اخبار داغ

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان:

مراکز فرهنگی لرستان در مناطق حاشیه نشین تجهیز می شود

مراکز فرهنگی لرستان در مناطق حاشیه نشین تجهیز می شود
پورسرتیپ، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان گفت: اماکن و مراکز فرهنگی، اجتماعی مستقر در مناطق حاشیه نشین لرستان تعمیر و تجهیز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم پورسرتیپ در گفت‌و‌گو با خبرافلاک با اشاره به چالش حاشیه‌نشینی در کشورهای در حال توسعه اظهار داشت: حاشیه نشینی نوعی از زندگی با ویژگی های اجتماعی و اقتصادی مخصوص به خود است که از پس عواملی همچون مهاجرت، فقر، بیکاری و عوامل جاذب شهری ایجاد شده و با سه شیوه رایج زندگی شهری، روستایی و عشایری تفاوت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرافلاک,

وی با بیان این که اکثر این افراد فاقد مهارت و سواد کافی برای جذب در بازار کار شهر هستند افزود: رواج مشاغل کاذب و غیر رسمی، فقر مفرط اقتصادی، قاچاق کالا و مواد مخدر، سطح نازل آموزش و پرورش، جامعه پذیری ناقص کودکان و نوجوانان، پایین بودن سطح بهداشت عمومی و سلامت، محدودیت خدمات اجتماعی و رفاهی، وجود خرده فرهنگ‌های خاص مناطق کوچک، بافت چند قومیتی و اعتیاد از مهمترین پیامدهای زیستی و اجتماعی حاشیه نشینی است.

,

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان با اشاره به اینکه بی توجهی به مناطق کمتر برخوردار تبعات امنیتی، اجتماعی فراوانی را به همراه خواهد داشت، عنوان کرد: رفع مسائل و مشکلات مناطق حاشیه نشین در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار بوده بنابراین ضرورت دارد همه دستگاه های متولی ساماندهی مناطق حاشیه نشین در ستاد بازآفرینی شهری با هم افزایی و احساس مسئولیت نسبت به خدمات‌رسانی در این محلات اقدام نمایند.

,

وی به نگاه ویژه سازمان اجتماعی کشور به ساماندهی مناطق حاشیه نشین اشاره و تصریح کرد: از محل اعتبارات تملک دارایی، مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز اماکن و مراکز فرهنگی، اجتماعی مستقر در مناطق حاشیه نشین در نظرگرفته شده است.
 
پور سرتیپ با بیان اینکه تیم راستی آزمایی برای نظارت بر عملکرد دستگاه ها در نحوه هزینه کرد اعتبارات تشکیل شده است خاطرنشان کرد: از این مبلغ دو میلیارد تومان با محوریت اداره کل آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، کتابخانه ها، کانون پرورش فکری، ارشاد اسلامی و شهرداری و ۵۰۰  میلیون تومان برای شهر بحرانی و حاد که بر اساس شاخص های محرومیت اقتصادی و اجتماعی تعیین خواهد شد، اختصاص و با نظر فرماندار این شهر با محوریت همین دستگاه ها هزینه خواهد شد.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه