اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان خبر داد؛

پرداخت 100درصدی هزینه بیماران خاص توسط بیمه سلامت

پرداخت 100درصدی هزینه بیماران خاص توسط بیمه سلامت
جعفری گفت: 100 درصد هزینه برخی از داروها از جمله داروی وارداتی برای بیمارانی که وضعیت خاص دارند را  سازمان بیمه سلامت پرداخت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در گفتگو با راه آرمان به مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: سوم آبان ماه سالروز تصویب قانون بیمه همگانی در سال 1373 در مجلس شورای اسلامی تصویب  و به دنبال آن سبب شد در ابتدا سازمان خدمات درمانی و سپس بیمه سلامت شکل بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: در گذشته 4 میلیون نفر بیمه شده در کشور وجود داشت و امروز 40 میلیون نفر بیمه شده وجود دارد که بیش از 10 برابر شده است و در استان کرمان تعداد 170 هزار نفر بیمه شده امروز  به یک میلیون و 800 نفر رسیده است واین نشان می دهد که چتر پوشش کمی خدمات بیمه فراگیر شده است و دیگر کسی نباید باشد که از خدمات بیمه بهره مند نشود.

,

مدیرکل بیمه سلامت افزود: از طرفی هم باید خدمات بیمه ای عمق بخشی شوند و تعهد بیمه را در قبال خانواده ها ایجاد کنیم خانواده در مواقع مواجه با بیماری طبق فرمایش مقام معظم رهبری رنجی جز همان بیماری نباید داشته باشند و بار مالی بیماری باید به عهده بیمه قرار گیرد.

,

جعفری اذعان کرد: بیمه ها در سراسر دنیا با یکسری شاخص ها مقایسه می شوند یکی از این شاخص ها سهم مردم از هزینه های درمان در سال است در سال های گذشته مردم 55 درصد بیمه را از جیب خود پرداخت می کردند و امروز این رقم به 37 درصد رسیده است و این کارآمدی بیمه را نشان می دهد.

,

وی بیان کرد: بیمه در مجموع سالیانه 60 درصد از کل هزینه های درمان را متقبل می شود گرچه در قانون برنامه پیش بینی شده که بیمار تنها 25درصد از هزینه درمان را پرداخت کند.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در رابطه با اینکه آیا کرونا بر صنعت بیمه تاثیر گذاشته است، ابراز کرد: بیمارستان ها و مراکز درمانی که در زمینه پیشگیری و درمان خدمات ارائه می دهند باید بتوانند در آخر ماه هزینه هایی که برای بیماران پرداخت کرده اند جبران کنند.

,

جعفری ادامه داد: خوشبختانه ما سعی کردیم در ماه های گذشته پرداختی ها را به موقع به مراکز درمانی انجام دهیم تا باعث اختلال در روند ارائه خدمات به بیمارانی که به کوید 19 مبتلا شده و بستری می شوند پیش نیاید.

,

وی با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا پا به پای سایر ارگان ها  در حال ارائه خدمات هستیم، عنوان کرد: زمانی که فرد دچار علائم کرونا و بستری می شود ممکن است این بیمار تحت پوشش بیمه باشد یا نباشد که اگر باشد می تواند از مزایای بیمه استفاده کند و اگر نباشد بیمه سلامت کمتر از 24 ساعت بیمار را تعیین تکلیف کرده و پوشش بیمه ای برای او برقرار می کند.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در پاسخ به این سوال که آیا بیماری هایی که باعث شیوع همگانی می شوند از شمول بیمه تکمیلی خارج می شوند؟، اذعان کرد: بله، اصولا شرکت های  بیمه  تجاری براساس یک معادله اقتصادی نه براساس اصول بیمه پایه درمان کشور، با دستگاه هایی که قرارداد می بندد ممکن است یکسری خدمات لوکس را در لیست قرارداد بیاورند که مشمول بیماری های همه گیر نمی شود.

,

جعفری گفت: صندوق های بیمه ای متعدد داریم که باعث شده در مجموع یک میلیون و 800 نفر در طول سال تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گیرند و این برای 60 درصد جمعیت استان کرمان در قالب صندوق کارکنان دولت برای کسانی است که پزشک خانواده ندارند و آزاد هستند اما در صندوق روستایی که شامل عشایر و ساکنین شهرهایی که زیر 20 هزار جمعیت دارند مشمول این نوع صندوق بیمه ای می شوند.

,

وی بیان کرد: دفترچه های بیمه تا  سال گذشته به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گرفت که در کنار آن از خدمات پزشک خانواده و نظام ارجاع استفاده می کردند.

,

مدیرکل بیمه سلامت ادامه داد: با توجه به اینکه 15  سال از این موضوع می گذرد اقشار روستایی یاد گرفته اند که در زمان مواجه با بیماری ابتدا به پزشک خانواده مراجعه کنند و ویزیت شوند و اگر بیماری آنها به گونه ای باشد که نیاز به پزشک متخصص داشته باشد پزشک خانواده آنها را به پزشک متخصص در شهر ارجاع می دهد.

,

جعفری افزود: صندوق بیمه سلامت ماهیانه 15 میلیارد تومان نسبت به پزشکان خانواده سراسر استان تعهد مالی دارد که در قبال آن نیز باید خدماتی همچون دندانپزشکی و داروخانه ای در روستا به بیماران داده شود و این نباشد که هر روستایی به هر دلایلی راهی شهر شود.

,

وی بیان کرد: بالای 80 درصد از مراجعات به پزشک عمومی و متخصص قابل درمان است، چرا یک بیمار بابت یک سرماخوردگی ساده باید به یک متخصص یا فوق تخصص در شهر مراجعه کند که بار مالی فراوانی را در بر دارد برای اینکه بتواند از خدمات درمانی بیمه سلامت استفاده کند باید در ابتدا به پزشک خانواده در روستای خود مراجعه کند.

,

مدیرکل بیمه سلامت اذعان کرد: یک بیمار روستایی و عشایری اگر ابتدا از پزشک خانواده برای درمان استفاده کند و اگر آن پزشک تشخیص دهد که وی نیاز به متخصص یا فوق تخصص دارد بیمار را ارجاع خواهد داد و بیمار می تواند از کلیه خدمات درمانی منجمله «ام آر آی»، «سی تی اسکن»و غیره به راحتی استفاده کند.

,

جعفری همچنین در پاسخ به این سوال که چرا برخی از داروها از شمول بیمه ای خارج شده اند، خاطرنشان کرد:  طبق مصوبه شورای عالی بیمه در کل کشور، یکسری داروها برای همه بیمه ها به جهت ارزانی و فراوانی و دسته بندی خارج از تجویز پزشک است از جمله استامینوفن، نوافن، ژلوفن که هر کس می تواند آن را به راحتی از کلیه داروخانه ها تهیه کند و دلیل ندارد در پوشش بیمه باشد.

,

وی گفت: بدین جهت شورای عالی بیمه این دارو را  از پوشش بیمه ای خارج کرده  و از آن طرف بار مالی به سمت داروهای بسیار گران و  داروهای سرطانی و وارداتی خواهد بود.

,

مدیرکل بیمه سلامت با بیان اینکه ممکن است بیماران گلایه کنند که داروهایی که از پوشش بیمه ای خارج شده اند در داروخانه ها با قیمت بالا عرضه می شود، افزود: این داروها اگر از طریق بیمه تجویز شوند با حق فنی که داروخانه ها دریافت می کنند گرانتر خواهد شد.

,

جعفری تاکید کرد:بیمه شدگان باید بدانند که  100 درصد هزینه برخی از داروها از جمله داروی وارداتی برای بیمارانی که وضعیت خاص دارند را  سازمان بیمه سلامت پرداخت می کند.

,

وی همچنین خاطرنشان کرد:  تا کنون دفترچه های بیمه سلامت به صورت رایگان توزیع می شد اما از این به بعد قانون برنامه ششم توسعه می گوید کسانی که شامل دهک های 1،2 و 3 می شوند دفاتر بیمه را کماکان رایگان دریافت می کنند و  کسانی که از طبقات متوسط هستند نیم بها و ثروتمندان باید کل هزینه را پرداخت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه