اخبار داغ

تیزر؛

مستند کوتاه «فولاب‌محله!»

مستند کوتاه «فولاب‌محله!»
این شب‌ها، درست وقتی که بسیاری از مسئولین آرام می‌خوابند، "آب" آرام و خزنده، زیر خانه‌های مردم فولادمحله جریان دارد و جان و مال مردم را در خطر قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، مردم روستای فولادمحله، این روزها بیش از پیش با یک مشکل عجیب دست و پنجه نرم می‌کنند. بالا آمدن سطح آب‌های زیرزمینی در این روستا، زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار داده و جان و مال آن‌ها را به مخاطره انداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مشاهدات خبرنگاران مرآت نشان می‌دهد که کف و دیوارهای بسیاری از خانه‌ها در فولادمحله، به سبب بالا آمدن آب، ترک برداشته و رو به تخریب می‌رود. مردم می‌گویند در طول هفت هشت ماه گذشته که این مشکل تشدید شده است، مسئولان اقدام خاصی را صورت نداده‌اند و به «حرف» بسنده کرده‌اند.

,

حالا برخی از اهالی در فصلِ سرمای فولادمحله، رخت خود را از خانه به حیاطِ خانه کشیده‌اند تا مبادا آب، جانشان را با خانه‌شان بگیرد. کارشناسان و مسئولان البته اگر حوصله و فرصت داشته باشند، بد نیست که این مسأله را به لحاظ تخصصی بررسی کنند اما اهالی می‌گویند با ورود به ترسالی، سدهای بالادست روستا در بروز این وضعیت دخیل‌ شده‌اند. از طرفی عدم رعایت حریم قنات‌ها، بعضا پر کردن قنات‌ها و عدم لایروبی آن‌ها سبب شده که آب چاره‌ای نداشته باشد جز آمدن به سطح زمین!

,

مردم می‌گویند باید اجازه برداشتِ آب بیش‌تر از منابع آبی داده شود. این وضعیت کشت و زرع مردم را هم با مشکل مواجه کرده است. درختانِ مردم، که محل ارتزاق مردم است، اصطلاحا دارند زیر آب خفه می‌شوند!

,

باید پیش از فاجعه دست به کاری زد. یکی دو سال است که این مشکل در روستا مردم را آزار می‌دهد؛ سوال مردم این است، مسئولان نمی‌دانند باید چه کنند یا نمی‌خواهند کاری بکنند؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه