اخبار داغ

رئیس اتحادیه صنف عمده فروشان مواد غذایی مشهد مطرح کرد؛

فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای؛ بستر احتکار قانونی/ تأخیر در قیمت‌گذاری‌ عامل افزایش ناگهانی نرخ کالاهاست

فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای؛ بستر احتکار قانونی/ تأخیر در قیمت‌گذاری‌ عامل افزایش ناگهانی نرخ کالاهاست
شرف زاده گفت: نباید وسعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای بستر احتکار قانونی را فراهم سازد و کمیت مواد غذایی وابسته به خرید ادواری این مراکز باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی شرف زاده، رئیس اتحادیه صنف عمده فروشان مواد غذایی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: امروزه اکثر کالاهای اساسی مردم افزایش قیمت شدید پیدا کردهاند و این در صورتی است که هیچ گونه کمبودی از این کالاها در بازار وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ادامه داد: اکنون قیمت شکر بازار آزاد نسبت به شکر دولتی پایین‌تر است لذا بحران حاد بازار مواد غذایی چه در خراسان رضوی و چه در کشور ناشی عدم عرضه کالاها در فروشگاهای مواد غذایی است.

,

رئیس اتحادیه صنف عمده فروشان مواد غذایی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مبنا و ضوابطی برای خریدهای عمده‌ فروشگاهای زنجیره‌ای وجود ندارد و همواره پس از خرید‌های ادواری این فروشگاها قیمت مواد غذایی دچار نوسان می‌شود.

,

وی افزایش نظارت بر انبار‌ فروشگاهای بزرگ و زنجیره‌ای را ضروری دانست و گفت: نباید وسعت فروشگاه‌ها زنجیره‌ای، بستر احتکار قانونی را فراهم سازد و کمیت مواد غذایی وابسته به خرید ادواری این مراکز باشد.

,

شرف زاده در پایان خاطر نشان کرد: از دلایل اصلی افزایش ناگهانی قیمت‌ها در بازار مواد غذایی، تأخیر در قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار است که به دلیل همین تأخیر شرکت‌ها تولید خود را کاهش داده تا ستاد تنظیم بازارنسبت به افزایش قیمت کالا تصمیم گیری کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه