اخبار داغ

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

تلاش برای ساخت ۲۵۰ هزار مسکن برای کارگران/ همگام سازی ها در قانون مغفول مانده بود

تلاش برای ساخت ۲۵۰ هزار مسکن برای کارگران/ همگام سازی ها در قانون مغفول مانده بود
علی بابایی کارنامی, رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: متاسفانه همگام‌سازی ها در قانون مغفول مانده بود و البته در آن قصوری وجود دارد که در صدد اجرا هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، درباره حمایت از کارگران از نظر افزایش دستمزد و حمایتهای معیشتی اظهار داشت: مجلس بر اجرای قانون به ویژه ماده ۴۱ قانون کار مصوبه شورای عالی کار تاکید دارد که توافق کارگر و کارفرما مبنای کار قرار گیرد و برای حمایت از کارگران به رسمیت شناخته شود و البته باید بر آن نظارت شود.

وی افزود: در پاسخ به اینکه دولت ماورای این برنامه ها چه کاری می‌تواند بکند باید گفت کارگران هم مثل اقشار ضعیف دیگر از کالاهای اساسی که قرار است به ۶۲ میلیون نفر تعلق گیرد بهره مند شوند یعنی به طور طبیعی کارگران مشمول بیش از ۵۰ درصد جامعه هدف شوند.

بابایی تصریح کرد: کارگران از دهک‌های پایین جامعه محسوب می‌شوند و باید از چنین مزیتها و حمایت هایی برخوردار شوند.

وی عنوان کرد: همچنین مجلس شورای اسلامی مصوب کرده که ۷ دهک پایین جامعه صرف نظر از جنسیت، سن و تعداد افراد تحت تکفل خانواده ها از سهام عدالت بهره مند شوند به این معنا که جامعه کارگری هم مشمول آن خواهند شد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه ساخت یک میلیون مسکن ملی در دستور کار قرار گرفته تلاش فراکسیون کارگری به دنبال توافق با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر مسکن و شهرسازی استفاده از همه زیرساخت‌ها و ساخت 250 هزار مسکن برای کارگران است.

بابایی با تاکید بر لزوم اجرای قانون گفت: باید قانون تامین اجتماعی در درمان مستقیم به منظور اجرا تامین اعتبار شود.

وی افزود: متاسفانه همگام‌سازی ها در قانون مغفول مانده بود و البته در آن قصوری وجود دارد که در صدد اجرا هستیم.

بابایی درباره افزایش دستمزد کارگران خاطرنشان کرد: در این راستا نیز ضعف‌هایی از سوی دولت به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیده می‌شود که البته مجلس به آن ورود پیدا کرد و ارقام جبران شد همچنین حق مسکن را پیگیری و اجرایی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه