اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با دانا:

برخی از مسئولان نگاه همه جانبه به سلامت مردم ندارند!/ لزوم اعمال محدودیت‌های کرونایی با تضمین در اجرا

برخی از مسئولان نگاه همه جانبه به سلامت مردم ندارند!/ لزوم اعمال محدودیت‌های کرونایی با تضمین در اجرا
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه گاها شاهد گزارشهای علمی از سوی برخی مسولان وزارت بهداشت هستیم که با افتخار از اینکه ما درصدر کارآزمایی های بالینی کرونا در دنیا هستیم، یاد می کنند و ظاهرا نگاه همه جانبه به سلامت مردم در اولویت ایشان نیست بلکه کسب مقام اول تحقیقاتی مهمتر است.
[

زهرا شیخی مبارکه، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با تأکید بر اینکه باید از تمام ظرفیتها در برابر مقابله با کرونا استفاده کنیم، اظهار کرد: در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره کرونا و ورود ایشان به ماجرای مدیریت مقابله با این بیماری باید از تمامی ظرفیتها برای ریشه کن کردن این ویروس منحوس بهره مند شویم.

وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبرمعظم انقلاب در جمع اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: معظم له درجمع مدیران مقابله با کرونا بر لزوم تلاش مضاعف و به کارگیری ابتکارات جدید برای مواجهه با ویروس کرونا در شرایط اسفبار امروز تأکید کردند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این پرسش که مجلس برای مقابله با ویروس کرونا و نظارت بر اقدامات دولت چه برنامه‌هایی در دستور کار داشته است، عنوان کرد: مجلس بارها در این باره تشکیل جلسه داده و از مسئولان وزارت بهداشت و سازمانهای مرتبط دعوت کرده تا در راستای هم‌افزایی و یاری رساندن به دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا اقداماتی صورت بگیرد چرا که سلامت مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط بحران کرونا در تهران نیاز به افزایش تخت‌های بیمارستانی وجود دارد، تأکید کرد: وزیر بهداشت طی مصاحبه ای اعلام کرد که توانایی افزایش تخت های بیمارستانی وجود دارد اما باید تمامی دستگاه ها پای کار باشند و موضوع پیشگیری و اعمال محدودیت‌های دارای ضمانت اجرایی نیاز است.

شیخی متذکر شد: در ایام شیوع کرونا در جامعه، رعایت حداقل های پیشگیری از ابتلا به این ویروس مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و کاهش مسافرت‌ها و ... لازم است و باید مردم این موضوعات را جدی بگیرند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: متاسفانه گاها شاهد گزارش‌های علمی از سوی برخی مسئولان وزارت بهداشت هستیم که با افتخار از اینکه ما درصدر کارآزمایی های بالینی کرونا در دنیا هستیم، یاد می کنند و ظاهرا نگاه همه جانبه به سلامت مردم در اولویت ایشان نیست، بلکه کسب مقام اول تحقیقاتی مهمتر است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به لزوم قرنطینه شهر تهران در شرایط شیوع بالای کرونا در این کلانشهر، خاطرنشان کرد: موضوع خودمراقبتی بیشتر از سایر مسائل مهم است. کرونا هراسی در  بحرانی شدن شرایط کرونا هم باید با به دقت بررسی گردد و نحوه آموزش و طرح موضوع به گونه ای باشد که مردم عزیز، هم حساسیت موضوع را دریابند و پروتکل‌ها را به دقت رعایت کنند و هم ترس زیاد از حد نداشته باشند چراکه ابعاد مختلف سلامت همان‌قدر که از بعد جسمانی مهم است اهمیت روانی هم دارد.

, زهرا شیخی مبارکه، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, زهرا شیخی مبارکه, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه