اخبار داغ

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی لرستان:

بهره مندی ۱۰هزار و ۵۰۷ نفر از آموزش های نسرا/ ۵۳۰ محتوای سواد رسانه ای در لرستان تولید و منتشر شد

بهره مندی ۱۰هزار و ۵۰۷ نفر از آموزش های نسرا/ ۵۳۰ محتوای سواد رسانه ای در لرستان تولید و منتشر شد
قاسمی، دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان لرستان گفت: در 6ماهه نخست امسال بیش از10هزار و 507 نفر خواهر و برادر در استان لرستان از آموزش های حضوری و مجازی حوزه سواد رسانه ای و فضای مجازی بهره مند شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حدیث قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، داشتن سوادرسانه ای و فضای مجازی در عصر حاضر را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: امروزه حجم زیادی از اطلاعات از طریق انواع رسانه ها و شبکه های پیام رسان به مخاطبین می رسد که اگر مجهز به سواد رسانه ای نباشند قادر به تشخیص و تحلیل درست از انبوه پیام ها نبوده و از آسیب ها و تاثیرات مخرب آن در امان نخواهند بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی با بیان اینکه نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا) باهدف ارتقای سطح سواد رسانه‌ای و فضای مجازی از تابستان سال ۹۸ در استان لرستان آغاز به کار کرده است، افزود: نسرا تلاش کرده در راستای آگاهی بخشی به مردم در استفاده موثر و فعالانه از رسانه آموزش های عمومی و تخصصی را برگزار کند و مردم را از مزایا و معایب دنیای مجازی مطلع کند.

,

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان لرستان با اشاره به فعالیت نسرا در همه شهرستان های استان لرستان عنوان کرد: در شش ماهه نخست امسال بیش از۱۰هزار و ۵۰۷ نفر خواهر و برادر از آموزش های حضوری و مجازی حوزه سواد رسانه ای و فضای مجازی بهره مند شده اند که دوهزارو۹۰۸ نفر در آموزش های حضوری وهفت هزار و ۳۹۹ نفر از طریق سامانه آموزش مجازی نسرا به آدرس Lms.nasraa.ir آموزش دیده اند.

, Lms.nasraa.ir,

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۲۳۸ کلاس حضوری و مجازی از ابتدای امسال تا کنون، گفت: از این تعداد ۱۴۴ کلاس حضوری و ۷۴ کلاس مجازی آفلاین و آنلاین برای عموم مردم و بسیجیان در دوبخش آموزش های مهارتی و سوادرسانه ای و فضای مجازی برگزار شده است.

,

قاسمی آموزش عکاسی، فتوشاپ و طراحی، خبرنگاری، تدوین فیلم و کلیپ، اتوماسیون اداری، شبکه های اجتماعی، فرصت ها و آسیب های فضای مجازی، حضور هوشمندانه و موثر در فضای مجازی، جنگ نرم، جنگ رسانه ای و عملیات روانی دشمن در وضعیت، راهکارهای مقابله با شایعات کرونایی در فضای مجازی و… را از جمله دوره های آموزشی مهارتی و تخصصی نسرا عنوان کرد.

,

وی با بیان اینکه کلیه آموزش های نسرا به صورت رایگان در مقاطع سنی و تحصیلی مختلف برگزار می شود تصریح کرد: عموم مردم و علاقه مندان می‌توانند از کلاس‌های آموزشی که توسط نسرا در مساجد، پایگاه‌های بسیج، حوزه‌ها و نواحی مقاومت، محلات مختلف، مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها، موسسه‌ها و نهادهای غیردولتی برگزار می شود بهره‌مند شوند وگواهی پایان دوره معتبر دریافت کنند.

,

مسئول تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی بسیج مرکز لرستان با اشاره به برگزاری دوره های تربیت مدرس سواد رسانه ای و فضای مجازی، اظهار داشت: تاکنون ۱۳۰ نفر از مدرسان بسیجی استان پس از طی کردن دوره های آموزشی و پذیرفته شدن در آزمون های تدریس و مصاحبه در سه حوزه سواد رسانه ای و فضای مجازی، فناوری و نوآوری ساماندهی و بکارگیری شده اند.

,

قاسمی به طراحی و تولید بیش از ۵۳۰محتوای سواد رسانه ای در قالب های مختلف اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۸جزوه و پرده نگار،۲۱موشن گرافیک، ۳۵فیلم وپادکست آموزشی،۳ اپلیکیشن آموزشی،۲۷ اینفوگرافیک، ۱۸ پوستر، ۲۷۱عکس نوشت و ۸کاریکاتور طراحی و تولید شده است.

,

وی با تأکید برانتشار روزانه بیش از ۱۰۰ پست سواد رسانه ای در کانال ها و پیج های نسرا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خاطرنشان کرد: برنامه‌های آموزشی مدیریت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) از طریق کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی به آدرس@nasralorestan در فضای مجازی اطلاع‌رسانی می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری یا غیرحضوری(آنلاین) از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه