اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خواستار شد؛

کتب درسی 41 هزار دانش آموز مرزنشین رایگان شود

کتب درسی 41 هزار دانش آموز مرزنشین رایگان شود
واقعی گفت: در حال حاضر 41 هزار و 797 دانش‌آموز دختر و پسر مرزنشین و دوره‌های مختلف تحصیلی شهرستان‌های مرزی درمیان، سربیشه، زیرکوه و نهبندان تحصیلی می‌کنند که نیاز است کتب تحصیلی این تعداد دانش آموز رایگان شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی صبح امروز در نشست با مسئولان سازمان مدارس غیر دولتی ومشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، که از طریق شبکه شاد برگزارشد، اظهار کرد: دستگاه‌های بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره) بنیاد علوی و بنیاد برکت معین آموزش و پرورش درشهرستان‌های مرزی استان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

وی با اشاره به برگزاری سه نشست شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی استان از ابتدای سال جاری، افزود: فقر اقتصادی، پراکندگی جمعیت و برخی خورده فرهنگ‌های رایج در مناطق مرزی، ریسک ترک تحصیل دانش‌آموزان در این مناطق به ویژه در جنس دختران را بالا می‌برد، لذا ضروری است برای پیشگیری و انسداد مبادی بیسوادی در این مناطق؛هزینه ایاب و ذهاب، برای دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه در نظر گرفته شود.

,

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حال حاضر 41 هزار و 797 دانش‌آموز دختر و پسر مرزنشین و دوره‌های مختلف تحصیلی در 926 مدرسه و یک هزار و 997 کلاس درس 4 شهرستان مرزی درمیان، سربیشه، زیرکوه و نهبندان تحصیلی می‌کنند که نیاز است کتب تحصیلی این تعداد دانش آموز رایگان شود.

,

واقعی از خشک‌سالی‌های پیاپی، کمبود امکانات در روستاهای نوار مرز، فقر اقتصادی خانواده‌ها، عدم تنوع فرصت‌های شغلی و وابسته بودن زندگی مرزنشینان تنها به دامداری و کشاورزی و کندی نفوذ زیرساخت‌ها در این مناطق؛ به عنوان مهمترین عوامل مهاجرت مرزنشینان و رونق حاشیه نشینی در استان یاد کرد.

,

وی تأکید کرد: هرچند اقدامات تشویقی زیادی، با هدف ترغیب مرزنشینان به سکونت در روستاها و خالی نشدن نوار مرز از سوی دستگاه‌های مختلف فرهنگی انجام شده اما، مهم‌ترین اقدام در این باره می‌تواند تخصیص سهمیه برای  دانش‌آموزان دختر و پسر مرز نشین در دانشگاه فرهنگیان استان باشد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: توجه به دانش‌آموزان مناطق محروم، عشایری و مرزنیشن در راستای تحقق عدالت آموزشی و لازمه ساختن فردا‌های بهتر است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه