اخبار داغ

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

مدارس حق ندارند دانش‌آموز بی‌بضاعت را مجبور به تهیه گوشی یا تبلت کنند

مدارس حق ندارند دانش‌آموز بی‌بضاعت را مجبور به تهیه گوشی یا تبلت کنند
مسئول شبکه دانش‌آموزی شاد تاکید کرد: هیچ مدیر مدرسه و یا معلمی حق ندارد، دانش آموز بی‌بضاعتی را به داشتن گوشی یا تبلت مجبور کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سید حسن  الحسینی» مشاور وزیر آموزش و پرورش مسئول شبکه شاد در واکنش به فشارهای که به دانش‌آموزان بی‌بضاعت جهت تأمین ابزار آموزشی وارد می‌شود که بعضا تنش‌های خانوادگی را نیز در پی دارد، گفت: به هیچ عنوان لازم نیست که همه آموزش در نرم‌افزار شاد اتفاق بیفتد. اپلیکیشن شاد یک سیستم فراگیر آموزش مجازی در آموزش و پرورش است و یک بستر عمومی رایگان و همگانی است، اما به هیچ عنوان این طور نیست که اگر دانش‌آموز به هر دلیلی از جمله فقر نمی‌تواند ابزار آموزشی مانند تبلت یا موبایل تهیه کند از آموزش محروم شود.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که امسال  آموزش به شکل ترکیبی جریان دارد و باید متناسب با شرایط یکی از شرایط آموزشی را انتخاب کنند تا دانش‌آموزان از آموزش جا نمانند.

حسینی با اشاره به آخرین آمار  پیوستن دانش‌آموزان در اپلیکیشن شاد گفت: ۶۵% از دانش آموزان ما اکنون در شبکه شاد حضور فعال دارند و با تعامل در شاد آموزش و تعلیم می‌بینند. حدود ۲۰ درصد از دانش آموزان اصلاً احراز هویت نشده‌اند و فعلا به شاد نپیوسته‌اند که حدود ۳ میلیون نفر هستند.

وی افزود: حدود ۱۵ درصد از دانش‌آموزان که معادل ۲ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۵۷۶ نفر هستند، احراز هویت شده‌اند اما در شبکه غیرفعال هستند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بنابراین ما برای ۹ میلیون و پانصد و ۹۱ هزار نفر که ۶۵ درصد دانش‌آموزان در شاد را شامل می‌شود، سرویس آموزشی ارائه می‌دهیم، اما برای مابقی دانش‌آموزان این آمادگی را داریم که سایر شیوه‌های آموزش را ارائه دهیم، از آنجا که برای همه خانواده‌ها امکان تهیه وسایل آموزشی مانند تبلت و موبایل وجود ندارد، ما هیچ اصرار و اجباری نداریم که حتما باید ابزار تهیه کنند.

مسئول شبکه دانش‌آموزی شاد تاکید کرد: هیچ مدیر مدرسه و یا معلمی حق ندارد، دانش‌آموز بی‌بضاعتی را به خرید گوشی یا تبلت مجبور کند. آنها می‌توانند از روش‌های دیگر برای درس دادن استفاده کنند و باید با همان روشی که اقتضای زندگی‌شان ایجاب می‌کند، درس بخوانند. نباید خانواده و دانش‌آموزان را برای تهیه ابزار آموزشی به زحمت انداخت.

وی افزود: یکی از آرمان‌های ما این است که همه دانش آموزان بتوانند از با کیفیت‌ترین و بهترین روند آموزشی برخوردار باشند، اما متاسفانه هر آموزش خوبی زمینه‌هایش فراهم نیست. اجبار مدیر مدرسه و همچنین معلم برای تهیه ابزار آموزشی در خانواده‌های که توان مالی ندارند، غیرقانونی و غیراخلاقی است.

الحسینی بیان کرد: این نکته حائز اهمیت است که اگر یک خانواده با وجود چند فرزند، یک گوشی همراه داشته باشند، می‌توانند چند حساب کاربری را روی اپلیکیشن شاد نصب کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ما حتما در این خصوص به تمام مدارس یک اطلاعیه صادر خواهیم کرد، زیرا این موضوع اهمیت بسیاری دارد. این موضوع باید به همه مدارس ابلاغ شود که آنها به هیچ عنوان حق ندارند کسی را اجبار کرده و نباید خانواده‌ها را گرفتار استرس و اضطراب ناشی از تهیه ابزار آموزشی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اقدامات تازه‌ای برای کمک به آن ۳ میلیون نفر دانش‌آموزی که هنوز به شاد متصل نشده‌اند، صورت گرفته است؟ گفت: ما به زودی آمار فعالیت‌هایی که انجام شده و نتایجی که از این فعالیت‌ها گرفته‌ایم را منتشر خواهیم کرد، ولی حجم ابزارهایی که توسط خیرین آماده می‌شود با حجم نیازهای ما فاصله زیادی دارند. همچنین حجم تولید ملی در این‌باره با نیاز جامعه نیز فاصله زیادی دارد و در این شرایط خاص اقتصادی کشور، محدودیت‌هایی مشاهده می‌شود.

مسئول شبکه شاد در واکنش به اقدامات صورت گرفته برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در شبکه شاد گفت: تهیه محتوا در این زمینه به عهده معاونت مدارس استثنایی است. برای آموزش به دانش آموزان نابینا باید یک نرم افزار خاص روی شبکه شاد ایجاد شود که اکنون در حال انجام کارهای فنی آن هستیم و امیدواریم هرچه زودتر از آن رونمایی کنیم تا این دسته دانش‌آموزان نیز بتوانند از شاد استفاده کنند. همچنین به زودی یک شاد نما نیز راه‌اندازی می‌شود که در اختیار مدارس استثنایی ما است و دانش‌آموزان با نیازهای خاص می‌توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع: ایلنا
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه