اخبار داغ

دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی استان همدان:

هدف نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی، کاهش آسیب های فضای مجازی در جامعه است

هدف نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی، کاهش آسیب های فضای مجازی در جامعه است
سمیه نوش آبادی گفت: در شرایط کنونی که اینترنت و شبکه های اجتماعی به بخش جدایی ناپذیر زندگی افراد تبدیل شده اند، نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی به دنبال گسترش سواد رسانه در بین عموم مردم و ایجاد یک حرکت مثبت در استفاده از فرصت ها و کاهش آسیب های فضای مجازی برای جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیه نوش آبادی، دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی در استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی از سال ۹۷ کار خود را آغاز کرده و با هدف تبدیل مخاطبان منفعل رسانه ها به مخاطبین فعال با قدرت و قوت به مسیر خود ادامه می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: مخاطب منفعل فردی است که یا فضای مجازی را صرفا آسیب می بیند و از آن دوری می کند، یا این بستر را سراسر فرصت دیده و با آغوش باز و بدون پالایش مطالب از آن استفاده می کند. اما مخاطب فعال قدرت تحلیل مطالب را در رسانه ها داشته و میتواند استفاده از مزایای رسانه ها به حداکثر و آسیب های آن را به حداقل برساند.

,

او با اشاره به گسترش استفاده از رسانه های اینترنتی در جامعه تاکید کرد: در این شرایط که اینترنت و شبکه های اجتماعی به بخش جدایی ناپذیر زندگی افراد تبدیل شده اند نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی به دنبال گسترش سواد رسانه در بین عموم مردم و ایجاد یک حرکت مثبت در استفاده از فرصتها  و کاهش آسیب های فضای مجازی برای جامعه است.

,

نوش آبادی در مورد فعالیت های این نهضت در استان همدان گفت: به لطف خدا با برگزاری ۷ دوره مجازی و دو دوره حضوری تربیت مدرس در استان موفق شدیم بیش از ۱۰۰ مدرس سواد رسانه را در سطح استان آموزش دهیم و این آمادگی را داریم که در سراسر استان کلاسهای عمومی و تخصصی آموزش سواد رسانه را برای هم استانی های عزیز برگزار کنیم.

,

دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی استان همدان در خصوص تجربیات موفق سال ۹۸ این نهضت بیان داشت: سال گذشته در یک طرح آزمایشی استانی موفق به آموزش ۹۶ هزار و هشتصد نفر شدیم. در این طرح  ۱۶ دبیرستان مقطع دوم متوسطه شهر همدان به عنوان پایلوت انتخاب شد و همه دانش آموزان و والدین و دبیران این مدارس دوره های آموزشی تخصصی را گذراندند.

,

نوش ابادی ادامه داد: در این کلاس ها ۴ هزار دانش آموز ۱۶ ساعت آموزش های تخصصی سواد رسانه دریافت کردند. ۴ هزار نفر والدین این دانش آموزان ۸ ساعت آموزش سواد رسانه را گذراندند و  بیش از ۱۰۰ نفر دبیران و کادر این مدارس در دوره تخصصی  ۸ ساعته شرکت کردند.

,

وی با بیان ظرفیت های این نهضت در استان همدان گفت: ما با داشتن دو سامانه قدرتمند در آموزش مجازی امکان برگزاری کلاسهای چند صد نفره آنلاین را داریم.

,

این کارشناس رسانه در مورد شیوه فعلی آموزش کشور در شرایط کرونا تصریح کرد: هر چند برگزاری کلاس های مجازی برای دانش آموزان بهترین فرصت برای بهره گیری از مزایای فضای مجازی است و می تواند به گذر امن خانواده ها از این شرایط کمک کند و آنها را از ابتلا به کرونا حفظ نماید، اما در صورت عدم توجه به آموزشهای سواد رسانه  ای برای والدین و دانش آموزان، که پیش نیاز حضور آنها در فضای مجازی است؛ پس از مدتی جامعه با موج آسیبهایی مواجه  می شود که به مراتب خطر آن  بیشتر و بدتر از بیماری کروناست.

,

دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی در استان همدان اعلام کرد: در این برهه حساس آموزشی این نهضت در کنار نهادهای رسمی آموزشی ایستاده است و آمادگی کمک به مدارس استان را دارد و  با استفاده از همه ظرفیت های آموزشی خود میتواند در صورت تقاضای مدارس با برگزاری کلاسهای آنلاین سواد رسانه ویژه والدین و دانش آموزان در به سلامت گذشتن از این بحران کمک کند.

,

نوش آبادی در مورد چشم انداز پنج ساله نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی گفت: نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی مانند نهضت سواد آموزی که در سالهای اولیه انقلاب برای ریشه کنی بیسوادی با عزم ملی گام برداشت، می خواهد عموم مردم کشور را از نظر دانشی در حوزه سواد رسانه به سطحی برساند که تحت تاثیر عملیات روانی دشمن قرار نگیرند و در صورت فراهم شدن زیرساخت ها، چشم انداز ۵ ساله این نهضت آموزش ۷۰ درصد جمعیت استانها است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه