اخبار داغ

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان اردبیل:

سواد رسانه اولویت سبد فرهنگی خانوارها نیست/ ارتقا سطح سوادرسانه؛ هدف نسرا

سواد رسانه اولویت سبد فرهنگی خانوارها نیست/ ارتقا سطح سوادرسانه؛ هدف نسرا
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: رسانه ها می توانند دنیا و آخرت ما را به بهترین شکل ممکن بسازند و یا خراب کنند، بنابراین لازم است تا با آموزش سواد رسانه و یا به عبارت دیگر آموزش استفاده خوب و درست از رسانه ها، جامعه خود را واکسینه کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیه شاهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، با تاکید بر اینکه در عصر کنونی اطلاعات و دیجتال خواه ناخواه این رسانه ها هستند که  زندگی  ما را می سازند، اظهار داشت: همه ما حتی در چارچوب خانه هایمان درگیر شبکه های اجتماعی، فیلم و سریالها، بازی های کامپپوتری و دیگر انواع رسانه ها هستیم که این ابزار و شبکه‌ها می توانند ذهن ما را مدیریت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: طبیعتا هر کدام از این رسانه‌ها یکسری فرصت و آسیب دارند، اما متاسفانه ما این تهدیدها رو به خوبی نمی‌شناسیم و از فرصت ها در زندگیمان خبر نداریم و از آنها برای رشد زندگی استفاده نمی کنیم.
 
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در شرایطی که در معرض میلیونها پیام رسانه‌ ای مختلف مختلف اعم از دیداری، شنیداری و نوشتاری هستیم ، همه نیاز دارند در انتخاب‌هایشان بیشتر دقت کنند و درست مانند آنچه مردم در مورد تغذیه‌ی خودشان عمل می‌کنند، مراقب رژیم مصرف رسانه ای خود نیز باشند.

,
,
,

وی با اشاره به لزوم افزایش سهم سواد رسانه ای در سبد فرهنگی خانوارهای اردببلی ادامه داد: رسانه ها می توانند دنیا و آخرت ما را به بهترین شکل ممکن بسازند و یا خراب کنند، بنابراین لازم است تا با آموزش سواد رسانه و یا به عبارت دیگر آموزش استفاده خوب و درست از رسانه ها، جامعه خود را واکسینه کنیم.  

,

شاهی با  بیان اینکه نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی(نسرا) از اواخر سال 97 و با استفاده از ظرفیت مردمی در تلاش است سواد رسانه‌ای عموم مردم را ارتقاء بخشد، بیان داشت: این نهضت با استفاده از اساتید توانمند دانشگاهی و حوزوی به فراخور شرایط دوره‌های عمومی و تخصصی سواد رسانه ای برای سطوح مختلف جامعه برگزار می کند که بخشی از این دوره‌ها به صورت مجازی و از طریق پرتال نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
 
وی افزود: به یاری خدا و در راستای استفاده از ظرفیت مردمی و سازمان‌دهی فعالان عرصه سواد رسانه ای در استان و ایجاد زمینه هم‌اندیشی و هم‌افزایی، تاکنون هفت دوره مجازی تربیت مدرس برگزار وتوانستیم  39 مدرس سواد رسانه را در سطح استان آموزش دهیم و این آمادگی را داریم که در سراسر استان کلاسهای عمومی و تخصصی آموزش سواد رسانه را برای همه اقشار و هم استانی های عزیز برگزار کنیم.

,
,
,

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: امسال با توجه شرایط کرونایی اکثر آموزشهای نسرا از طریق سامانه lms.nasraa.ir و به صورت مجازی انجام می شود.   

,

وی اظهار داشت: تحولات اخیر منطقه، جنگ قره باغ و شیطنت های  برخی رسانه های خارجی برای ایجاد قومیت گرایی و برانگیختن احساسات مردم، گواه این مطلب است که دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن استفاده می کند، فلذا باید ارتقاء سواد رسانه ای در اولویت قرار بگیرد.  

,

 شاهی گفت: فرهنگ سازی استفاده صحیح از رسانه فارغ از نگاه های نادرست خوشبینانه و یا بدبینانه صرف، نیاز جدی جامعه ما است و امید است که فعالیتهای نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی(نسرا) گامی موثر در تبدیل سواد رسانه‌ای به یک گفتمان عمومی و به تبع آن ایجاد عزم ملی در جهت کاهش آسیب‌های فضای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های آن باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه