اخبار داغ

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا:

وضعیت کرونایی یزد وخیم است/ رعایت نکات بهداشتی تنها راه نجات کشور از کرونا

وضعیت کرونایی یزد وخیم است/ رعایت نکات بهداشتی تنها راه نجات کشور از کرونا
ترحمی جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا تنها راه نجات کشور از کرونا را رعایت نکات بهداشتی دانست و گفت: وضعیت کرونایی یزد وخیم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، احمد ترحمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه حال‌وروز استان یزد خوب نیست و وضعیت وخیم است، گفت: ما در استان یزد همه راه و مسیرها را برای کاهش آمار و مبتلایان به کرونا انجام دادیم ولی الآن نیاز است تا شهروندان خودشان نسبت به رعایت نکات بهداشتی دقت نظر داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد تنها راه نجات کشور و استان را رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام و کرد و افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا در استان، مسئولان تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط کرونایی به کار بسته‌اند.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اینکه بخش عمده فعالیت ما درزمینهٔ اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی است اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه پیامکی برای اطلاع‌رسانی به مردم، فعالیت آمران سلامت به همت هلال‌احمر در استان و ورود شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای آگاهی بخشی به مردم مناطق مختلف در سطح استان ازجمله برنامه‌هایی است که در دستور کارمان قرارگرفته است.

,

 

,

راه‌اندازی استودیو سلامت در یزد

, راه‌اندازی استودیو سلامت در یزد, راه‌اندازی استودیو سلامت در یزد,

وی به راه‌اندازی استودیو سلامت در صداوسیمای مرکز یزد اشاره کرد و گفت: در این استودیو اطلاعات و محتواهایی از سوی کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ارائه و در اختیار افکار عمومی قرار می‌گیرد.

,

ترحمی با تأکید بر اینکه قطع زنجیره انتقال بیماری بزرگ‌ترین مسئله‌ای است که می‌تواند به بهبود شرایط کمک شایان توجهی کند، اظهار داشت: اگر تمام بیمارستان‌ها مجهز و امکانات لازم را در اختیار داشته باشند تا زمانی که زنجیره انتقال بیماری از بین نرود بازهم فایده‌ای نخواهد داشت.

,

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد اعلام کرد: با توجه به حاد شدن شرایط در استان، بحث ردیابی اطرافیان مبتلا شده به کرونا را در دستور کار خود قراردادیم تا ان‌شاءالله در این مورد بتوانیم بخش عمده از ابتلاها را کاهش دهیم.

,

 

,

فعالیت‌های شهروندان یزدی از طریق پست پیگیری می‌شود

, فعالیت‌های شهروندان یزدی از طریق پست پیگیری می‌شود, فعالیت‌های شهروندان یزدی از طریق پست پیگیری می‌شود,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با اداره پست امضاشده است افزود: با انعقاد این تفاهم‌نامه از این به بعد کار انتقال آزمایش‌های کووید 19 از طریق پست پیگیری خواهد شد تا مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز ازاین‌جهت کاهش یابد.

,

وی ادامه داد: همچنین از طریق پست بسیاری از مواردی که مردم برای دریافت آن مجبور به حضور در ادارات هستند نیز دنبال خواهد شد تا شهروندان برای دریافت یک کارت سوخت و یا موارد دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند و از طریق بحث کاهش عبور و مرور را در سطح شهر داشته باشیم.

,

ترحمی به فعالیت تیم‌های نظارت و بازرسی در سطح استان خبر داد و گفت: تشدید نظارت‌ها را در سطح استان فعال کردیم که در مرحله اول از ادارات و سپس از اصناف بازرسی شد و با افراد متخلف برخورد لازم صورت گرفت.

,

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در ادامه با بیان اینکه با کمک خیرین مشکلی ازلحاظ امکانات نداریم افزود: مشکل کمبود تخت و نیروی انسانی مهمترین دغدغه‌ای است که در سطح استان با آن مواجه هستیم و ظرفیت تخت‌های استان جوابگوی بیش از این تعداد بیمار کرونایی نیست.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اظهار داشت: در طول ماه‌های گذشته تعداد زیادی از کادر درمان در سطح استان به بیماری کرونا مبتلا شده و از ادامه فعالیت بازمانده‌اند که همین مسئله سبب کاهش نیروی انسانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده است.

,

 

,

لغو عمل‌های جراحی در بیمارستان‌های استان یزد

, لغو عمل‌های جراحی در بیمارستان‌های استان یزد, لغو عمل‌های جراحی در بیمارستان‌های استان یزد,

وی با اشاره به لغو عمل‌های جراحی در بیمارستان‌های استان، اعلام کرد: عمل‌های جراحی که در طول روز در بیمارستان‌های استان انجام می‌گرفت، به علت شرایط خاص استان فعلاً لغو شده است.

,

ترحمی عنوان کرد: در حال حاضر تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به کار گرفته‌شده‌اند و هیچ بیمارستانی در استان نیست که بیمار کرونایی بستری نکرده باشد.

,

وی در پایان از دیگر مشکلات استان را کمبود اکسیژن دانست و گفت: در این خصوص مشکلاتی داشتیم که بخشی از آن تأمین و بخشی دیگر خریداری‌شده که در روزهای آینده به کار گرفته می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه