اخبار داغ

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

ماهانه ۲۰ هزار انسولین در لرستان توزیع می‌شود

ماهانه ۲۰ هزار انسولین در لرستان توزیع می‌شود
اسدبیگی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ماهانه بیش از 20 هزار انسولین در داروخانه های منتخب استان لرستان توزیع می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن اسدبیگی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: حدود ۳۴ هزار بیمار دیابتی در استان لرستان وجود دارد که تعداد کمی از این افراد نیاز به استفاده از انسولین دارند و مابقی از داروهای دیگر برای کنترل این بیماری استفاده می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک ,

وی افزود: هر ماه بیش از ۲۰ هزار انسولین قلمی در استان لرستان توزیع می شود و در حال حاضر کمبود انسولین در استان وجود ندارد اما برخی از بیماران دیابتی تمایل دارند تا از یک برند خاص انسولین استفاده کنند در حالی که برندهای آنها فرقی نمی کند چرا که همه این انسولین ها مورد تایید است.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: در نیمه اول امسال ۱۳۵ هزار قلم انسولین در استان لرستان توزیع شد که نسبت به سال گذشته ۱۵ هزار قلم بیشتر توزیع شده است.

,

وی بیان کرد: انسولین ها در داروخانه های منتخب توزیع می شود که انسولین با دفترچه درمانی به بیماران عرضه می شود و کنترل های لازم در این راستا صورت می گیرد.

,

اسدبیگی با اشاره به داروهای کرونا بیان کرد: تاکنون برخی از داروهایی که برای بهبود حال بیماران کرونایی تایید شده، در بیمارستانها برای بیماران استفاده می شود که در این راستا کمبودی وجود ندارد. هر ماه در استان چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای داروهای کرونایی هزینه می شود.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت کرونا در استان ضروری است تا همه مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و شست و شوی مرتب دستها با آب و صابون اقدام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه