اخبار داغ

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست استان زنجان:

شکارچیان خرگوش در روستای یاستی‌قلعه، مخل آسایش اهالی هستند

شکارچیان خرگوش در روستای یاستی‌قلعه، مخل آسایش اهالی هستند
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: شکارچیان روستای یاستی‌قلعه شهرستان ماهنشان عموما غیربومی بوده و برای سکار خرگوش به این منطقه می‌آیند که حضور آن‌ها سبب سلب آسایش روستاییان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; اهالی روستای یاستی‌قلعه از حضور شکارچیان در این روستا برای شکار، گلایه‌مند بوده و مشکلشان را با موج رسا در میان گذاشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

آن‌ها می‌گویند شب‌ها شکارچی‌ها به منطقه ما آمده و صدای شکیل اسلحه آن‌ها ایجاد رعب و وحشت کرده و باعث ترس اهالی به‌ویژه زنان و کودکان می‌شود ضمن اینکه علاوه بر ترس، خطرات جانی در پی سهل‌انگاری را هم می‌تواند در پی داشته باشد.

,

اهالی می‌گویند وقتی موضوع را با محیط زیست در میان می‌گذاریم ما را به پلیس 110 ارجاع می‌دهند و این در حالی است که پلیس 110 نیز می‌گوید که به محیط زیست مراجعه کنید.

,

یاستی‌قلعه، یکی از روستاهای جذاب، زیبا و تاریخی استان زنجان از توابع شهرستان ماهنشان بوده و به لحاظ آب‌وهوا و وضعیت جوّی از بِکرترین روستاهای زنجان به لحاظ تفریحی به شمار می‌رود.

,

این روستا در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۵۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

,

 

,

*‌‌ شکارچیان، غیربومی هستند

, *‌‌ شکارچیان، غیربومی هستند, *‌‌ شکارچیان، غیربومی هستند,

اسماعیل قلی‌زاده، فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در این رابطه به خبرنگار موج رسا گفت: شکارچیان روستای یاستی‌قلعه، عموما غیربومی هستند.

,

وی با بیان اینکه این شکارچیان، شب‌ها برای شکار خرگوش به یاستی‌قلعه می‌ایند، اظهار داشت: شکارچیان به صورت اتفاقی می‌آیند و همیشه نیستند که بتوان به صورت دائمی پایش کرد.

,

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: همین آمدن اتفاقی و شلیک و تیراندازی کردن آن‌ها سبب ترس و سلب آرامش و آسایش ماهالی روستا می‌شود.

,

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: این یگان، تمام تلاش و توان خود را شبانه‌روزی به کار می‌گیرد اما منطقه، وسیع بوده و تعداد نیروها نیز محدود است.

,

وی تاکید کرد: تذکر لازم داده می‌شود تا آن منطقه را بیش‌تر پایش کنند.

,

قلی‌زاده با بیان اینکه این شکارچی‌ها برای شکار خرگوش به یاستی‌قلعه می‌آیند، گفت: خرگوش به علت اعتقادات مذهبی در مناطق زنجان، خورده نمی‌شود اما شکارچیانی از مناطق کردستان به یاستی‌قلعه آمده و خرگوش را شکار می‌کنند.

,

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه گونه جانوری آهو در منطقه ماهنشان وجود ندارد، گفت: قوچ و میش وجود دارد که آن هم در محدوده روستا نبوده و در مناطق کوهستانی ممکن است یافت شود اما خرگوش‌ها در محدوده روستا پیدا می‌شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه