اخبار داغ

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

مهلت مجلس به وزیر کشاورزی در خصوص خرید تضمینی گندم/ خرید به اندازه ضرورت کشور جزو اولویت های کمیسیون کشاورزی مجلس است

مهلت مجلس به وزیر کشاورزی در خصوص خرید تضمینی گندم/ خرید به اندازه ضرورت کشور جزو اولویت های کمیسیون کشاورزی مجلس است
حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی, عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس از روزهای نخست سوالی را از وزیر کشاورزی مطرح کرد و برای اصلاح این رویه مهلت داد به این معنا تا جایی که ضرورت کشور اقتضا کند خرید تضمینی گندم داشته باشیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفتگو با مرصاد ، اظهار داشت: چندی پیش اصلاح قانون خرید تضمینی گندم مصوب شد و دو ایراد جزئی که از سوی شورای نگهبان به آن وارد شده بود برطرف و به طور کامل تصویب شد.

وی افزود: با این ساز و کاری که کمیسیون کشاورزی آن را مطرح کرده و به تصویب مجلس رسیده از این به بعد  مانع اقدامات قبلی دولت در خرید تضمینی گندم خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این شورا با حضور کشاورزان و بخش دولتی که تلفیقی از منافع مردم و کشاورزان و با لحاظ ضرورت و مصالح دولتی است، تشکیل خواهد شد و درصدد است مانع تکرار موارد قبلی شود.

حجت الاسلام نقدعلی در پاسخ به اینکه دولت کمتر از نیاز واقعی کشور نسبت به خرید تضمینی اقدام کرده، گفت: اینکه ساز و کار خرید دولت به چه شکلی است معلوم نیست اما سال گذشته مقداری از  مجوز خرید تضمینی گندم را به بخش خصوصی داد و آن را مکلف کرد که خرید را در سامانه های مربوطه ثبت و اطلاع رسانی کند تا دولت از میزان مصرف و تولید گندم مطلع شود.

وی عنوان کرد: درباره اینکه بقیه گندم را خریداری خواهد کرد یا خیر قطعاً کمیسیون کشاورزی آنچه که مصلحت کشاورز باشد را دنبال می‌کند.

حجت الاسلام نقدعلی در پاسخ به اینکه دولت به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویا نیازی به خرید گندم از کشاورزان داخلی ندارد بلکه فکر می کند کشاورزان نیازمند خرید دولت هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این فضا در کشور وجود دارد.

وی عنوان کرد: مجلس از روزهای نخست سوالی را از وزیر کشاورزی مطرح کرد و برای اصلاح این رویه مهلت داد به این معنا تا جایی که ضرورت کشور اقتضا کند خرید تضمینی گندم داشته باشیم

حجت الاسلام نقدعلی گفت:  خرید تضمینی گندم به اندازه ضرورت کشور، جزو اولویت‌های کمیسیون کشاورزی است و قانون مصوب شده نیز در این راستا خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه