اخبار داغ

مجتهدزاده در گفت‌وگو با دانا:

سیاست خارجی آمریکا در برابر ایران یکپارچه است/ اختلاف‌نظر دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مربوط به مسائل داخلی‌شان است

سیاست خارجی آمریکا در برابر ایران یکپارچه است/ اختلاف‌نظر دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مربوط به مسائل داخلی‌شان است
کارشناس مسائل ژئوپولیتیک و مطالعات سیاسی در خصوص نگاه خوش‌خیالانه برخی در داخل به پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا گفت: اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه‌های سیاسی که بین دو حزب آمریکا مطرح است، مربوط به مسائل داخلی آمریکا است نه سیاست خارجی؛ سیاست خارجی آمریکا مثل هر کشور دموکرات دیگری یکپارچه است.
[

«پیروز مجتهدزاده» کارشناس مسائل ژئوپولیتیک در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص نگاه خوش‌بینانه برخی در داخل به پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: آن‌هایی که فکر می‌کنند رفتار دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان با ایران متفاوت است، افرادی هستند که بر اساس نمونه‌هایی از سیاست‌های ادوار گذشته حدس و گمان می‌زنند؛ در حالی که هیچ دورانی شبیه دوران دیگر نیست و هیچ وضعیتی مشابه وضعیت زمان دیگر نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه ایالت متحده آمریکا از نظر سیاست خارجی یکپارچه عمل می‌کند، افزود: اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه‌های سیاسی که بین دو حزب آمریکا مطرح است، مربوط به مسائل داخلی آمریکا است نه سیاست خارجی. سیاست خارجی آمریکا مثل هر کشور دموکرات دیگری یکپارچه است؛ در واقع دوگانه و یا چندگانه نیست.
,
 
,
کارشناس مسائل و مطالعات سیاسی با تاکید بر اینکه سیاست خارجی که بر اساس منافع ملی پیگیری شود با تغییر دولت‌ها هیچ‌گونه تغییری پیدا نمی‌کند بیان داشت: سیاست خارجی ایالت متحده آمریکا در برابر ایران، یکسره در اختیار امیال نتانیاهو و رژیم صهیونیستی است و در حقیقت برای رژیم صهیونیستی فرقی نمی‌کند که چه کسی رئیس جمهور آمریکا باشد.
,
 
,
 دولت دست از سیاست خارجی انفعالی بردارد 
,  دولت دست از سیاست خارجی انفعالی بردارد ,  دولت دست از سیاست خارجی انفعالی بردارد ,
مجتهدزاده معتقد است کلید حل مشکلات کشور در داخل است و باید در داخل حل شود؛ دولت باید دست از سیاست خارجی انفعالی بردارد و یک سیاست خارجی فعال را دنبال کند که پیگیر منافع ملی تعریف شده کشور باشد.
,
 
,
وی ادامه داد: اگر دولت پیگیر منافع ملی باشد در این صورت سیاست خارجی کشور و بازتاب مطلوب آن را خودمان به اختیار خواهیم گرفت و این مسئله موجب می‌شود تا انفعالی نبوده و منتظر این نباشیم که بایدن رئیس جمهور آمریکا شود یا ترامپ و یا جورج بوش.
,
 
,
این کارشناس مسائل بین الملل در پاسخ به این سوال که "دلیل اصلی اینکه جریان حاکم در کشور میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تفکیک قائل می‌شود چیست؟" عنوان کرد: این آقایان بر اساس بررسی و تجزیه تحلیل‌های خوش خیالانه رفتار می‌کنند و معتقدند اوباما با ایران خوب تا کرد اما فراموش کرده اند قبل از اوباما کلینتون با ایران خوب نبود و قبل از آن هم کارتر رفتار خوبی با ایران نداشت.
, "دلیل اصلی اینکه جریان حاکم در کشور میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تفکیک قائل می‌شود چیست؟", "دلیل اصلی اینکه جریان حاکم در کشور میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تفکیک قائل می‌شود چیست؟",
 
,
نگاه برخی به انتخابات آمریکا حاصل تحلیل‌های خوش‌خیالانه است
, نگاه برخی به انتخابات آمریکا حاصل تحلیل‌های خوش‌خیالانه است, نگاه برخی به انتخابات آمریکا حاصل تحلیل‌های خوش‌خیالانه است,
مجتهدزاده خاطر نشان کرد: این‌ها همه بر اساس تجزیه تحلیل‌ها و برآوردهای خوش خیالانه به دست می‌آید بر همین اساس خوش خیالی دارند که دموکرات‌ها با جمهوری‌خواهان در قبال ایران مواضع مختلفی دارند؛ نگاه خوش‌بینانه عده‌ای در داخل به پیروزی دموکرات‌ها، حاصل تجزیه تحلیل‌های خوش خیالانه و بر اساس استنباط‌ها و برداشت‌های نادرست این جریان است و در حقیقت تا وقتی که سیاست خارجی کشور ایدئولوژیکی اداره شود وضع همین است.
,
 
,
وی در پاسخ به این پرسش که  "دولت در صورت پیروزی ترامپ چه برنامه ای خواهد داشت؟" گفت: سیاست خارجی کشور انفعالی است و در این صورت مشخص است که برنامه‌ای در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا  نخواهد داشت.
, "دولت در صورت پیروزی ترامپ چه برنامه ای خواهد داشت؟", "دولت در صورت پیروزی ترامپ چه برنامه ای خواهد داشت؟",
 
,
سیاست خارجی باید بر اساس منافع ملی پیگیری شود
, سیاست خارجی باید بر اساس منافع ملی پیگیری شود, سیاست خارجی باید بر اساس منافع ملی پیگیری شود,
کارشناس امور خارجه ادامه داد: سیاست خارجی باید بر اساس منافع ملی پیگیری شود تا بتوان برنامه ریزی کرد؛ وقتی سیاست خارجی انفعالی باشد نمی‌توان کاری کرد و باید منتظر بود و دید که فرد چه فعلی را انجام می‌دهد و بعد منفعل عمل کرد.
,
 
,
مجتهدزاده در پایان گفت: توجه مسئولین کشور را به وجوب داشتن سیاست خارجی متکی بر پیگیری منافع ملی جلب می‌کنم تا سیاست خارجی به اختیار خودمان در بیاید نه اینکه بشینیم و ببینیم آمریکا و رژیم صهیونیستی چه می کنند تا منفعل باشیم.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه