اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

مسلمانان جهان فرانسه را تحریم کردند؛ دولت چه برنامه ای درباره هتاکی ماکرون دارد؟/ جای خالی موضع گیری قاطعانه رئیس جمهور

مسلمانان جهان فرانسه را تحریم کردند؛ دولت چه برنامه ای درباره هتاکی ماکرون دارد؟/ جای خالی موضع گیری قاطعانه رئیس جمهور
هر چند دولت در مقام وزرات خارجه و رئیس دفتر رئیس جمهور به این مسئله واکنش نشان داده اند اما تا به این لحظه از سوی رئیس جمهور موضع سفت و سختی اتخاذ نشده و اگر هم انجام شود بسیار دیرهنگام است.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از کشته شدن معلم فرانسوی به دست یک فرد چچنی تبار بود که موج دیگری ازاسلام ستیزی در غرب بوجود آمد. جالب است که در این میان «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که در مراسم گرامی داشت این معلم شرکت می کرد بر طبل اسلام ستیزی کوبید و با اسم ازادی بیان مطرح کرد که دوباره روزنامه هتاک به پیامبر اکرم(ص) کاریکاتور ایشان را منتشر خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این موضوع سبب ساز حرکت عظیم مسلمانان جهان در برابر توهین به پیامبر اعظم(ص) شد و مردم کشورهای مختلف اعلام کردند که کالاهای فرانسوی را تحریم می کنند.
,
 
,
در ایران نیز شاهد واکنش هایی از سوی برخی از مقامات بوده ایم. هر چند دولت در مقام وزرات خارجه و رئیس دفتر رئیس جمهور به این مسئله واکنش نشان داده اند اما تا به این لحظه از سوی رئیس جمهور موضع سفت و سختی اتخاذ نشده و اگر هم انجام شود بسیار دیرهنگام است.
, در ایران نیز شاهد واکنش هایی از سوی برخی از مقامات بوده ایم. هر چند دولت در مقام وزرات خارجه و رئیس دفتر رئیس جمهور به این مسئله واکنش نشان داده اند اما تا به این لحظه از سوی رئیس جمهور موضع سفت و سختی اتخاذ نشده و اگر هم انجام شود بسیار دیرهنگام است., در ایران نیز شاهد واکنش هایی از سوی برخی از مقامات بوده ایم. هر چند دولت در مقام وزرات خارجه و رئیس دفتر رئیس جمهور به این مسئله واکنش نشان داده اند اما تا به این لحظه از سوی رئیس جمهور موضع سفت و سختی اتخاذ نشده و اگر هم انجام شود بسیار دیرهنگام است., ,
 
,
اینکه چرا رئیس جمهور به طور مستقیم در برابر فرانسه موضع گیری نمی کند مسئله قابل تاملی است. این سکوت متاسفانه در برابر اقدامات ضدایرانی فرانسوی ها وجود داشته است.
,
 
,
فرانسه کشوری است که در حوزه خودروسازی و شرکت های نفتی در ایران فعالیت می کرد و قرار بود با برجام این فعالیت گسترش یابد و سود آن هم به جیب فرانسوی ها می رفت اما با خروج آمریکا از برجام فرانسوی ها هم به سرعت از ایران رفتند تا نشان دهند که به چه میزان تابع کاخ سفید هستند.
, فرانسه کشوری است که در حوزه خودروسازی و شرکت های نفتی در ایران فعالیت می کرد و قرار بود با برجام این فعالیت گسترش یابد و سود آن هم به جیب فرانسوی ها می رفت اما با خروج آمریکا از برجام فرانسوی ها هم به سرعت از ایران رفتند تا نشان دهند که به چه میزان تابع کاخ سفید هستند., فرانسه کشوری است که در حوزه خودروسازی و شرکت های نفتی در ایران فعالیت می کرد و قرار بود با برجام این فعالیت گسترش یابد و سود آن هم به جیب فرانسوی ها می رفت اما با خروج آمریکا از برجام فرانسوی ها هم به سرعت از ایران رفتند تا نشان دهند که به چه میزان تابع کاخ سفید هستند.,
 
,
پس از تحریم کالاهای فرانسوی در کشورهای عربی منافع اقتصادی فرانسوی ها تا اندازه ای به خطر افتاده که وزارت امور خارجه این کشور، طی بیانیه ای خواستار توقف تحریم کالاهای خود در  این کشورها شد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز از مردم این کشور خواست که دیگر کالای فرانسوی نخرند.
, پس از تحریم کالاهای فرانسوی در کشورهای عربی منافع اقتصادی فرانسوی ها تا اندازه ای به خطر افتاده که وزارت امور خارجه این کشور، طی بیانیه ای خواستار توقف تحریم کالاهای خود در  این کشورها شد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز از مردم این کشور خواست که دیگر کالای فرانسوی نخرند.,
 
,
با این حال از دولت نیز انتظار می رود که در این زمینه موضع قاطعانه ای خصوصا از سوی عالی ترین مقام اجرایی گرفته شود و تا دیگر شاهد شکل گیری این موارد نباشیم. اینکه به اسم آزادی بیان اسلام ستیزی در کشورهای غربی رواج بیابد و باعث نفرت پراکنی و افزایش خشونت شود موضوعی غیرمنطقی است که بایستی با آن برخورد ویژه ای صورت گیرد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه