اخبار داغ

جرم هایی که پیگرد قانونی نمی شود؛

اراضی ملی زیر یوغ گاو آهن ها/ کشاورزان حریص در پی نبود نظارتی منابع طبیعی، زمین های ملی را تصرف می کنند

اراضی ملی زیر یوغ گاو آهن ها/ کشاورزان حریص در پی نبود نظارتی منابع طبیعی، زمین های ملی را تصرف می کنند
شخم زدن و شیار کردن زمین های حاصلخیز در اقصی نقاط استان کردستان توسط افراد سودجو به معضلی بزرگ تبدیل شده که موجب از بین رفتن منابع طبیعی که یک ثروت خدادی است، می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، استان کردستان یکی از قطب های مهم کشاورزی در کشور است که هر ساله مقدار زیادی از گندم که محصول استراتژیکی است را تامین می کند و  یکی از معضلاتی که کشاورزان بدون توجه به عواقب آن اقدام به آن می کنند شخم زدن و غصب مراتع ملی و طبیعی در سطح روستاها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

شخم زدن اراضی ملی و ورود دام مازاد به عرصه های طبیعی از مهمترین چالش های منابع طبیعی در سطح استان کردستان است و نبود مرز مشخص بین اراضی ملی کشاورزی از مهم ترین عوامل تخریب منابع طبیعی است.

,

منابع طبیعی بعنوان یک ثروت ملی محسوب می شود که حفظ و نگهداری آن بر همه مردم واجب است، اما برخی افراد سود جو برای کسب ثروت های هنگفت اقدام به تصرف منابع طبیعی بعنوان بوره و در قبال آن افزایش زمین های زیر کشت خود می نمایند که مستلزم نظارت جدی مسوولان ذی ربط است.

,

شخم زدن و شیار کردن زمین های حاصلخیز در اقصی نقاط استان کردستان توسط افراد سودجو به معضلی بزرگ تبدیل شده که موجب از بین رفتن منابع طبیعی که یک ثروت خدادی است می شود و طبق قانون، شخم زدن، شیار کردن و کشاورزی در اراضی ملی جرم محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد.

,

, ,

نبود مرز مشخص بین اراضی ملی و کشاورزی موجب افزایش شخم زدن شده است

, نبود مرز مشخص بین اراضی ملی و کشاورزی موجب افزایش شخم زدن شده است, نبود مرز مشخص بین اراضی ملی و کشاورزی موجب افزایش شخم زدن شده است,

مرادی یکی از کشاورزان کردستانی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: برخی از کشاورزان کردستان طبق همان سنت قدیمی برای افزایش زمین های زیر کشت خود و برداشت بیشتر محصول اقدام به شخم زدن زمین یا همان بوره می کنند.

,

وی افزود: تا زمانی که کشاورزان ما فرهنگ صیانت از منابع طبیعی را ندانند شاهد بازار داغ شخم زدن اراضی ملی در این استان خواهیم بود.

,

این کشاورز کردستانی گفت: یکی از دلایل افزایش بی رویه شخم زدن غیر قانونی در مراتع ملی کردستان نبود مرز مشخص بین زمین های کشاورزی و اراضی ملی است و از دهه 40 تا کنون اراضی کشاورزی در این منطقه به صورت مشاع است و همین موجب افزایش بی رویه شخم زدن اراضی ملی در این منطقه است.

,

مرادی خاطر نشان کرد: فرسایش خاک یکی دیگر از پیامدهای افزایش بی رویه شخم زدن اراضی ملی در استان کردستان است .

,

, ,

تشکیل بیش از یک هزار پرونده با هدف برخورد با متصرفان اراضی ملی

, تشکیل بیش از یک هزار پرونده با هدف برخورد با متصرفان اراضی ملی, تشکیل بیش از یک هزار پرونده با هدف برخورد با متصرفان اراضی ملی,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان از تشکیل 224 فقره پرونده برای متصرفان اراضی ملی در کردستان در سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و اظهار داشت: با تشکیل این تعداد پرونده 127 هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان رفع تصرف شد.

,

وی افزود: از ابتدایی سال جاری با هدف برخورد با تخریب و تصرف منابع طبیعی استان کردستان تا کنون یک هزار و 494 پرونده برای رفع تصرف 285 هکتار تشکیل شده است که نسبت به سال گذشته 145 فقره افزایش داشته است.

,

نقشبندی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی از ثروت های خدادای است ، بیان داشت: برای حفاظت و صیانت از هر 50 هزار هکتار مرتع به یک نیروی آموزش دیده و متخصص نیاز داریم که مردم و فعالان منابع طبیعی در این راستا نقش مهمی دارند تا بتوانیم از این ثروت خدادای به نحو احسن حفاظت نماییم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه