اخبار داغ

سکوت در برخورد با متمردان از پروتکل های بهداشتی جایز نیست؛

چرا حجم بالای مسافرت ها در تویسرکان کنترل نشد؟

چرا حجم بالای مسافرت ها در تویسرکان کنترل نشد؟
در حالی که تویسرکان همچنان در وضعیت پر خطر کرونا قرار دارد، سکوت و عدم برخورد با مدیران و مسئولانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند جایز نیست. سکوت نوعی اجازه به آنان برای تکرار تخلفات بهداشتی و در نهایت عادی سازی درخصوص نادیده گرفتن خطرات کروناست و معلوم نیست چرا همچنان حجم بالای مسافرت ها به این شهرستان کنترل نمی شود و اصرار بر طرح غیرعلمی ضدعفونی معابر دارند؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ تویسرکان بیش از پنج ماه است که در وضعیت بحرانی کرونا قرار دارد و صورتش را این روزها ها نه با سیلی بلکه کرونا سرخ کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

ماندگاری جای سرخ سیلی سخت کرونا بر تویسرکان

, ماندگاری جای سرخ سیلی سخت کرونا بر تویسرکان, ماندگاری جای سرخ سیلی سخت کرونا بر تویسرکان,

عدم رعایت حداقل های پروتکل های بهداشتی و نادیده گرفتن مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، ضعف در اجرای مصوبات اصلی و رفتن به سمت طرح هایی غیرکارشناسانه به ویژه از سوی متولیان امر سبب شده تا جای سرخ سیلی سخت کرونا بر تویسرکان این گونه ماندگار شود.

,

زمانی که در آرامستان ها چه در شهرها و چه در روستاها مراسم عروسی و ترحیم حتی برای اعضای خانواده شوراهای شهر و روستا برگزار می شود، چه انتظاری از مردم عادی هست که مقید به اجرای مصوبات باشند؟

,

خواهش، تمنا و تذکراتی که نادیده گرفته شد

, خواهش، تمنا و تذکراتی که نادیده گرفته شد, خواهش، تمنا و تذکراتی که نادیده گرفته شد,

این عادی انگاری ها و البته پشت پا زدن به دستورالعمل های بهداشتی تا کی می خواهد ادامه داشته باشد؟ با وجود گلایه های مردمی، تذکر و التماس مکرر رسانه ها از جمله این پایگاه خبری تحلیلی، که برای رضای خدا هم شده کمی حواستان به فکر کادر درمان و مدافعان سلامت باشد، اگر طرح و برنامه ای برای مبارزه با شیوع کرونا ندارید، لااقل مسئولان زیر دستی خود را ترغیب به رعایت شیوه نامه های بهداشتی کنید تا در اقناع افکار عمومی درخصوص خطرات کرونا موفق باشید، اما این گونه نشد که نشد.

,

سکوت در برخورد با متمردان از پروتکل های بهداشتی جایز نیست

, سکوت در برخورد با متمردان از پروتکل های بهداشتی جایز نیست, سکوت در برخورد با متمردان از پروتکل های بهداشتی جایز نیست,

در معارفه سرپرست جدید شهرداری، تویسرکانی ها شاهد بودند که حتی حداقل های پروتکل های بهداشتی در آن مراسم رعایت نشد، از ماسک نزدن عضو شورای شهر گرفته تا عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی که کمتر از یک سانتیمتر بود آن هم در آن جمعیتی که ضرورتی نداشت حضور داشته باشند، همه و همه نشان داد عزم و اراده ای از سوی خود مسئولان برای مبارزه با کرونا آن گونه که باید نیست.

,

بماند که هنوز انتخاب آن سرپرست دچار ابهام است که آیا برپایه اصول قانونی بوده یا خیر و در این زمینه تاکنون برای شفاف سازی نه فرماندار پاسخگو بوده و نه شورای شهری که اصل وجود خودش هم در ابهام است!

,

و اما آیا میزان رعایت مصوبات و شیوه نامه های بهداشتی در روستاها از سوی خود شوراها و دهیاری ها رعایت می شود؟

,

عروسی دختر یکی از اعضای شورای روستا با بیش از ۲۰۰ نفر جمعیت برگزار شد و کسی اعتراضی به آن نکرد. مراسم تشییع و تدفین پدر عضو شورای شهر تویسرکان در آرامستان این شهر با آن جمعیت برگزار شد و باز هم کسی صدایش در نیامد. چرا اینجا ستاد مبارزه با کرونای شهرستان سکوت کرده بود؟

,

و اما بعد؛ اگر میزان نظارت بر نانوایی ها، پمپ بنزین ها و مراکز خدماتی بالا است، چرا باید هر روز شاهد گلایه مندی مردم از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این باره باشیم؟

,

حتی در تصاویر انتشار یافته در شبکه های مجازی از سوی تعدادی از اعضای شورای شهر تویسرکان مشاهده شد که نیروهای خدمات شهری ماسکی هم بر صورت ندارند چه برسد نظارتی بر عملکردها باشد و این جا هم باز سکوت و سکوت!

,

زمانی که در برخی جلسات تعدادی از افراد حاضر در جلسه ماسک نمی زنند و مسئولی دیگر به آنان تذکر نمی دهد، آیا این سکوت نشان دهنده اجازه تلویحی برای رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی نیست؟

,

هزینه اجرای طرح غیرعلمی ضدعفونی معابر صرف توزیع ماسک رایگان بین مردم شود

, هزینه اجرای طرح غیرعلمی ضدعفونی معابر صرف توزیع ماسک رایگان بین مردم شود, هزینه اجرای طرح غیرعلمی ضدعفونی معابر صرف توزیع ماسک رایگان بین مردم شود,

ناگفته نماند که میزان رعایت مردم در استفاده از ماسک را نمی توان بدون آمارگیری علمی و تنها با یک یا چند بازدید اعلام کرد.

,

آیا عدم استفاده از ماسک به دلیل پایین بودن قدرت مالی عمده مردم حتی برای خرید نان نیست؟ خانواده هایی که حتی برای تهیه نان شب خود نیازمند هستند چگونه می توانند ماسک تهیه و استفاده کنند.

,

به جای ریخت و پاش های آن گونه ای درخصوص ضدعفونی کردن معابر که از نظر علمی رد شده، آیا صلاح بهتر بر آن نیست که ماسک تهیه کرده و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده شود؟

,

نبود دستورالعمل تایید شده، احساس ایجاد ایمنی کاذب، تحریک سیستم تنفسی، آثار نامطلوب محیط زیستی، تخریب دستگاه‌های الکترونیکی از جمله دلایل ناکارآمدی ضدعفونی معابر و دستگاه‌هاست، که به دلیل ضدعفونی کردن‌های غیر اصولی از سوی کارشناسان حوزه بهداشت، اساتید دانشگاه علوم پزشکی و فعالان محیط زیست هم به این شیوه از گندزدایی رد شده است.

,

این کارشناسان تأکید دارند، ضدعفونی معابر بدین شکل نه تنها از شیوع ویروس جلوگیری نمی‌کند بلکه زمینه ساز تخریب هم می‌شود.”

,

چرا حجم بالای مسافرت هایی سرریز شده به تویسرکان کنترل نشد؟

, چرا حجم بالای مسافرت هایی سرریز شده به تویسرکان کنترل نشد؟, چرا حجم بالای مسافرت هایی سرریز شده به تویسرکان کنترل نشد؟,

و نکته اساسی تر و شاید مهمترین عاملی که زمینه ساز قرار گرفتن تویسرکان در وضعیت فوق پرخطر کرونا شد، مسئله حجم بالای مسافرت های کنترل نشده در مقاطع مختلف در طول ۶ ماه گذشته و این اواخر به خاطر خرید گردو بود و در این زمینه هم برای جلوگیری از حجم بالای مسافرت ها به این شهرستان اقدامی انجام نشده است.

,

مردم این شهرستان در ماه های بسیاری حتی با این وضعیت معیشتی بالاجبار پذیرای مسافرانی بودند که با خود کرونا می آوردند یا سوغاتشان کرونا بود و دریغ از یک طرحی ساده برای جلوگیری از حجم بالای مسافرت تویسرکانی های مقیم شهرهای دیگر به زادگاهشان.

,

به گزارش عصر همدان، بی تردید هم مسئولان و هم مردم باید با همکاری و وحدت خود در مبارزه با کرونا از هیچ کوششی دریغ نکنند و اما نقش مسئولان در اینجا اثرگذارتر است، مردم نیم نگاهی به آنان دارند که مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرایی می شود یا نه.

,

مهمتر آن که سکوت و عدم اقدام در خور توجه و برخورد با مدیران و مسئولانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند جایز نیست.اینجا سکوت هم می تواند نوعی اجازه به آنان برای تکرار تخلفات بهداشتی و در نهایت عادی سازی در خصوص نادیده گرفتن خطرات کرونا باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه