اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

آیت الله رییسی چگونه قوه‌قضاییه را برای متخلفان نااَمن کرد!/ برخورد صریح دستگاه قضا؛ از قضات فاسد تا کارچاق‌کن‌ها

آیت الله رییسی چگونه قوه‌قضاییه را برای متخلفان نااَمن کرد!/ برخورد صریح دستگاه قضا؛ از قضات فاسد تا کارچاق‌کن‌ها
عرصه مقابله با فساد همواره یکی از مهمترین کارکردهای قوه قضاییه در طول سالهای اخیر بوده است و همزمان با فراگیر شدن فساد در دستگاه های اجرایی کشور مردم از قوه قضاییه انتظار برخورد جدی با این مفسدان را دارند و در همین راستا نباید از نقش دلالان مرتبط با قضات فعال در قوه قضاییه چشم پوشید.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عرصه مقابله با فساد همواره یکی از مهمترین کارکردهای قوه قضاییه در طول سالهای اخیر بوده است و همزمان با فراگیر شدن فساد در دستگاه های اجرایی کشور، مردم از قوه قضاییه انتظار برخورد جدی با این مفسدان را دارند، در همین راستا نباید از نقش دلالان مرتبط با قضات فعال در قوه قضاییه چشم پوشید به طوری که مردم نگران دخالت برخی دلالان این قوه در پرونده های خود بوده و همواره خواهان برخورد جدی با دست اندازان در حکم های قضایی این دستگاه بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این باره رهبر معظم انقلاب اسلامی هفتم تیرماه سال جاری در ارتباط تصویری با رئیس و مسئولان عالی قضایی و همچنین رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور، مبارزه با فساد را مهم خواندند و تأکید کردند: باید مبارزه با فساد، در درجه اول در داخل قوه و به صورت جدی و کارشناسی انجام شود، زیرا تبعات و ضربه فساد در داخل قوه قضاییه بسیار سنگین خواهد بود.

, .,

آیت الله رییسی نیز در باره اظهار کرد: دستگاه‌هایی که امر مبارزه با فساد را بعهده دارند، باید خودشان از سلامت کامل برخوردار باشند و هرگونه ناسلامتی را باید برای خودشان سم بدانند و با آن با همه وجود برخورد کنند. این یک اصل برای دستگاه‌هایی است که در این رابطه مسئولیت دارند و به ویژه آن‌هایی که در خط مقدم مبارزه با فساد هستند؛ لذا صیانت از دستگاه قضایی و حفظ سلامت دستگاه قضایی اصلی است که همواره بر آن تاکید شده و می‌شود.

, .,

تخلف یک درصدی قضات هم برای قوه قضاییه زیاد است!

, تخلف یک درصدی قضات هم برای قوه قضاییه زیاد است!, تخلف یک درصدی قضات هم برای قوه قضاییه زیاد است!,

رئیسی در ادامه سخنان خود گفت: آمار فساد در دستگاه قضایی نسبت به سایر مجموعه‌ها، آمار بالایی نیست و حتی درباره تخلفات قضات، دادستان انتظامی قضات نیز چندی پیش در جلسه مسئولان عالی قوه قضاییه، عدد یک درصد را اعلام کرد؛ اما یک درصد هم برای مجموعه ما زیاد است.

,

همین اظهارات دادستان انتظامی قضات موجب شد تا رییس دستگاه قضا در جهت برچیدن این درصد از متخلفان عرصه دستگاه برآید، به طوری که در طول ماه های اخیر شاهد برخورد این دستگاه با متخلفانی در درون دستگاه بودیم که حتی نام برخی از آنها رسانه ای شد که تا پیش از این در سمت بالای اجرایی مشغول به کار بودند.

,

ذره بین آیت الله رییسی بر میز قضات متخلف

, ذره بین آیت الله رییسی بر میز قضات متخلف, ذره بین آیت الله رییسی بر میز قضات متخلف,

از زمان انتصاب آیت الله رییسی به عنوان رییس دستگاه قضا تاکنون شاهد تحول عظیمی در دستگاه قضا بوده ایم، وی در بدو ورود به قوه قضاییه کمیته ضدفساد را در تمام مجموعه های قضایی تشکیل داد و اعلام کرد که تمامی مسئولان قضایی باید حس مبارزه با فساد داشته باشد.

,

رییس دستگاه قضا با بیان اینکه فساد در درون قوه قضاییه قابل تحمل نخواهد بود خاطرنشان کرد: قوه قضاییه در برخورد با فساد درون سازمان زمانی نباید هیچ رحمی داشته باشد و به همین سبب بخش های نظارتی در دروه تحول تقویت شد تا هر نوع فسادی را شناسایی کنند.

,

پس از این اظهارات آیت الله رییسی بود که خبر برخورد شدید با متخلفان در دستگاه قضا شدیدتر شد به طوری که این افراد با تحقیقات صورت گرفته از کار برکنار و یا صلاحیت قضاوت را از دست دادند.

,

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین سیداحمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور نیز با اشاره به عمده فسادهای بین قضات دادگاه ها، این نوع از فسادها را عمدتا اخلاقی و مالی دانست و گفت: برخی از وکلای خانم با ترفندهای خود برخی قضات را تحت تأثیر قرار می‌دهند و با اقدامات خود در صدور رأی مورد نظر دخالت می‌کنند، لذا قضات ما نباید در برابر این اقدامات سست شوند.

, .,

طبری، نامی که سالها در قوه قضاییه بود و رییسی آن را برچید!

, طبری، نامی که سالها در قوه قضاییه بود و رییسی آن را برچید!, طبری، نامی که سالها در قوه قضاییه بود و رییسی آن را برچید!,

اکبر طبری یکی از آن متهمانی بود که در قوه قضاییه اقدام به دست درازی در بیت المال کرده و و فعل تخلف در دستگاه قضا را عملی کرد، اکبر طبری در دوره ریاست پیشین دستگاه قضا به عنوان یکی از افراد صاحب نفوذ در قوه قضاییه به شمار می آمد که پس از ورود آیت الله رییسی و تحول مبارزه با مفسدان اقتصادی، در دستور کارقرار گرفت.

,

نخستین دادگاه  اکبر طبری  معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه‌قضائیه روز یکشنبه ۱۸ خرداد ۹۹ برگزار شد.

, .,

در پرونده او اتهاماتی مانند مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در ارتشا، اخذ رشوه از حسن نجفی به مبلغ بیش از ۸۰ میلیارد ریال وجه نقد،، اخذ زمین به مساحت ۳۰۰ متر مربع در خیابان کریم خان، اخذ آپارتمان اداری به مساحت ۱۰۸ متر مربع در مجتمع سانا و دریافت رشوه از مصطفی نیاز آذری به میزان ۵ قطعه زمین و یک ویلا در بابلسر به چشم می‌خورد.

,

برخورد آیت الله رییسی با 60 قاضی متخلف

, برخورد آیت الله رییسی با 60 قاضی متخلف, برخورد آیت الله رییسی با 60 قاضی متخلف,

در همین حال رئیس قوه قضاییه دوم تیرماه سال جاری در  گفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم، با تاکید بر اینکه این موضوع باید شفاف شود و به هیچ عنوان تخلف و فساد را تحمل نخواهیم کرد، گفت: در قضیه ناسلامتی در مجموعه قضایی کشور حتما برخورد ما برخوردی متفاوت از قبل خواهد بود.

وی با اشاره به اعلام برخورد با ۶۰ قاضی متخلف گفت: این آغاز کار است. در این باره کمیسیون تعیین صلاحیت را فعال کردم و تاکنون دو الی سه جلسه هم تشکیل شده است و دادگاه عالی صلاحیت را بنده تشکیل می‌دهم و بخش‌های مختلف نظارتی در دستگاه قضایی در این زمینه فعال شده‌اند.

, .,
,
,

۲۸ کارمند دستگاه قضایی بازداشت شدند

, ۲۸ کارمند دستگاه قضایی بازداشت شدند, ۲۸ کارمند دستگاه قضایی بازداشت شدند,

اما به‌دنبال سالم سازی دستگاه قضا، حفاظت اطلاعات قوه قضاییه ۲۸ کارمند دستگاه قضایی به دلیل ارتباط گرفتن با اصحاب پرونده و کلاهبرداری از آن‌ها بازداشت و تحویل محاکم قضایی شدند.

,

در پی خبر منتشره مبنی بر دستگیری ۱۹ نفر از وکلایی که با ادعای اخذ وکالت تضمینی به دنبال انحراف پرونده‌ها در مراجع قضایی و دریافت مبالغ کلان از اصحاب پرونده بودند، مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه اعلام کرد در راستای تکلیف مهم سالم سازی دستگاه قضایی تعداد ۲۸ نفر از کارکنان دستگاه قضایی به دلیل ارتباط گرفتن با اصحاب پرونده و کلاهبرداری از انان بازداشت و تحویل محاکم قضایی شدند.

,

نهضتی که قوه قضاییه از درون آغاز کرد

, نهضتی که قوه قضاییه از درون آغاز کرد, نهضتی که قوه قضاییه از درون آغاز کرد,

تاکنون پرونده های بسیاری از زمان حضور آیت الله رییسی در دستگاه قضا بررسی و به سرانجام رسیده است، دادگاه های گوناگون با حضور افرادی سرشناس برگزار شد که نام برخی از آنها در رسانه ها بسیار به چشم می‌خورد و نهایتا تمامی این متهمان به کیفر اعمال خود رسیدند.

,

از آن جمله این پرونده‌ها می توان رسیدگی به پرونده اکبر طبری، بیژن  قاسم زاده،بابک زنجانی، حسن رعیت، علیرضا زیبا حالت منفرد، شهرام جزایری، مهدی جهانگیری، عیسی شریفی، حسین فریدون،احمد عراقچی، برادران ریخته گران، حسین هدایتی، شبنم نعمت زاده گروه عظام، هادی رضوی،بازداشت دو نماینده مجلس به جرم اخلال در بازار خودرو و رسیدگی به پرونده تخلف در هلال احمر و سازمان غذا و دارو از مهمترین پرونده های  اقتصادی رسیدگی شده در ایام ریاست آیت الله رییسی در دستگاه قضا اشاره کرد.

,

با این حال باید دید قوه قضاییه در دوران تحول و حضور آیت الله رییسی که تاکنون توانسته پرونده های بی شماری را به سرانجام و دست بسیاری از مفسدان اقتصادی را از قامت بیت المال کوتاه کند در قبال تضعیف حقوق مردم در بورس و برخورد با عاملان کمبود دارو و گرانی اجناس معیشتی مردم چه سیاستی را اتخاذ خواهد کرد؟

,

انتهای پیام/ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه