اخبار داغ

علمای شیعه و سنی گلستان در واکنش به توهین مکرون به پیامبر اسلام(ص)؛

اسلام گرایی جهانی عامل اسلام ستیزی غرب/ لزوم تحریم فرانسه از سوی کشورهای اسلامی

اسلام گرایی جهانی عامل اسلام ستیزی غرب/  لزوم تحریم فرانسه از سوی کشورهای اسلامی
علمای اهل سنت گلستان اعلام کردند: با توجه به اینکه برخی بسترها برای ابراز اعتراض ها به صورت حضوری وجود ندارد فضای مجازی بهترین بستر است تا به زبان های مختلف اعتراض خود و وحدت و هم گرایی مسلمانان را به جهانیان اعلام کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، در قرنی که باید روا داری عقاید و باورها، منشور و اساس روابط انسان ها و کشورها را تشکیل دهد شاهد تکرار اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ﷺ) در کشور فرانسه هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

دنیای غرب بار دیگر ثابت کرد ادعای احترام به عقاید و مذاهب که سال هاست داعیه دار آن هستند توهمی بیش نیست و با اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ﷺ) و جریحه دار کردن احساسات مسلمانان به دنبال شعله ور کردن آتش کینه و دشمنی بین ادیان الهی هستند، آن هم از جهتی که توهین به عقاید و باور ملت ها به نام آزادی بیان در همه منشورهای انسانی و بین المللی محکوم  است.

,

هنر و رسانه بهترین ابزار برای ابراز انزجار

, هنر و رسانه بهترین ابزار برای ابراز انزجار,

به همین جهت در آغاز هفته وحدت سراغ مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور و جمعی از علمای اهل سنت رفتیم تا مصاحبه ای را در خصوص توهین رییس جمهور فرانسه به پیامبر گرامی اسلام (ﷺ) و راهکارهای جلوگیری از تکرار این رفتارها داشته باشیم.

,

حجت الاسلام نورعلی دیلم در گفت وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: یکی از الگوهای جهان اسلام و بشریت پیامبر اسلام است که به عنوان محور وحدت همه مسلمانان جهان هستند.

,

سرپرست نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور با بیان اینکه غرب به دنبال تضعیف جایگاه قرآن و شخصیت های قرآنی است، خاطرنشان کرد: چندین بار در کشورهای غربی به ساحت پیامبر اسلام(ﷺ) توهین شده که محکومیت مسلمان را به همراه داشته است.

,

, ,

وی با اشاره به لزوم تشدید حساسیت نسبت به این رفتارها، عنوان کرد: کار جایی خطرناک تر می شود که سیاسیون دیگر کشورها وارد مباحث عقیدتی مسلمانان می شوند.

,

دیلم با بیان برخی از راهکارها برای مقابله با اظهار نظر مکرون، تصریح کرد: همه قشرها در همه حوزه ها باید این موضوع را محکوم کنند و در همین راستا نسبت به افزایش محبت پیامبر(ﷺ) در قلوب نسل جوان فعالیت های ویژه تری داشته باشیم.

,

سرپرست نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور، گفت: باید از ابزار رسانه و هنر برای محکومیت سخنان مکرون استفاده کنیم تا پیام خود را نسبت به شخصیت پیامبر و اتحاد مسلمانان نشان دهیم.

,

مکرون و امثال وی به منفورترین افراد جهان تبدیل می شوند/ لزوم تحریم فرانسه از سوی کشورهای اسلامی

, مکرون و امثال وی به منفورترین افراد جهان تبدیل می شوند/ لزوم تحریم فرانسه از سوی کشورهای اسلامی,

آخوند عبدالجلیل فرهمند در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: عداوت و دشمنی سران کفر با اسلام سابقه دیرینه دارد، کافران همیشه برای پوشاندن ضعف و حقارت خود در برابر پیام روشن و رهایی بخش پیامبران الهی از شیوه نخ نمای تمسخر استفاده می‌کردند .

,

فرهمند افزود : سناریوی شیطانی اسلام‌ستیزی که اخیراً با اقدام موهن و دوباره مجله شارلی ابدو در انتشار کاریکاتورهای قبیحانه علیه پیامبر گرامی اسلام (ﷺ) و متعاقباً حمایت  رئیس‌جمهور بی‌خرد فرانسه وارد مرحله جدیدی شده و بی گمان چنین رفتارهایی که به بهانه آزادی بیان انجام می‌شود خود بزرگ‌ترین ظلم به آزادی بیان است. 

,

 

,

, ,

وی افزود: کدام فطرت سلیمی می‌پذیرد که با مستمسک آزادی بیان از توهین به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان عالم دفاع شود. 

,

عالم اهل سنت با بیان اینکه ما مسلمانان در قبال توهین بر ساحت پاک پیامبر ﷺ چه باید بکنیم؟ گفت: با آنکه دولت فرانسه از هتاکین رسول معظم اسلام و منجی عالم بشریت حمایت نمود، محبت رسول از ما مسلمانان می طلبد که عزم راسخ برای پیروی از سنت‌های سرور عالمیانتحریم کامل انواع محصولات و شرکتها کشورهای هتّاک و این تحریم موقتی نباشد؛ بلکه دائمی باشد وآن هم به حمایت تجارداخلی و دولت های اسلامی و فرزندان خود را از سیره‌ی پاک آن حضرت ﷺ آگاه واقعه‌ای از پیامبر ﷺ را به سبک داستان، روزانه تعریف کنیم.

,

فرهمند تاکید کرد: ما باید متحد، همصدا و هم پیمان با دیگر مسلمانان جهان این اقدام شوم و شنیع  رئیس جمهور بی خرد فرانسه را قویاً محکوم کرده و برخورد قاطع و تجدید نظر جدی در روابط دیپلماتیک و اقتصادی با کشور فرانسه اعمال کنیم .

,

وی یادآور شد :  همان گونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرموده‌اند: مسلمانان جهان هرگز دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نخواهند کرد و بر این باور است که  این اقدام بی شرمانه مطمئناً موجب خواهد شد تا مکرون و امثال او به منفورترین افراد در جهان تبدیل خواهد شد.

,

اسلام گرایی جهانی عامل اسلام ستیزی غرب

, اسلام گرایی جهانی عامل اسلام ستیزی غرب,

حاج آخوند عصام الدین گوگلان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: گسترش اسلام گرایی افراد در جهان و دنیای غرب عامل اسلام ستیزی شده است و سیاستمداران غربی نمی توانند مسلمان گرایی را تحمل کنند.

,

معاون پژوهشی حوزه چنارلی با بیان اینکه انتظار داریم اعتراض ها در فضای مجازی گسترش یابد، ابراز کرد: جوانان با ایجاد کمپین ها می توانند اعتراض خود را به دنیای غرب برسانند.

,

, ,

وی افزود: تمام مردم باید اعتراض خود را نسبت به توهین ابراز کنند و با توجه به اینکه برخی بسترها برای ابراز اعتراض ها به صورت حضوری وجود ندارد فضای مجازی بهترین بستر است تا به زبان های مختلف اعتراض خود و وحدت و هم گرایی مسلمانان را اعلام کنیم.

,

آخوند گوگلان یادآورشد: مسلمانان جهان در زمینه های مختلف می توانند اتحادیه ایجاد کنند تا در زمان بحران ملت های مسلمان زیر سایه وحدت بتوانند به یک دیگر کمک و هم رسانی کنند.

,

تحریم کالای فرانسوی توسط ملت های مسلمان راهکاری برای بیان اعتراض است

, تحریم کالای فرانسوی توسط ملت های مسلمان راهکاری برای بیان اعتراض است,

آخوند حنفی در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: یکی از دلایل اظهارات اخیر رییس جمهور فرانسه این است از قدرت یافتن و افزایش جمعیت مسلمانان در غرب هراس دارند.

,

امام جمعه موقت سیمین شهر اذعان کرد: غربی ها با ایجاد داعش و گروه های تندرو می خواهند اسلام را دین خشونت نشان دهند تا جلوی پیشرفت مسلمانان و ارتباط با گروه های مختلف را بگیرند.

,

, ,

وی با اشاره به راهکار اعتراض به این اظهارت مکرون افزود: تحریم کالاهای فرانسوی توسط ملت های مسلمان باعث فشار اقتصادی به دولت فرانسه می شود تا از مواضع خود پایین بیاید.

,

آخوند حنفی تصریح کرد: با توجه به ولادت پیامبر (ﷺ) می توانیم شخصیت مهربان و با کمالات ایشان را در جهان با استفاده از ظرفیت های مختلف گسترش دهیم.

,

امام جمعه موقت سیمین شهر گفت: باید این موضوع را نشان دهیم از رفتار یک نفر نباید چهره اسلام خشن نشان داده شود و این موضوع را مطرح کنیم تاریخ غرب در گذشته میزبان مسلمانان بوده و اگر پیشرفتی داشته اند باید تاریخ را بخوانند که مسلمانان همیشه به آن ها کمک می کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه