اخبار داغ

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

۴۲ درصد مشاغل دنیا تا دو سال آینده تغییر می‌کند

۴۲ درصد مشاغل دنیا تا دو سال آینده تغییر می‌کند
علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تا دو سال آینده ۴۲ درصد مشاغل تغییر می‌کند که باید تحولات حاصل از انقلاب چهارم را جدی گرفته و به هشدارهای جهانی توجه کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; علی اوسط هاشمی امروز در جلسه شورای مهارت استان زنجان، اظهارداشت: با اتخاذ رویکردها و تدابیر درست در زمینه آموزش‌های مهارتی می‌توان به کاهش فقر کمک کرده و موجب ایجاد خوداشتغالی و صیانت از مشاغل فعلی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی با بیان اینکه در سند توسعه کشور ۵۰ درصد جهت‌گیری آموزش و پرورش و ۳۰ درصد جهت‌گیری وزارت علوم باید معطوف به مهارت باشد، افزود: به همین دلیل جامعه نیازمند انقلاب مهارت است چرا که دوران انقلاب چهارم صنعتی بسیار متفاوت بوده و جامعه نیازمند افراد با مهارت است.
,
 
,
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: امروز هر کس از یک وسیله هوشمند استفاده می‌کند، یعنی آشنا به جهان بوده و آینده ما همین حالا است که اگر خوب تدبیر نکنیم با خزان روبرو خواهیم شد.
,
 
,
معاون وزیر با اشاره به اینکه جهان امروز با وضعیت اضطراری در خصوص مهارت مواجه است و آثار آن دیده می‌شود، افزود: شکاف مهارتی اگر با انقلاب صنعتی همراه نشود، تبعات سنگینی خواهد داشت.
,
 
,
هاشمی خاطرنشان کرد: در کمترین زمان ماشین جای انسان را اشغال می‌کند و تنها انسان‌های توانمند می‌توانند مشاغل خود را اداره کنند، امروز انسان برخوردار از مدرک به درد این جامعه نمی‌خورد.
,
 
,
وی یادآورشد: تا ۵ سال آینده نیمی از توانمندی و ارزش ارزشگذاری بر اساس مهارت بوده و نباید به مهارت امروز مغرور بود چرا که بسیاری از مشاغل به واسطه اتوماسیون از بین خواهد رفت.
,
 
,
این مقام مسئول تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا بسیاری از مشاغل سنتی از بین رفت که این امر نشان دهنده عدم مهارتی بودن این نوع مشاغل است.
,
 
,
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه عمر برخی خطوط تولیدی نیز به پایان رسیده و با مرگ تکنولوژی مواجه هستیم، افزود: ضروری است آموزش و پرورش و وزارت علوم در خود زمینه تغییر را فراهم کرده و انسان توانمند را تربیت کنند چرا که بیشترین آمار بیکاری جامعه مربوط به افراد تحصیل کرده است.
,
 
,
هاشمی برضرورت تغییر نگاه مردم به ارزش مهارت تاکید کرد و گفت: گفتمانی در سطح ملی شکل ندهیم که کارآیی لازم را نداشته باشد.
,
 
,
وی گفت: تا دو سال آینده ۴۲ درصد مشاغل تغییر می‌کند و به همین دلیل باید تحولات حاصل از انقلاب چهارم را جدی گرفته و به هشدارهای جهانی توجه کنیم.
,
 
,
این مقام مسئول بیان داشت: نیاز به اجماع گروه‌های مرجع و جریان ساز داریم که شورای مهارت می‌تواند این وظیفه را به خوبی انجام دهد اما صرف نگرش دولتی  به این نیاز پاسخگو نخواهد بود.
,
 
,
رئیس سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه امروز نیازمند حمایت بخش خصوصی در زمینه مهارت هستیم و یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش پیگیری آموزش‌های مهارتی برای آینده است، بیان داشت: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای مغفول مانده و به آن توجه نشده است
,
 
,
وی برضرورت تشکیل کمیته برای سند توسعه مهارت استان زنجان تاکید کرد و گفت: سند توسعه استان زنجان نیازمند چکش‌کاری و بازنگری جدی است.
,
 
,
این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت‌های مهارتی استان زنجان، گفت: زنجان می‌تواند پایلوت سنجش مهارت و دپارتمان ملی خودروهای سنگین باشد.
,
 
,
معاون وزیر برضرورت استفاده از ظرفیت استان زنجان برای برگزاری مسابقات ملی مهارت تاکید کرد و گفت: زمینه راه‌اندازی شهرک مهارت در استان زنجان با استفاده از ظرفیت شرکت شهرک‌های صنعتی فراهم شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه