اخبار داغ

آیت الله رئیسی در دیدار با سفیر سوریه در تهران:

جنگ اقتصادی نه ایران و نه سوریه را از راهی که در پیش گرفته باز نخواهد داشت

جنگ اقتصادی نه ایران و نه سوریه را از راهی که در پیش گرفته باز نخواهد داشت
آیت الله رئیسی با اشاره به جنگ اقتصادی و روانی بسیار شدیدی که دشمن علیه ملت سوریه به راه انداخته، خاطر نشان کرد: قطعاً بی رحمی دشمن که حتی کالاهای بسیار مورد نیاز مردم سوریه و ایران اسلامی را تحریم کرده، جنایت علیه بشریت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز (چهارشنبه) در پایان مأموریت عدنان محمود، سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران میزبان وی بود، جایگاه سوریه در جبهه مقاومت را مثال زدنی خواند و اظهار داشت: آنچه سوریه را ماندگار و مردم این کشور را در منطقه و جهان سرافراز کرد، مقاومت و ایستادگی دولت و ملت سوریه در مقابل اسراییل و گروه های تکفیری دست ساز آمریکا و اسرائیل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس قوه قضاییه با بیان این که امروز نام سوریه با مقاومت عجین شده است، از نقش مرحوم حافظ اسد و فرزندش بشار اسد در ترویج و حفظ روحیه مقاومت در مردم سوریه تقدیر کرد و گفت: تجربه تاریخی و تصویری که از سوریه در برابر دیدگان جهانیان و مردم منطقه قرار دارد نشان داد که سوریه در مقابل آمریکا و اسرائیل و تمام لشگریان آنها که مورد حمایت برخی کشورهای منطقه هم هستند به خوبی ایستاد و در این جنگ سرافراز بیرون آمد.

,

آیت الله رئیسی با اشاره به جنگ اقتصادی و روانی بسیار شدیدی که دشمن علیه ملت سوریه به راه انداخته، خاطر نشان کرد: قطعاً بی رحمی دشمن که حتی کالاهای بسیار مورد نیاز مردم سوریه و ایران اسلامی را تحریم کرده، جنایت علیه بشریت است.

,

رئیس قوه قضاییه در عین حال متذکر شد که جنگ اقتصادی نه توانسته ایران را از راهی که می رود بازدارد و نه موفق شده دولت و مردم سوریه را متوقف کند و توطئه های آنها فقط موجب بدنامی بیشتر آنان و نقطه قوت جریان مقاومت شده است.

,

آیت الله رئیسی تأکید کرد: یقین دارم ایستادگی مردم سوریه و جریان مقاومت و همه نیروهای مجاهد در منطقه از حزب الله تا حماس پیروزی را رقم می زند و نکبت و نفرت ابدی روزافزون را برای آمریکا و اسرائیل در پی خواهد داشت.

,

رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: در گذشته میزهای مذاکره و سازمان های آزادیبخش برای منطقه تصمیم گیری می کردند ولی امروز مردم احساس می کنند که ابتکار عمل در دست جریان مقاومت و مجاهدان در میدان قرار دارد و میزهای مذاکره و قول و قرارهای سیاسی دیگر کارساز نیستند.

,

آیت الله رئیسی با تأکید بر این که هر قراردادی که بخواهد بقای اسراییل را تضمین کند محکوم به شکست است، خاطر نشان کرد: اگر قرار بود قراردادها و مناسبات دولت ها با رژیم صهیونیستی کاری از پیش ببرد، قرارداد کمپ دیوید موفق می شد اما نه قرارداد کمپ دیوید، نه قرارداد اسلو و نه توافق شرم الشیخ هیچ کاری نتوانستند از پیش ببرند.

,

رئیس قوه قضاییه در همین راستا به عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهونیستی اشاره کرد و گفت: مناسبات دولت های دست نشانده آمریکایی با اسراییل مناسبات ملت ها نیست و هیچ کمکی به بقای باطل و رژیم اشغالگر اسراییل نمی کند و ما نگران این مناسبات نیستیم.

,

آیت الله رئیسی تصریح کرد: مردم امارات و بحرین مردم خوبی هستند اما گرفتار دولت هایی شده اند که غیرت و هویت دینی و ملی خود را فدای تعاملات و مناسبات ناپایدار با رژیم کودک کش و غاصبی کردند که ناقض حقوق انسان ها و معاهدات بین المللی است.

,

رئیس قوه قضاییه بر همین اساس متذکر شد: آنچه امام بزرگوار ما امام خمینی (ره) فرمودند و امام خامنه ای هم بارها به ما و به ملت های منطقه فرمودند که «اسراییل از بین رفتنی است»، حتماً تحقق می یابد چون باطل هرگز نخواهد ماند و از بین خواهد رفت.

,

آیت الله رئیسی با تأکید بر این که مقاومت و ایستادگی فعال مردم و دولت های منطقه به ویژه ملت بزرگ و مقاوم سوریه، لبنان و ایران حتماً در تسریع زایل شدن رژیم جعلی اسراییل نقش اساسی دارد، خاطر نشان کرد: «راهبرد مقاومت» بهترین و کارآمدترین راهبرد در منطقه است و با «مقاومت فعال»، نه تنها بلندی های جولان بلکه همه مناطق اشغال شده آزاد خواهند شد.

,

رئیس قوه قضاییه از ترور شهید سلیمانی به عنوان جنایت بزرگ فراموش نشدنی یاد کرد و گفت که دشمن دید خون شهید سلیمانی برکات زیادی داشت و انسجامی که در ملت ایران و منطقه ایجاد کرد فوق العاده بود و انشاءالله به برکت خون شهدای مقاومت، شاهد زوال و اضمحلال هر چه بیشتر دشمنان خواهیم بود.

,

آیت الله رئیسی در پایان از اقدامات و تلاش های سفیر سوریه در دوره مأموریتش در تهران برای تحکیم و تقویت روابط دو کشور به طور ویژه تقدیر و برای وی در مسئولیت جدیدی که بر عهده خواهد گرفت، آرزوی توفیق کرد که سفیر سوریه نیز متقابلاٌ تأکید کرد در هر موقعیتی که باشد به تلاش های خود در جهت تقویت مناسبات دو کشور ادامه خواهد داد.

,

عدنان محمود با تقدیر از حمایت های مسئولان عالی جمهوری اسلامی برای تحکیم روابط ایران و سوریه، اظهار داشت: رهبر عالی قدر و دولت و مردم ایران اسلامی نقش مهمی در حمایت از دولت و ملت سوریه در مبارزه با تروریسم تکفیری و خنثی کردن نقشه های امپریالیسم در منطقه داشته اند.

,

وی افزود: دشمنان ما هم اکنون تلاش های خود را بر جنگ اقتصادی متمرکز کردند که جنایت علیه کل بشریت است و ما باید برای ناکام کردن این جنگ و تحقق اهداف مشترک مان بیش از پیش روابط خود را تحکیم بخشیم.

,

سفیر سوریه در تهران با بیان این که ایران همواره الگوی مردم سوریه بوده است، تأکید کرد: ایران و سوریه قطعاً دشمن را در رسیدن به اهداف سلطه طلبانه خود در منطقه ناکام خواهند گذاشت و با وجود تمام مشکلات و چالش ها در مسیر پیروزی گام بر می دارند.

,

عدنان محمود در پایان بر اراده مردم سوریه برای آزادی سرزمین خود و بیرون کردن اشغالگران آمریکایی و تمام اشغالگران این کشور تأکید کرد.

,

انتهای پیام/ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه