اخبار داغ

مشکل گرانی اقلام خوراکی ادامه دارد؛

گلایه مردم از شلوغی صف‌های توزیع اقلام تنظیم بازار/ توزیع ۱۶۸ تن برنج تنظیم بازار و تأمین 150 تن روغن در خراسان جنوبی

گلایه مردم از شلوغی صف‌های توزیع اقلام تنظیم بازار/ توزیع ۱۶۸ تن برنج تنظیم بازار و تأمین 150 تن روغن در خراسان جنوبی
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از توزیع برنج هندی تنظیم بازار از دیروز به میزان ۱۶۸ تن در خراسان‌جنوبی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، کمبود و گرانی برخی اقلام خوراکی از جمله روغن، مرغ و برنج باعث گلایه مردم شده است. اداره صنعت، معدن و تجارت در راستای تنظیم بازار، توزیع برخی اقلام را با قیمت مصوب آغاز کرده است. شلوغی صف‌ها در شرایط شیوع بیماری کرونا و این‌که به تمام افراد حاضر در صف، اقلام مورد نظر، نمی‌رسد، بر گلایه مردم افزوده است. یکی از مخاطبان از شهرستان سربیشه در پیامی نوشت: "برنج تنظیم بازار بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سربیشه توزیع می‌شود. آیا در این اوضاع کرونا لازم است به این شکل اقلام تنظیم بازار توزیع شود؟"

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

الیاس جویبان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: توزیع برنج هندی تنظیم بازار از دیروز به میزان ۱۶۸ تن در مراکز منتخب شهر بیرجند و سایر شهرستان‌ها آغاز شد.

,

وی افزود: قیمت هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی برنج هندی ۱۱۲۱ تنظیم بازار ۱۵۲ هزار تومان برای مصرف کنندگان تعیین شده است.

,

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مراکز عرضه برنج به منظور دسترسی تمامی شهروندان از سوی اتحادیه مربوطه از مناطق مختلف مرکز استان انتخاب شده اند گفت: ۲۰ مرکز منتخب در مرکز استان برای توزیع مناسب برنج پیش‌بینی شده است.

,

جویبان با بیان این‌که از این مقدار برنج، ۱۱۱ تن سهمیه اختصاصی به ۱۰ شهرستان دیگر استان است ادامه داد: تصمیم گیری در خصوص نحوه توزیع و جامعه هدف مورد نظر در سایر شهرستان‌ها بر عهده کمیسیون تنظیم بازار هر شهرستان است.

,

وی همچنین از توزیع ۳۰۰ تن مرغ منجمد تنظیم بازار در ۲۵ واحد در مرکز استان و مراکز منتخب در سایر شهرستان‌‌ها به منظور تعدیل قیمت مرغ خبر داد و افزود: قیمت هر کیلو مرغ منجمد تنظیم بازار ۱۵ هزار تومان برای مصرف کنندگان تعیین شده است.

,

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: سهمیه برنج که در حال حاضر توزیع می‌شود باقی مانده سهمیه برنج محرم و صفر است که جذب نشده بود.

,

جویبان عنوان کرد: تاکنون سهمیه تکمیلی را کارگروه تنظیم بازار کشور به استان‌ها تخصیص نداده و این مسئله به دست استان‌ها نیست اگر سهمیه‌ای از سوی کارگروه تنظیم بازار کشور تخصیص داده شود در استان‌ها توزیع خواهد شد در غیر این صورت که توزیعی نخواهیم داشت.

,

مردم در شهرستان‌ها نگران اتمام برنج نباشند

, مردم در شهرستان‌ها نگران اتمام برنج نباشند, مردم در شهرستان‌ها نگران اتمام برنج نباشند,

وی با بیان اینکه مردم در شهرستان‌ها نگران اتمام برنج نباشند، اظهار کرد: سهمیه برنجی که برای شهرستان‌ها در نظر گرفته شده سهمیه قابل توجهی است و طی یک تا دو روز به اتمام نمی‌رسد.

,

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: برنجی که در حال حاضر توزیع می‌شود با ارز نیمایی تهیه شده و مدتی می‌شود که برنج جزو اقلام تنظیم بازار نیست و مردم باید برنج را از بازار تهیه کنند.

,

جویبان بیان کرد: هم‌اکنون برنج، مرغ و شکر تنظیم بازار در سطح استان در حال توزیع است و به زودی روغن نیز وارد بازار خواهد شد.

,

وی با بیان این‌که در مورد تامین روغن نیز پیگیر هستیم، گفت: 150 تن روغن جامد و مایع وارد استان شده که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال توزیع است.

,

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: قیمت روغن افزایش داشته و با قیمت درج شده روی روغن به فروش می‌رسد.

,

جویبان به توزیع مرغ منجمد تنظیم بازار با قیمت کیلویی 15 هزار تومان اشاره کرد و گفت: قیمت مرغ گرم در بازار 23 هزار تومان است و اختلاف قیمت 8 هزار تومانی مرغ تنظیم بازار نیز در کاهش قیمت مرغ گرم در بازار بی تاثیر نیست.

,

وی خاطرنشان کرد: توزیع مرغ منجمد در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تمامی روز بازارها و واحدهای صنفی فروش مواد پروتئینی شمال شهر بیرجند انجام خواهد شد.

,

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در خصوص نحوه توزیع مرغ منجمد در شهرستان‌ها، افزود: توزیع در هر شهرستان بر اساس ضریب جمعیتی شهرستان‌ها انجام شده و نحوه توزیع در اختیار کمیسیون تنظیم بازار شهرستان‌ها خواهد بود.

,

جویبان با اشاره به نظارت بازرسان سازمان بر مراکز توزیع تصریح کرد: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص می توانند با سامانه ۱۲۴ معاونت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان این سازمان تماس حاصل و موضوع را گزارش کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه