اخبار داغ

شهرهای آمریکا زره پوش شدند؛

آمریکا اسیر شعارهای انتخابانی، جنگ داخلی و نافرمانی مدنی/ از فرار مردم تا خرید سلاح و دستمال توالت!

آمریکا اسیر شعارهای انتخابانی، جنگ داخلی و نافرمانی مدنی/ از فرار مردم تا خرید سلاح و دستمال توالت!
متخصصان آمریکا با توجه به افزایش رو به رشد جرائم جنایی و خشونت در این کشور گفتند این نگرانی که در صورت تأخیر در اعلام نتایج انتخابات یا نتیجه نامطلوب، تروریست ها به خیابان ها بریزند وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "تابیتا کانوِرس" کمک دندانپزشک آمریکایی بی سر و صدا برای روز انتخابات و هفته های بعد از آن آماده می شود و کنسروها، دستمال توالت و دیگر وسایل اساسی را ذخیره می کند. او حتی شوهر خود را به خرید اسلحه شکاری ترغیب کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

کانوِرس 43 ساله مانند میلیون ها آمریکایی از خشونت پنهان آمریکا که به گفته کارشناسان جزء لاینفک انتخابات ریاست جمهوری سال جاری (2020) است، هراس دارد.

, 2020,

 

,

, ,

او سعی می کند که خیلی نگران نباشد، اما با وجود همه گیری، اعتراضات حقوق مدنی و لفاظی های گسترده و شعارهای داغ انتخاباتی چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

,

اکثر متخصصان پیش بینی می کنند با توجه به حوادثی که در سال جاری رخ داده، خشونت پراکنده بدترین وضعیتی است که آمریکا در روز انتخابات تجربه می کند.

,

مردم سراسر آمریکا در حال ذخیره کردن و آماده سازی هستند تا از عهده آشوب های پایدار مرتبط با انتخابات بر بیایند. آنها به طرز بی سابقه ای در حال خرید سلاح و مهمات هستند، برای از بین بردن برچسب های سیاسی آماده می شوند تا اگر فرد دیگری پیروز انتخابات شد کمتر مورد هدف قرار بگیرند. حتی برخی از آنها به فکر فرار به مناطق دور دست یا پناهگاه های اختصاصی هستند.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

برخی از آمریکایی ها که تمام عمر طرفدار جمهوری خواهان بودند در انتخابات امسال به "جو بایدن" نامزد دموکرات رأی داده و گفتند: "شاید منطقی به نظر نرسد، اما نمی توانیم به طور بیمارگونه آماده این رویداد شویم. ممکن است جنگ داخلی 4 سال به طول بیانجامد. ما باید بتوانیم از خودمان دفاع کنیم."

,

 

,

, ,

احساس وحشت و نگرانی به دنبال ماه ها اعتراض گسترده در مورد عدالت اجتماعی موسوم به "زندگی سیاهان مهم است" آغاز شد و 90 درصد آن مسالمت آمیز بود. اما برخی از رسانه های محافظه کار و رهبران دولت فعلی از جمله دونالد ترامپ به غارت و تخریب اشاره کرده و معتقدند که برای جلوگیری از خشونت ها به مأموران فدرال بیشتری نیاز دارند.

,

 

,

, ,

از طرف دیگر، این ترس وجود دارد که افراطی های ضد دولت که به بزرگترین جنبش حقوق مدنی طی 50 سال گذشته واکنش نشان می دهند با ترامپ همسو شوند.

,

متخصصان آمریکا با توجه به افزایش رو به رشد جرائم جنایی و خشونت در این کشور گفتند این نگرانی که در صورت تأخیر در اعلام نتایج انتخابات یا نتیجه نامطلوب، تروریست ها به خیابان ها بریزند وجود دارد.

,

"کارولین گالاهِر" استاد دانشکده خدمات بین الملل دانشگاه آمریکا در واشنگتن و متخصص خشونت افراط گرایان در آمریکا گفت: "هر کسی که می شناسم، هم نگران ارعاب رأی دهندگان در نظرسنجی ها و هم خشونت پنهان در زمان اعلام نتایج انتخابات است. این نگرانی ممکن است نه تنها قبل از انتخابات، بلکه بین انتخابات و مراسم تحلیف نیز ادامه یابد."

,

 

,

, ,

طبق آمار اف.بی.آی، در سال جاری (2020) تعداد سرسام آوری سلاح خریداری شده است. فروشندگان سلاح در ماه ژوئن بیش از 3.9 میلیون دلار چک از خریداران دریافت کرده اند. این افراد طی 9 ماه اول سال 2020 بیش از آنچه در سال 2019 انجام داده اند چک گرفته اند.

,

گالاهِر گفت: "خشونت در هر صورت رخ خواهد داد. اگر بایدن پیروز شود بهانه ای خواهد بود تا نتایج انتخابات را غیر قانونی جلوه دهند. این یعنی به هر کسی که برخلاف نظر انتیفا است برچسب می زنند. اما من از پیروزی ترامپ به شدت نگران هستم. این یعنی گروه های راست گرای افراطی مانند؛ Oath Keepers، Proud Boys و گروه های دیگر مانند اینها از او حمایت کرده اند. حتی اگر ترامپ رأی بیاورد خشونت اتفاق خواهد افتاد. این نوعی فتح باب برای آشوب است."

,

گروه حقوق بشری عفو بین الملل از میان 12000 اعتراض در سطح ملی حدود 200 درگیری خشونت آمیز بین گروه های معترض را ثبت کرد و گفت که اغلب این خشونت ها از سوی گروه های راست گرای مسلح که با اعتراضات مسالمت آمیز مقابله می کردند رخ داده است.

,

همزمان با گسترش اعتراضات "زندگی سیاهان مهم است"، ترامپ با اعزام نیروهای سیاه‌پوش به پورتلند و استفاده بیش از حد از زور باعث ترس و وحشت در میان لیبرال ها و محافظه کاران شد.

,

ترامپ بارها گفته که چندین شهر با شهرداران دموکرات به جهنم بروند و هشدار داده که اگر بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، شهرهای بیشتری در هرج و مرج فرو می روند. وی همچنین بدون هیچ مدرکی فرآیند انتخابات را غیر قانونی دانسته و اعلام کرده که در صورت شکست در انتخابات، نتیجه را نخواهد پذیرفت.

,

"برایان گریفی" محقق منطقه ای سازمان عفو بین الملل و مشاوری که در اوکراین، نپال و کوزوو کار کرده گفت: "ما در حال بررسی یکی از عمیق ترین جنبش های حقوق مدنی در این کشور هستیم که طی 50 سال دیده شده و ترامپ با انگیزه سیاسی، جنبش زندگی سیاهان مهم است را با خشونت درگیر می کند."

,

وی افزود: "خودِ ترامپ گفته که پورتلند از افغانستان بدتر است. سطح تلاش آنها برای آتش افروزی و تشدید درگیری ها فوق العاده نگران کننده است."

,

انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان (NAACP) به هزاران داوطلب، تاکتیک های کاهش تنش را آموزش داده و امیدوار است خشونت را حتی پیش از آغاز آن کاهش دهد.

,

مدتهاست رأی دهندگان سیاه پوست حتی قبل از رأی دادن با خشونت مواجه شده اند. NAACP برای جلوگیری از حملات احتمالی سال جاری و به منظور بهبود روابط در حال همکاری با نیروی پلیس محلی است.

,

, ,

"استفانی اُوِنز" مدیر پروژه ملی حمایت از انتخابات مردمی NAACP گفت: "چالش های کووید19 و اعتراضات نژادی در پی قتل "فلوید" باعث افزایش نگرانی های طبیعی این سازمان در مورد خشونت شده است. NAACP در برخی موارد درباره پاک کردن علائم در حیاط های خود و برچسب ها به منظور پیشگیری از خشونت های پس از انتخابات صحبت کرده است."

,

اُوِنز افزود: "استفاده از نماد برای کسانی که از آنها حمایت می کنیم یکی از مؤلفه های بزرگ سنت انتخابات آمریکا است، اما در مورد این انتخابات هیچ سنتی وجود ندارد. مردم بر اساس نامزدهایی که از آنها حمایت کرده اند از قبل مورد هدف قرار گرفته اند."

,

"خوزه دی باستوس" تحلیلگر امنیتی WorldAware گفت: "همه چیز از رقابت های سیاسی گذشته و اکنون بسیاری از آمریکایی ها این انتخابات را نبردی برای قلب و روح کشور می دانند."

,

وی پیش بینی می کند: "هر خشونتی که محقق شود، حول نهادهای دولتی مانند؛ تالارهای شهر و دادگستری ها متمرکز خواهد شد، زیرا مردم اغلب به نمادهای قدرت حمله می کنند. گزارش های اولیه خشونت مانند نقشه ناکام ربودن فرماندار ایالت میشیگان مردم را می ترساند."

,

تمام تابستان جاری، آمریکایی ها با تصاویر درگیری پلیس زرهی ضد شورش با معترضان، ازدحام وسایل نقلیه زرهی با باتوم و پرتاب کننده های گاز اشک آور و زندانی کردن بازداشت شدگان بمباران شده اند.

,

دی باستوس گفت: "این احساس که طرف مقابل دشمن من است نه رقیب من در حال افزایش است. مردم آن تصاویر را می بینند و از اینکه در محله آنها اتفاق بیفتند نگران می شوند."

,

 

,

, ,

رسانه های دیگر مانند newsbreak از خرید سلاح و بستن چوب در مقابل پنجره های مغازه ها به خاطر وقوع خشونت های احتمالی خبر دادند.

, newsbreak,

 

,

, ,

به گزارشnpr ؛ پلیس، گارد ملی و ارتش نیز در حال آماده سازی خود برای روز پر تنشِ انتخابات هستند.

, npr,

 

,

, ,

وب سایت آمریکایی buzzfeednews گفت که آمار ترسناک، افزایش خشونت سیاسی آمریکا که در روز انتخابات اتفاق می افتد را پیش بینی می کنند.

, buzzfeednews,

2 محقق ادعا می کنند که عددی که آنها "شاخص استرس سیاسی" می نامند می تواند هشدار دهد که جوامع آمریکا در معرض خطر افزایش شدید خشونت قرار دارند. این شرایط درست مانند قبل از جنگ داخلی در آمریکا است."

,

این وب سایت در 2 نمودار، افزایش شاخص استرس سیاسی در آمریکا درست مانند قبل از جنگ داخلی را نشان داد:

,

, ,

دو محقق ادعا می کنند که یک عدد که آنها "شاخص استرس سیاسی" می نامند می تواند هشدار دهد در حالی که جوامع در معرض خطر فوران خشونت قرار دارند. این درست مثل قبل از جنگ داخلی در ایالات متحده است.

,

 

,

, ,

رسانه آمریکایی واشنگتن‌پست نوشت؛ پلیس آمریکا در حالی که همه چیز نامشخص است برای نا آرامی های احتمالی آماده می شود.

, واشنگتن‌پست,

در حالی که رقابت های انتخاباتی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود، ادارات پلیس سراسر کشور برای ارعاب رأی دهندگان، آشوب و خشونت های روز انتخابات آماده می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه