اخبار داغ

واکنش نماینده کلیمیان ایران در مجلس به اقدام هتاکانه امانوئل مکرون؛

اقدامات دولت فرانسه علیه مسلمانان برنامه ریزی شده است

اقدامات دولت فرانسه علیه مسلمانان برنامه ریزی شده است
اقدامات دولت فرانسه علیه مسلمانان برنامه ریزی شده استهمایون سامه یح نجف‌آبادی گفت: مسئله اهانت به پیامبر اسلام برنامه‌ریزی‌شده است و دولت فرانسه با برنامه قبلی این وضعیت را شکل داده است تا مسئله اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی را در دنیا رواج دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران پرس، همایون سامه یح نجف‌آبادی نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، در واکنش به حمایت امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه از اقدام هتاکانه نشریه این کشور گفت: چه ازلحاظ انسانی، چه از منظر عرفی و دینی هرگونه هتاکی به مقدسات هر دین یک اقدام نکوهیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
 
,
وی افزود: اهانتی از سوی یکی از روزنامه‌ای فرانسوی به مقدسات اسلام انجام‌شده است که هدف آن فروش بیشتر و جلب‌توجه بوده است، متأسفانه این اقدام موجب تحریک افکار عمومی شده که مشکلات دیگر نیز در پی آن به وجود آمده است.
,
 
,
سامه یح  با اشاره به اینکه رؤسای جمهور، نخست‌وزیرها و مقامات هر کشوری باید به گونه‌ای رفتار کنند که باعث ایجاد آرامش چه در کشور خود و در سطح جهان شود، تصریح کرد: مسئولیت اصلی کشته شدن فردی در فرانسه در پی این هتاکی، دولت فرانسه است. این روزنامه مشکلات بسیاری را در طی سال‌های گذشته در این کشور به وجود آورده است اما دولت فرانسه بازهم دست این روزنامه را باز گذاشته است.
,
 
,
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد این مسئله برنامه‌ریزی‌شده است و دولت فرانسه با برنامه قبلی این وضعیت را شکل داده است تا مسئله اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی را در دنیا رواج دهد.
,
 
,
نماینده کلیمان در مجلس گفت: نباید اجازه داده شود که به مقدسات دیگران توهین شود؛ با توجه به جمعیت مسلمانان فرانسه این هتاکی باعث ایجاد گسستگی در جامعه فرانسه خواهد شد و مشکلات بسیاری در فرانسه ایجاد خواهد کرد. باید توجه داشته باشیم که در دین مبین اسلام و نص صریح قرآن آمده است که هرگونه اهانت به پیامبران نکوهیده و ممنوع است. در یهودیت نیز به همین صورت است و عنوان‌شده «دوست بدار برادر و هم نوعت را مانند خودت»؛ که حضرت علی (ع) نیز بر همین مسئله تأکید کرده‌اند.
,
 
,
وی در پایان اظهارات خود گفت: خوشبختانه تمام مردم کشورهای دنیا در مقابل این مسئله ایستاده‌اند و با تحریم اجناس فرانسوی درس بسیار بزرگی را بدون هیچ‌گونه توهین به مقدسات مسیحیت به دولت فرانسه دادند. تصور می‌کنم در آینده نزدیک امانوئل ماکرون مجبور می‌شود که از جامعه جهانی و مردم مسلمان عذرخواهی کند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه