اخبار داغ

فرماندار خلیل آباد خبر داد؛

افزایش آمار قرنطینه خانگی و فوتی های کرونا در خلیل آباد

افزایش آمار قرنطینه خانگی و فوتی های کرونا در خلیل آباد
قاسم پور با بیان اینکه تعداد افراد قرنطینه خانگی و فوتی ها در خلیل آباد نسبت به گذشته افزایش داشته و می طلبد تا مردم رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را داشته باشند، گفت: مردم حتی الامکان از خانه خارج نشوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن گرامیداشت هفته وحدت، اظهار داشت: وضعیت فعلی شهرستان خلیل آباد در خصوص کرونا، قرمز است و دستورالعمل ستاد کرونا به شهرستان ابلاغ شده و محدودیت های 13 گانه در حال اعمال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه تعداد افراد قرنطینه خانگی و فوتی ها در خلیل آباد نسبت به گذشته افزایش داشته و می طلبد تا مردم رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را داشته باشند، خاطرنشان کرد: مردم حتی الامکان از خانه خارج نشوند و اگر قرار است خریدی برای خانه انجام دهند یک نفر از خانه با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی خارج شود.

,

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه هرگونه محفل و تجمعات خانگی و دورهمی های خانگی باید حذف شود تا بتوانیم از این مرحله عبور کنیم، تصریح کرد: اگر بنا باشد این وضعیت و عادی سازی کرونا در اجتماع و عدم رعایت پروتکل ها ادامه داشته باشد قطعاً وضعیت خطرناک‌تری خواهیم داشت.

,

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستانی در منطقه بخصوص بیمارستان شهید مدرس (ره) کاشمر و همچنین امکانات و تجهیزات محدود است و اگر افزایش بیمار داشته باشیم در پذیرش ها دچار مشکل خواهیم شد، اذعان کرد: اگر شرایط به این نحو ادامه داشته باشد قطعاً کنترل بیماری سخت تر خواهد شد و می طلبد که مردم رعایت کنند.

,

قاسم پور با بیان اینکه اعمال محدودیت های 13 گانه در سطح شهرستان ابلاغ شده و مدارس خلیل آباد تعطیل و آموزش به صورت مجازی پیگیری می شود، عنوان کرد: فصل برداشت محصول انار و زعفران را در حال حاضر در سطح شهرستان داریم و حتماً باید رعایت پروتکل ها را صد در صد انجام دهند و تا انتقال ویروس کمتر شود.

,

وی با تاکید بر اینکه اصناف در مراحل قبلی رعایت کردند و می طلبد که در این مراحل نیز رعایت بیشتری داشته باشند، تشریح کرد: اگر اصناف ما بخصوص اصنافی که تامین ارزاق عمومی مردم را بر عهده دارند در سطح شهرستان رعایت پروتکل های بهداشتی را نکنند مجبور خواهیم شد که اعمال محدودیت های بیشتری در این بخش داشته باشیم.

,

فرماندار خلیل آباد با اشاره به اینکه توان و ظرفیت کادر درمان در بیمارستان شهید مدرس کاشمر محدود است و باید چند شهرستان را تحت پوشش قرار دهد، ابراز کرد: در موج اول و دوم کرونا ثابت کردیم که با همت و کمک مردم و پویش های مردمی و اقشار مختلف می توانیم از این مراحل عبور کنیم.

,

وی با بیان اینکه اگر این شرایط ادامه دار شود قرنطینه های خانگی و محدودیت های فردی بیشتر خواهد شد که امکان دارد حقوق آنها تضییع شود، تاکید کرد: با اعمال بیشتر این محدودیت ها باید افرادی که رعایت پروتکل های بهداشتی را ندارند  قانوناً و شرعاً پاسخگو باشند.

,

قاسم پور با تاکید بر اینکه محیط های اداری و بانک ها موظف شده اند که به افراد بدون ماسک ارائه خدمات نداشته باشند، بیان کرد: از همه مردم تقاضا دارم که در این مرحله حساس با شعار همه با هم برای شکست کرونا کمک کنند تا با رعایت پروتکل های بهداشتی از این مرحله به خوبی عبور کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه در بوستان ها و باغات گاهی برخی مراسمات و دورهمی های خانوادگی برگزار می شود که این موارد دیگر نباید شکل بگیرد و ممنوع است، تاکید کرد: برگزاری عروسی ها، ترحیم ها و بازگشایی تالارها تا به امروز ممنوع بوده و همچنان ممنوع خواهد بود و باید به سمت فرهنگ جدید جایگزین مراسمات عروسی حرکت کنیم و با محدود کردن هزینه ها زوجین زندگی خود را آغاز کنند و بعد از کرونا می توانند مراسمات خود و سفرها و مسافرت ها را اجرا کنند.

,

فرماندار خلیل آباد در پایان خاطرنشان کرد: مردم اخبار موثق مربوط به کرونا را از رسانه های ملی و معتبر و روابط عمومی بهداشت و درمان دنبال کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه