اخبار داغ

ماموستاهای اهل سنت استان کردستان تصریح کردند:

مواسات همدلی رزمایشی موثر برای گذر از گردنه کرونا / خدمات سپاه در کردستان ویژه و قابل تقدیر است

مواسات همدلی رزمایشی موثر برای گذر از گردنه کرونا / خدمات سپاه در کردستان ویژه و قابل تقدیر است
ماموستاهای برجسته اهل سنت استان کردستان شکل‌گیری رزمایش کمک مومنانه را از افتخارات کشور دانستند و تصریح کردند: رضایت اقشار مختلف مردم از رزمایش های کمک مومنانه نشان از موفقیت این حرکت خیرخواهانه می باشد و در این راستا قدردان مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، جامعه بشری همواره نیازمندی‌هایی داشته و از همگرایی‌ها و همبستگی‌های متنوعی برخوردار بوده و تلاش کرده است تا در راستای رفع این نیازها قدم بردارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

در این میان، پیوند اخوت و برادری در جامعه ایمانی سبب شده است تا بسیاری از مشکلات در استوارترین پیوندهای انسانی رخت بربندد و این پیوند که از ایمان سرچشمه می‌گیرد، حلال مشکلاتی شود که در ابتدا سخت پنداشته می‌شدند.

,

رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» که این روزها در کشورمان و جای جای استان کردستان در حال برگزاری بوده، گامی در راه رفع مشکلات و تعمیق پیوندهای ایمانی است.

,

ماموستاهای برجسته اهل سنت استان کردستان شکل‌گیری رزمایش کمک مومنانه را از افتخارات کشور دانستند و تصریح کردند: مردم ایران اسلامی با لبیک‌ گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب وارد این عرصه شدند و تاکنون خوش درخشیده‌اند.

,

, ,

مواسات همدلی رزمایشی موثر برای گذر از گردنه کرونا 

ماموستا امین راستی امام جمعه موقت سنندج در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: این روز‌ها در این شرایط سخت عده‌ای از مردم با سختی زیاد معیشت خود را سپری می‌کنند و به لحاظ اقتصادی در تنگنا هستند به همین سبب رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه در کشور فرصتی برای کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه فراهم کرده تا در این روز‌های سخت هم در کنار آن‌ها باشیم.

وی گفت: اولین نعمتی که خداوند به جوامع انسانی می بخشد، همان نعمت امنیت است و سایر نعمت ها بعد از این نعمت اهمیت و حتی هویت پیدا می کنند.

ماموستا راستی ادامه داد: وضعیت اقتصادی کنونی که همراه بیماری کرونا شده است، بسیاری از خانواده های کم درآمد را درگیر خود کرده است و این روزها شاهد فشارهای اقتصادی بی سابقه روی اقشار کم برخوردار هستیم که دولتمردان باید برای اصلاح این وضعیت جدی تر و دلسوزانه تر کار کنند و همانند سپاه که همواره در این چنین مواقعی یاری نیازمندان است به پاخیزند و اقدامات اساسی را برای حل مشکلات مردم انجام دهند.

وی با بیان اینکه مرحله سوم «کمک مومنانه» تزریق امید به زندگی نیازمندان و درس عملی همدلی است افزود: به راستی دستور مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و کمک مومنانه دستوری است که فرهنگ اسلام به این امر تاکید دارد.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه دین اسلام دین یکتا پرستی است و همه یک خدا، یک قرآن و یک قبله داریم، بیان داشت: همانطور که اسلام مومنان را مکلف کرده که نسبت به یکدیگر مهربان باشند لذا  در این ایام جوهره ایمان، یکدلی، سخاوت، انسجام، وحدت و همبستگی مردم شیعه و سنی در رزمایش کمک مومنانه به دنیا نشان داده شد و دل‌ها به سوی خداوند کشانده شد.

کمک های مومنانه طرحی برای رویارویی با تنگناهای اقتصادی

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، ضمن تاکید بر اهمیت هم افزایی و پشتیبانی از حرکت های خودجوش مردمی و گروه های جهادی، اظهار داشت: بسیجیان، خیرین و گروه‌های جهادی کردستان آماده برگزاری مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه هستند و در سالروز میلاد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و به لطف الهی یک بار دیگر با همدلی برای کمک به محرومین به صحنه خواهند آمد.

وی افزود: در فرهنگ دینی ما هم روی مواسات تاکید شده و مواسات را وقتی که مهاجرین از مکه به مدینه آمدند، انصار این مهاجرین را در زندگی خود شرکت و شریک دادند که باعث ایجاد همبستگی شد و این همبستگی و همدلی در آیات و روایات تاکید بسیار شده است.
 
ماموستا خدایی با بیان اینکه سپاه پیشتاز کمک به نیازمندان است، تصریح کرد: اجرای رزمایش نهضت کمک مومنانه، عمل به سیره اهل بیت(ع) است؛ امام علی(ع) در آخرین وصیت‌نامه خود اشاره کردند که باید کمک حال مظلوم باشید.
 
وی عنوان کرد: برگزاری رزمایش مومنانه به نوعی بیان کننده عظمت و ارزش فرهنگ دینی و اسلامی است؛ چراکه در فرهنگ دینی اول به کمک به همسایه و محرومان تاکید شده و امروز هم که مردم در تنگنا هستند باید به مستضعفان کمک شود.
 
ماموستا خدایی اضافه کرد: اگر مسلمانی ندای نیازمندان را بشنود و به آن توجه نکند از دین خارج است کمک به نیازمندان در حد توان از نشانه های انسانیت است، اهمیت کمک های معنوی خیلی بیشتر از ارزش مادی آن است و عشق و محبتی که افراد از شما دریافت می کنند خیلی با ارزش تر است، بعضی از اقشار جامعه در سختی زندگی می کنند، با لبیک به پیام رهبری باید شکاف بین مردم را تا جایی که می توانیم از بین ببریم.
 
ماموستا خدایی اظهار داشت: با هم و کنار هم بودن ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس سبب شد که بیش از ۴۰ کشور که صدام را یاری می‌کردند شکست خوردند در حال حاضر نیز در مقابله با کرونا همه مردم و دستگاه‌های اجرایی در کنار هم هستند.
 
وی اظهار کرد: امید است با مشارکت داوطلبانه و جهادی، حفظ کرامت انسانی و آبروی افراد و کمک به یکدیگر این روزهای سخت سپری شود و با توکل به خداوند متعال و رعایت توصیه‌های بهداشتی با هم شکست کرونا را در ایران اسلامی جشن بگیریم که إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً.
 

خدمات سپاه در کردستان ویژه و قابل تقدیر است

 ماموستا فایق رستمی در گفت و گو با خبرنگار کردتودی ضمن تبریک ایام ماه ربیع الاول به همه مسلمانان جهان اظهار کرد: امیدواریم کردستانی های محب رسول الله (ص) ماه مولود سال آینده را بدون دغدغه کرونا جشن بگیرند و آیین های ویژه مولودی خوانی را برگزار کنند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل تحریم های ناجوانمردانه داعیه داران حقوق بشر علیه ملت ایران شاهد سخت شدن وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم هستیم.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا نیز بر مشکلات مردم افزوده است و امروز شاهد تحمیل مشکلات معیشتی بر بسیاری از اقشار مردم هستیم.

ماموستا رستمی افزود: خوشبختانه از همان روزهای شیوع ویروس کرونا شاهد تلاش فراوان گروه های جهادی و بسیجیان برای ضدعفونی معابر و توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی هستیم و این مهم در سنندج کاملا قابل لمس است.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چندین مرحله رزمایش کمک مومنانه را اجرا کرده است و در سایه این حرکت عظیم مردمی شاهد کمک های قابل توجهی به اقشار کم توان و نیازمند بوده ایم و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

ماموستا رستمی اظهار کرد: رضایت اقشار مختلف مردم از رزمایش های کمک مومنانه نشان از موفقیت این حرکت خیرخواهانه می باشد و در این راستا قدردان مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان هستیم.

رزمایش کمک های مؤمنانه حرکت فاخر اجتماعی ایرانیان در دوران کرونا

ماموستا اقبال بهمنی در گفت و گو با خبرنگار کردتودی، اظهار کرد: به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با همکاری اقشار مختلف مردم شاهد اجرای چند مرحله رزمایش کمک مومنانه در استان کردستان بوده ایم و این رزمایش برکات بسیاری داشته است.

وی افزود: طلاب و روحانیون شهرستان سنندج از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به عنوان معتمدین محلی و گروه مرجع اجتماعی نقشی ویژه ایفا کرده اند.

این روحانی برجسته اهل سنت کردستان تصریح کرد: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی هرگاه سپاه به حوزه ای ورود کرده است منشأ برکات بسیاری بوده است.

ماموستا بهمنی افزود: امروز نیز در دوران سختی که مردم هم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و هم با ویروس کرونا مواجه هستند شاهد اجرای رزمایش کمک مومنانه برای کمک به نیازمندان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم اینگونه حرکات اجتماعی که ریشه در فرهنگ غنی مردم کردستان و همه ایرانیان دارد در برهه های مختلف و برای رفع بسیاری از دغدغه های مردمی اجرایی شود.

 مواسات همدلی رزمایشی برای کاهش رنج های حاصل از مشکلات معیشتی

ماموستا ملا هاشم نوری در گفتگو با خبرنگار کُردتودی با اشاره به برگزاری مرحله سوم رزمایش کمک های مومنانه و  با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بر اساس رحمت و مروت و بخشش و عطوفت ایجاد شده است، اظهار داشت: زمانی که حضرت امام (ره) این نظام را بنیان گذاری کردند به دنبال حمایت از مستضعفین جامعه بودند.

وی ادامه داد: امروز می بینیم که ویروس کرونا جهان را در برگرفته است و در شرایطی که سردمداران قدرت مردم خود را رها کرده اند و برنامه ای برای حمایت از مردم ندارند در ایران اسلامی سپاه پاسداران با تاسی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی وارد عرصه شده است و با ایجاد رزمایش کمک های مومنانه در تلاش است تا مشکلات مردم را برطرف کند.

امام جمعه اهل سنت قروه خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران از ابتدای شکل گیری نظام اسلامی به عنوان یکی از بدنه های اصلی نظام شناخته شده است و در تمام صحنه ها از جمله سیل و زلزله و امثال آن در کنار مردم بوده و امروز هم در رزمایش کمک های مومنانه تجلی یافته است و الحمدلله نظام ما توانسته در مقابل این بیماری به بالاترین شکل ممکن بایستد.

به گفته ماموستا نوری این حرکت حرکتی خداپسندانه و حرکتی قرآنی است که در مسیر اهل بیت اسلام قرار دارد.

وی با اشاره به آسیب پذیری بسیاری از خانواده ها در برابر ویروس کرونا افزود: بسیاری از خانواده ها پس اندازی ندارند و این کمک ها فوق العاده بجا و مناسب است و کاری بسیار زیبا و مورد پسند است که قطعا در کاهش آلام و نگرانی ها و در کاستن از رنج مردم اثرگذار است.

کمک های مومنانه موجب اتحاد و همدلی در بین مردم شد

 ماموستا لقمان محمدیان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی با تاکید بر اینکه وجود ویروس کرونا موجب بروز مشکلات عمده در تمامی حوزه ها برای مردم سراسر جهان شد.

وی با اشاره به افزایش همدلی و انفاق در طول هشت ماه گذشته در کشور اشاره کرد و افزود: ملت مسلمان ایران نیز در کنار مشکلات دیگر امورات زندگیشان از کرونا بی تاثیر نبوده است، مخصوصاً بسیاری از مشاغل دچار آسیب‌دیدگی زیادی شده اند.

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت:  در طول هشت ماه گذشته با ورود ویروس کرونا خانواده های بی بضاعت از مشکلات اقتصادی بیشترین تاثیر را دیدند و موجببروز مشکلاتی برای این قشر از جامعه شد.

ماموستا محمدیان ادامه داد: اما ملت خداجوی ایران اسلامی با کمک های مومنانه و همدلی در کنار هم ایستادند و نمایش امت اسلامی را در دنیا برای همگان بظهور رسانیدند و با کمک های مالی به همدیگر و در کنار خانواده های عزیز کم بضاعت قرار گرفتند.

وی با اشاره به آیات قرآن بیان داشت:خداوند متعال این اعمال را مبارک و بیان دارد: تداوم این عمل صالح و مبارک میان مردم باعث یکدلی و وحدت و تقویت ایمان و اعتقاد و باعث عزت آفرینی برای امت اسلامی ایران می شود.

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت:  توصیه های اکید مقام معظم رهبری در مواسات مومنانه نشان از اهمیت بالای این عمل صالح حتی در عرصه های سیاسی جهان را دارد.

وی با تاکید بر اینکه طرح مواسات و کمک های مومنانه موجب اتحاد و همدلی در بین مردم شد ، بیان داشت: سپاه نقش مهمی در کمک به آسیب دیدگان از کرونا دارد.

 ماموستا محمدیان خطاب به مردم همیشه در صحنه کردستان گفت: بنده نیز به همه مردم عزیز ایران اسلامی بالاخص کردستانی های گرانبها گرانمایه عرض می کنم بردوام در این عمل مبارک و رفتار ایمانی پرعظمت کمک های مومنانه مشارکت داشته باشیم و در این ایام امتحان مهم الهی با در کنار هم بودن به زندگی دنیوی خود و دیگران زیبایی ببخشیم.

کمک مومنانه رزمایش مهر و مهربانی در حق محرومان است

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به رزمایش کمک مومنانه اظهار داشت: متأسفانه شیوع ویروس کرونا موجب بروز مشکلات اقتصادی بسیاری برای قشر نیازمند جامعه شده است که رسیدگی به این بخش از جامعه یک ضرورت مهم و حیاتی است.

ماموستا شیرزادی در ادامه گفت: کرونا  گر چه برای مردم  ایران و دنیا روزهای سختی را رقم زد اما با این وجود درس هایی هم برای مردم داشت تا قدر لحظات و یکدیگر را بدانند و به هم بیشتر از گذشته توجه کنند.

وی افزود: مردمان سخاوتمند ایران در کمک به هم نوع در این شرایط روی دیگر سکه کرونا را نشان داند.چرا که این مشارکت های مردمی و همدلی زمان هشت سال دفاع مقدس را تداعی و یاد  آوری کرده است که مردم در پشت جبهه ها نبرد به رزمندگان کمک می کردند و اقلام ضروری را تامین و تهیه می کردند.

این ماموستای اهل سنت در این باره عنوان داشت: باورها و اعتقادات  دینی  در این دوران منجر شد، مشارکت، همدلی و کمک به هم در جامعه رونق پیدا کن تا جایی که داشتن روحیه  اجتماعی به برکت کرونا آنقدر قویی شد و تقویت پیدا کرد که از تهدید فرصت ساختیم.

ماموستا شیرزادی با اشاره به این که به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا شاهد یک عزم ملی برای کمک به اقشار محروم و نیازمند کشور بودیم، خاطرنشان کرد: طرح کمک مؤمنانه در این روزهای سخت کرونایی نیز باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران همواره گوش به فرمان ولایت و رهبری بوده اند، گفت: رهنمودهای مهم مقام معظم رهبری در ماه های اخیر، موجب حرکت عظیم ملت ایران در مقابله با ویروس کرونا و کاهش مشکلات ناشی از شیوع این ویروس در جامعه شد.

 این عالم برجسته اهل سنت گفت: خداوند وعده داده  کسی که احسان کند و در مواسات و انفاق شرکت کند، چندین برابر آن جبران خواهد شد، کسانی که در این مواسات شرکت می‌کنند باعث ایجاد همبستگی می شود و همه احساس می‌کنیم که در سختی‌ها و درحل  مشکلات همه همراه با هم هستیم.

ماموستا شیرزادی افزود: این اقدام خداپسندانه در حال حاضر با همت سبز پوسان سپاه جمع‌آوری و آغاز شده است که انتظار می‌رود خیران و همه کسانی که از لحاظ مالی دارای توانای هستند به این مسئله ورود و یاری‌گر برادران سپاهی در این کمک مؤمنانه باشند.

 وی در پایان با اشاره به گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور بر ضرورت عزم و همدلی بخش های مختلف کشور به منظور کمک به محرومان و نیازمندان تأکید کرد.

انتهای پیام/

,

مواسات همدلی رزمایشی موثر برای گذر از گردنه کرونا 

, مواسات همدلی رزمایشی موثر برای گذر از گردنه کرونا ,

ماموستا امین راستی امام جمعه موقت سنندج در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: این روز‌ها در این شرایط سخت عده‌ای از مردم با سختی زیاد معیشت خود را سپری می‌کنند و به لحاظ اقتصادی در تنگنا هستند به همین سبب رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه در کشور فرصتی برای کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه فراهم کرده تا در این روز‌های سخت هم در کنار آن‌ها باشیم.

,

وی گفت: اولین نعمتی که خداوند به جوامع انسانی می بخشد، همان نعمت امنیت است و سایر نعمت ها بعد از این نعمت اهمیت و حتی هویت پیدا می کنند.

,

ماموستا راستی ادامه داد: وضعیت اقتصادی کنونی که همراه بیماری کرونا شده است، بسیاری از خانواده های کم درآمد را درگیر خود کرده است و این روزها شاهد فشارهای اقتصادی بی سابقه روی اقشار کم برخوردار هستیم که دولتمردان باید برای اصلاح این وضعیت جدی تر و دلسوزانه تر کار کنند و همانند سپاه که همواره در این چنین مواقعی یاری نیازمندان است به پاخیزند و اقدامات اساسی را برای حل مشکلات مردم انجام دهند.

,

وی با بیان اینکه مرحله سوم «کمک مومنانه» تزریق امید به زندگی نیازمندان و درس عملی همدلی است افزود: به راستی دستور مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و کمک مومنانه دستوری است که فرهنگ اسلام به این امر تاکید دارد.

,

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه دین اسلام دین یکتا پرستی است و همه یک خدا، یک قرآن و یک قبله داریم، بیان داشت: همانطور که اسلام مومنان را مکلف کرده که نسبت به یکدیگر مهربان باشند لذا  در این ایام جوهره ایمان، یکدلی، سخاوت، انسجام، وحدت و همبستگی مردم شیعه و سنی در رزمایش کمک مومنانه به دنیا نشان داده شد و دل‌ها به سوی خداوند کشانده شد.

,

, ,

کمک های مومنانه طرحی برای رویارویی با تنگناهای اقتصادی

, کمک های مومنانه طرحی برای رویارویی با تنگناهای اقتصادی, کمک های مومنانه طرحی برای رویارویی با تنگناهای اقتصادی,

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، ضمن تاکید بر اهمیت هم افزایی و پشتیبانی از حرکت های خودجوش مردمی و گروه های جهادی، اظهار داشت: بسیجیان، خیرین و گروه‌های جهادی کردستان آماده برگزاری مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه هستند و در سالروز میلاد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و به لطف الهی یک بار دیگر با همدلی برای کمک به محرومین به صحنه خواهند آمد.

,
وی افزود: در فرهنگ دینی ما هم روی مواسات تاکید شده و مواسات را وقتی که مهاجرین از مکه به مدینه آمدند، انصار این مهاجرین را در زندگی خود شرکت و شریک دادند که باعث ایجاد همبستگی شد و این همبستگی و همدلی در آیات و روایات تاکید بسیار شده است.
 
ماموستا خدایی با بیان اینکه سپاه پیشتاز کمک به نیازمندان است، تصریح کرد: اجرای رزمایش نهضت کمک مومنانه، عمل به سیره اهل بیت(ع) است؛ امام علی(ع) در آخرین وصیت‌نامه خود اشاره کردند که باید کمک حال مظلوم باشید.
 
وی عنوان کرد: برگزاری رزمایش مومنانه به نوعی بیان کننده عظمت و ارزش فرهنگ دینی و اسلامی است؛ چراکه در فرهنگ دینی اول به کمک به همسایه و محرومان تاکید شده و امروز هم که مردم در تنگنا هستند باید به مستضعفان کمک شود.
 
ماموستا خدایی اضافه کرد: اگر مسلمانی ندای نیازمندان را بشنود و به آن توجه نکند از دین خارج است کمک به نیازمندان در حد توان از نشانه های انسانیت است، اهمیت کمک های معنوی خیلی بیشتر از ارزش مادی آن است و عشق و محبتی که افراد از شما دریافت می کنند خیلی با ارزش تر است، بعضی از اقشار جامعه در سختی زندگی می کنند، با لبیک به پیام رهبری باید شکاف بین مردم را تا جایی که می توانیم از بین ببریم.
 
ماموستا خدایی اظهار داشت: با هم و کنار هم بودن ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس سبب شد که بیش از ۴۰ کشور که صدام را یاری می‌کردند شکست خوردند در حال حاضر نیز در مقابله با کرونا همه مردم و دستگاه‌های اجرایی در کنار هم هستند.
 
وی اظهار کرد: امید است با مشارکت داوطلبانه و جهادی، حفظ کرامت انسانی و آبروی افراد و کمک به یکدیگر این روزهای سخت سپری شود و با توکل به خداوند متعال و رعایت توصیه‌های بهداشتی با هم شکست کرونا را در ایران اسلامی جشن بگیریم که إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً.
 

خدمات سپاه در کردستان ویژه و قابل تقدیر است

 ماموستا فایق رستمی در گفت و گو با خبرنگار کردتودی ضمن تبریک ایام ماه ربیع الاول به همه مسلمانان جهان اظهار کرد: امیدواریم کردستانی های محب رسول الله (ص) ماه مولود سال آینده را بدون دغدغه کرونا جشن بگیرند و آیین های ویژه مولودی خوانی را برگزار کنند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل تحریم های ناجوانمردانه داعیه داران حقوق بشر علیه ملت ایران شاهد سخت شدن وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم هستیم.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا نیز بر مشکلات مردم افزوده است و امروز شاهد تحمیل مشکلات معیشتی بر بسیاری از اقشار مردم هستیم.

ماموستا رستمی افزود: خوشبختانه از همان روزهای شیوع ویروس کرونا شاهد تلاش فراوان گروه های جهادی و بسیجیان برای ضدعفونی معابر و توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی هستیم و این مهم در سنندج کاملا قابل لمس است.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چندین مرحله رزمایش کمک مومنانه را اجرا کرده است و در سایه این حرکت عظیم مردمی شاهد کمک های قابل توجهی به اقشار کم توان و نیازمند بوده ایم و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

ماموستا رستمی اظهار کرد: رضایت اقشار مختلف مردم از رزمایش های کمک مومنانه نشان از موفقیت این حرکت خیرخواهانه می باشد و در این راستا قدردان مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان هستیم.

رزمایش کمک های مؤمنانه حرکت فاخر اجتماعی ایرانیان در دوران کرونا

ماموستا اقبال بهمنی در گفت و گو با خبرنگار کردتودی، اظهار کرد: به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با همکاری اقشار مختلف مردم شاهد اجرای چند مرحله رزمایش کمک مومنانه در استان کردستان بوده ایم و این رزمایش برکات بسیاری داشته است.

وی افزود: طلاب و روحانیون شهرستان سنندج از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به عنوان معتمدین محلی و گروه مرجع اجتماعی نقشی ویژه ایفا کرده اند.

این روحانی برجسته اهل سنت کردستان تصریح کرد: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی هرگاه سپاه به حوزه ای ورود کرده است منشأ برکات بسیاری بوده است.

ماموستا بهمنی افزود: امروز نیز در دوران سختی که مردم هم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و هم با ویروس کرونا مواجه هستند شاهد اجرای رزمایش کمک مومنانه برای کمک به نیازمندان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم اینگونه حرکات اجتماعی که ریشه در فرهنگ غنی مردم کردستان و همه ایرانیان دارد در برهه های مختلف و برای رفع بسیاری از دغدغه های مردمی اجرایی شود.

 مواسات همدلی رزمایشی برای کاهش رنج های حاصل از مشکلات معیشتی

ماموستا ملا هاشم نوری در گفتگو با خبرنگار کُردتودی با اشاره به برگزاری مرحله سوم رزمایش کمک های مومنانه و  با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بر اساس رحمت و مروت و بخشش و عطوفت ایجاد شده است، اظهار داشت: زمانی که حضرت امام (ره) این نظام را بنیان گذاری کردند به دنبال حمایت از مستضعفین جامعه بودند.

وی ادامه داد: امروز می بینیم که ویروس کرونا جهان را در برگرفته است و در شرایطی که سردمداران قدرت مردم خود را رها کرده اند و برنامه ای برای حمایت از مردم ندارند در ایران اسلامی سپاه پاسداران با تاسی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی وارد عرصه شده است و با ایجاد رزمایش کمک های مومنانه در تلاش است تا مشکلات مردم را برطرف کند.

امام جمعه اهل سنت قروه خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران از ابتدای شکل گیری نظام اسلامی به عنوان یکی از بدنه های اصلی نظام شناخته شده است و در تمام صحنه ها از جمله سیل و زلزله و امثال آن در کنار مردم بوده و امروز هم در رزمایش کمک های مومنانه تجلی یافته است و الحمدلله نظام ما توانسته در مقابل این بیماری به بالاترین شکل ممکن بایستد.

به گفته ماموستا نوری این حرکت حرکتی خداپسندانه و حرکتی قرآنی است که در مسیر اهل بیت اسلام قرار دارد.

وی با اشاره به آسیب پذیری بسیاری از خانواده ها در برابر ویروس کرونا افزود: بسیاری از خانواده ها پس اندازی ندارند و این کمک ها فوق العاده بجا و مناسب است و کاری بسیار زیبا و مورد پسند است که قطعا در کاهش آلام و نگرانی ها و در کاستن از رنج مردم اثرگذار است.

کمک های مومنانه موجب اتحاد و همدلی در بین مردم شد

 ماموستا لقمان محمدیان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی با تاکید بر اینکه وجود ویروس کرونا موجب بروز مشکلات عمده در تمامی حوزه ها برای مردم سراسر جهان شد.

وی با اشاره به افزایش همدلی و انفاق در طول هشت ماه گذشته در کشور اشاره کرد و افزود: ملت مسلمان ایران نیز در کنار مشکلات دیگر امورات زندگیشان از کرونا بی تاثیر نبوده است، مخصوصاً بسیاری از مشاغل دچار آسیب‌دیدگی زیادی شده اند.

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت:  در طول هشت ماه گذشته با ورود ویروس کرونا خانواده های بی بضاعت از مشکلات اقتصادی بیشترین تاثیر را دیدند و موجببروز مشکلاتی برای این قشر از جامعه شد.

ماموستا محمدیان ادامه داد: اما ملت خداجوی ایران اسلامی با کمک های مومنانه و همدلی در کنار هم ایستادند و نمایش امت اسلامی را در دنیا برای همگان بظهور رسانیدند و با کمک های مالی به همدیگر و در کنار خانواده های عزیز کم بضاعت قرار گرفتند.

وی با اشاره به آیات قرآن بیان داشت:خداوند متعال این اعمال را مبارک و بیان دارد: تداوم این عمل صالح و مبارک میان مردم باعث یکدلی و وحدت و تقویت ایمان و اعتقاد و باعث عزت آفرینی برای امت اسلامی ایران می شود.

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت:  توصیه های اکید مقام معظم رهبری در مواسات مومنانه نشان از اهمیت بالای این عمل صالح حتی در عرصه های سیاسی جهان را دارد.

وی با تاکید بر اینکه طرح مواسات و کمک های مومنانه موجب اتحاد و همدلی در بین مردم شد ، بیان داشت: سپاه نقش مهمی در کمک به آسیب دیدگان از کرونا دارد.

 ماموستا محمدیان خطاب به مردم همیشه در صحنه کردستان گفت: بنده نیز به همه مردم عزیز ایران اسلامی بالاخص کردستانی های گرانبها گرانمایه عرض می کنم بردوام در این عمل مبارک و رفتار ایمانی پرعظمت کمک های مومنانه مشارکت داشته باشیم و در این ایام امتحان مهم الهی با در کنار هم بودن به زندگی دنیوی خود و دیگران زیبایی ببخشیم.

کمک مومنانه رزمایش مهر و مهربانی در حق محرومان است

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به رزمایش کمک مومنانه اظهار داشت: متأسفانه شیوع ویروس کرونا موجب بروز مشکلات اقتصادی بسیاری برای قشر نیازمند جامعه شده است که رسیدگی به این بخش از جامعه یک ضرورت مهم و حیاتی است.

ماموستا شیرزادی در ادامه گفت: کرونا  گر چه برای مردم  ایران و دنیا روزهای سختی را رقم زد اما با این وجود درس هایی هم برای مردم داشت تا قدر لحظات و یکدیگر را بدانند و به هم بیشتر از گذشته توجه کنند.

وی افزود: مردمان سخاوتمند ایران در کمک به هم نوع در این شرایط روی دیگر سکه کرونا را نشان داند.چرا که این مشارکت های مردمی و همدلی زمان هشت سال دفاع مقدس را تداعی و یاد  آوری کرده است که مردم در پشت جبهه ها نبرد به رزمندگان کمک می کردند و اقلام ضروری را تامین و تهیه می کردند.

این ماموستای اهل سنت در این باره عنوان داشت: باورها و اعتقادات  دینی  در این دوران منجر شد، مشارکت، همدلی و کمک به هم در جامعه رونق پیدا کن تا جایی که داشتن روحیه  اجتماعی به برکت کرونا آنقدر قویی شد و تقویت پیدا کرد که از تهدید فرصت ساختیم.

ماموستا شیرزادی با اشاره به این که به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا شاهد یک عزم ملی برای کمک به اقشار محروم و نیازمند کشور بودیم، خاطرنشان کرد: طرح کمک مؤمنانه در این روزهای سخت کرونایی نیز باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران همواره گوش به فرمان ولایت و رهبری بوده اند، گفت: رهنمودهای مهم مقام معظم رهبری در ماه های اخیر، موجب حرکت عظیم ملت ایران در مقابله با ویروس کرونا و کاهش مشکلات ناشی از شیوع این ویروس در جامعه شد.

 این عالم برجسته اهل سنت گفت: خداوند وعده داده  کسی که احسان کند و در مواسات و انفاق شرکت کند، چندین برابر آن جبران خواهد شد، کسانی که در این مواسات شرکت می‌کنند باعث ایجاد همبستگی می شود و همه احساس می‌کنیم که در سختی‌ها و درحل  مشکلات همه همراه با هم هستیم.

ماموستا شیرزادی افزود: این اقدام خداپسندانه در حال حاضر با همت سبز پوسان سپاه جمع‌آوری و آغاز شده است که انتظار می‌رود خیران و همه کسانی که از لحاظ مالی دارای توانای هستند به این مسئله ورود و یاری‌گر برادران سپاهی در این کمک مؤمنانه باشند.

 وی در پایان با اشاره به گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور بر ضرورت عزم و همدلی بخش های مختلف کشور به منظور کمک به محرومان و نیازمندان تأکید کرد.

انتهای پیام/

,
وی افزود: در فرهنگ دینی ما هم روی مواسات تاکید شده و مواسات را وقتی که مهاجرین از مکه به مدینه آمدند، انصار این مهاجرین را در زندگی خود شرکت و شریک دادند که باعث ایجاد همبستگی شد و این همبستگی و همدلی در آیات و روایات تاکید بسیار شده است.
,
 
,
ماموستا خدایی با بیان اینکه سپاه پیشتاز کمک به نیازمندان است، تصریح کرد: اجرای رزمایش نهضت کمک مومنانه، عمل به سیره اهل بیت(ع) است؛ امام علی(ع) در آخرین وصیت‌نامه خود اشاره کردند که باید کمک حال مظلوم باشید.
,
 
,
وی عنوان کرد: برگزاری رزمایش مومنانه به نوعی بیان کننده عظمت و ارزش فرهنگ دینی و اسلامی است؛ چراکه در فرهنگ دینی اول به کمک به همسایه و محرومان تاکید شده و امروز هم که مردم در تنگنا هستند باید به مستضعفان کمک شود.
,
 
,
ماموستا خدایی اضافه کرد: اگر مسلمانی ندای نیازمندان را بشنود و به آن توجه نکند از دین خارج است کمک به نیازمندان در حد توان از نشانه های انسانیت است، اهمیت کمک های معنوی خیلی بیشتر از ارزش مادی آن است و عشق و محبتی که افراد از شما دریافت می کنند خیلی با ارزش تر است، بعضی از اقشار جامعه در سختی زندگی می کنند، با لبیک به پیام رهبری باید شکاف بین مردم را تا جایی که می توانیم از بین ببریم.
,
 
,
ماموستا خدایی اظهار داشت: با هم و کنار هم بودن ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس سبب شد که بیش از ۴۰ کشور که صدام را یاری می‌کردند شکست خوردند در حال حاضر نیز در مقابله با کرونا همه مردم و دستگاه‌های اجرایی در کنار هم هستند.
,
 
,
وی اظهار کرد: امید است با مشارکت داوطلبانه و جهادی، حفظ کرامت انسانی و آبروی افراد و کمک به یکدیگر این روزهای سخت سپری شود و با توکل به خداوند متعال و رعایت توصیه‌های بهداشتی با هم شکست کرونا را در ایران اسلامی جشن بگیریم که إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً.
,
 
,
, ,

خدمات سپاه در کردستان ویژه و قابل تقدیر است

 ماموستا فایق رستمی در گفت و گو با خبرنگار کردتودی ضمن تبریک ایام ماه ربیع الاول به همه مسلمانان جهان اظهار کرد: امیدواریم کردستانی های محب رسول الله (ص) ماه مولود سال آینده را بدون دغدغه کرونا جشن بگیرند و آیین های ویژه مولودی خوانی را برگزار کنند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل تحریم های ناجوانمردانه داعیه داران حقوق بشر علیه ملت ایران شاهد سخت شدن وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم هستیم.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا نیز بر مشکلات مردم افزوده است و امروز شاهد تحمیل مشکلات معیشتی بر بسیاری از اقشار مردم هستیم.

ماموستا رستمی افزود: خوشبختانه از همان روزهای شیوع ویروس کرونا شاهد تلاش فراوان گروه های جهادی و بسیجیان برای ضدعفونی معابر و توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی هستیم و این مهم در سنندج کاملا قابل لمس است.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چندین مرحله رزمایش کمک مومنانه را اجرا کرده است و در سایه این حرکت عظیم مردمی شاهد کمک های قابل توجهی به اقشار کم توان و نیازمند بوده ایم و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

ماموستا رستمی اظهار کرد: رضایت اقشار مختلف مردم از رزمایش های کمک مومنانه نشان از موفقیت این حرکت خیرخواهانه می باشد و در این راستا قدردان مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان هستیم.

رزمایش کمک های مؤمنانه حرکت فاخر اجتماعی ایرانیان در دوران کرونا

ماموستا اقبال بهمنی در گفت و گو با خبرنگار کردتودی، اظهار کرد: به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با همکاری اقشار مختلف مردم شاهد اجرای چند مرحله رزمایش کمک مومنانه در استان کردستان بوده ایم و این رزمایش برکات بسیاری داشته است.

وی افزود: طلاب و روحانیون شهرستان سنندج از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به عنوان معتمدین محلی و گروه مرجع اجتماعی نقشی ویژه ایفا کرده اند.

این روحانی برجسته اهل سنت کردستان تصریح کرد: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی هرگاه سپاه به حوزه ای ورود کرده است منشأ برکات بسیاری بوده است.

ماموستا بهمنی افزود: امروز نیز در دوران سختی که مردم هم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و هم با ویروس کرونا مواجه هستند شاهد اجرای رزمایش کمک مومنانه برای کمک به نیازمندان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم اینگونه حرکات اجتماعی که ریشه در فرهنگ غنی مردم کردستان و همه ایرانیان دارد در برهه های مختلف و برای رفع بسیاری از دغدغه های مردمی اجرایی شود.

 مواسات همدلی رزمایشی برای کاهش رنج های حاصل از مشکلات معیشتی

ماموستا ملا هاشم نوری در گفتگو با خبرنگار کُردتودی با اشاره به برگزاری مرحله سوم رزمایش کمک های مومنانه و  با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بر اساس رحمت و مروت و بخشش و عطوفت ایجاد شده است، اظهار داشت: زمانی که حضرت امام (ره) این نظام را بنیان گذاری کردند به دنبال حمایت از مستضعفین جامعه بودند.

وی ادامه داد: امروز می بینیم که ویروس کرونا جهان را در برگرفته است و در شرایطی که سردمداران قدرت مردم خود را رها کرده اند و برنامه ای برای حمایت از مردم ندارند در ایران اسلامی سپاه پاسداران با تاسی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی وارد عرصه شده است و با ایجاد رزمایش کمک های مومنانه در تلاش است تا مشکلات مردم را برطرف کند.

امام جمعه اهل سنت قروه خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران از ابتدای شکل گیری نظام اسلامی به عنوان یکی از بدنه های اصلی نظام شناخته شده است و در تمام صحنه ها از جمله سیل و زلزله و امثال آن در کنار مردم بوده و امروز هم در رزمایش کمک های مومنانه تجلی یافته است و الحمدلله نظام ما توانسته در مقابل این بیماری به بالاترین شکل ممکن بایستد.

به گفته ماموستا نوری این حرکت حرکتی خداپسندانه و حرکتی قرآنی است که در مسیر اهل بیت اسلام قرار دارد.

وی با اشاره به آسیب پذیری بسیاری از خانواده ها در برابر ویروس کرونا افزود: بسیاری از خانواده ها پس اندازی ندارند و این کمک ها فوق العاده بجا و مناسب است و کاری بسیار زیبا و مورد پسند است که قطعا در کاهش آلام و نگرانی ها و در کاستن از رنج مردم اثرگذار است.

کمک های مومنانه موجب اتحاد و همدلی در بین مردم شد

 ماموستا لقمان محمدیان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی با تاکید بر اینکه وجود ویروس کرونا موجب بروز مشکلات عمده در تمامی حوزه ها برای مردم سراسر جهان شد.

وی با اشاره به افزایش همدلی و انفاق در طول هشت ماه گذشته در کشور اشاره کرد و افزود: ملت مسلمان ایران نیز در کنار مشکلات دیگر امورات زندگیشان از کرونا بی تاثیر نبوده است، مخصوصاً بسیاری از مشاغل دچار آسیب‌دیدگی زیادی شده اند.

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت:  در طول هشت ماه گذشته با ورود ویروس کرونا خانواده های بی بضاعت از مشکلات اقتصادی بیشترین تاثیر را دیدند و موجببروز مشکلاتی برای این قشر از جامعه شد.

ماموستا محمدیان ادامه داد: اما ملت خداجوی ایران اسلامی با کمک های مومنانه و همدلی در کنار هم ایستادند و نمایش امت اسلامی را در دنیا برای همگان بظهور رسانیدند و با کمک های مالی به همدیگر و در کنار خانواده های عزیز کم بضاعت قرار گرفتند.

وی با اشاره به آیات قرآن بیان داشت:خداوند متعال این اعمال را مبارک و بیان دارد: تداوم این عمل صالح و مبارک میان مردم باعث یکدلی و وحدت و تقویت ایمان و اعتقاد و باعث عزت آفرینی برای امت اسلامی ایران می شود.

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت:  توصیه های اکید مقام معظم رهبری در مواسات مومنانه نشان از اهمیت بالای این عمل صالح حتی در عرصه های سیاسی جهان را دارد.

وی با تاکید بر اینکه طرح مواسات و کمک های مومنانه موجب اتحاد و همدلی در بین مردم شد ، بیان داشت: سپاه نقش مهمی در کمک به آسیب دیدگان از کرونا دارد.

 ماموستا محمدیان خطاب به مردم همیشه در صحنه کردستان گفت: بنده نیز به همه مردم عزیز ایران اسلامی بالاخص کردستانی های گرانبها گرانمایه عرض می کنم بردوام در این عمل مبارک و رفتار ایمانی پرعظمت کمک های مومنانه مشارکت داشته باشیم و در این ایام امتحان مهم الهی با در کنار هم بودن به زندگی دنیوی خود و دیگران زیبایی ببخشیم.

کمک مومنانه رزمایش مهر و مهربانی در حق محرومان است

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به رزمایش کمک مومنانه اظهار داشت: متأسفانه شیوع ویروس کرونا موجب بروز مشکلات اقتصادی بسیاری برای قشر نیازمند جامعه شده است که رسیدگی به این بخش از جامعه یک ضرورت مهم و حیاتی است.

ماموستا شیرزادی در ادامه گفت: کرونا  گر چه برای مردم  ایران و دنیا روزهای سختی را رقم زد اما با این وجود درس هایی هم برای مردم داشت تا قدر لحظات و یکدیگر را بدانند و به هم بیشتر از گذشته توجه کنند.

وی افزود: مردمان سخاوتمند ایران در کمک به هم نوع در این شرایط روی دیگر سکه کرونا را نشان داند.چرا که این مشارکت های مردمی و همدلی زمان هشت سال دفاع مقدس را تداعی و یاد  آوری کرده است که مردم در پشت جبهه ها نبرد به رزمندگان کمک می کردند و اقلام ضروری را تامین و تهیه می کردند.

این ماموستای اهل سنت در این باره عنوان داشت: باورها و اعتقادات  دینی  در این دوران منجر شد، مشارکت، همدلی و کمک به هم در جامعه رونق پیدا کن تا جایی که داشتن روحیه  اجتماعی به برکت کرونا آنقدر قویی شد و تقویت پیدا کرد که از تهدید فرصت ساختیم.

ماموستا شیرزادی با اشاره به این که به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا شاهد یک عزم ملی برای کمک به اقشار محروم و نیازمند کشور بودیم، خاطرنشان کرد: طرح کمک مؤمنانه در این روزهای سخت کرونایی نیز باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران همواره گوش به فرمان ولایت و رهبری بوده اند، گفت: رهنمودهای مهم مقام معظم رهبری در ماه های اخیر، موجب حرکت عظیم ملت ایران در مقابله با ویروس کرونا و کاهش مشکلات ناشی از شیوع این ویروس در جامعه شد.

 این عالم برجسته اهل سنت گفت: خداوند وعده داده  کسی که احسان کند و در مواسات و انفاق شرکت کند، چندین برابر آن جبران خواهد شد، کسانی که در این مواسات شرکت می‌کنند باعث ایجاد همبستگی می شود و همه احساس می‌کنیم که در سختی‌ها و درحل  مشکلات همه همراه با هم هستیم.

ماموستا شیرزادی افزود: این اقدام خداپسندانه در حال حاضر با همت سبز پوسان سپاه جمع‌آوری و آغاز شده است که انتظار می‌رود خیران و همه کسانی که از لحاظ مالی دارای توانای هستند به این مسئله ورود و یاری‌گر برادران سپاهی در این کمک مؤمنانه باشند.

 وی در پایان با اشاره به گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور بر ضرورت عزم و همدلی بخش های مختلف کشور به منظور کمک به محرومان و نیازمندان تأکید کرد.

انتهای پیام/

,

خدمات سپاه در کردستان ویژه و قابل تقدیر است

, خدمات سپاه در کردستان ویژه و قابل تقدیر است, خدمات سپاه در کردستان ویژه و قابل تقدیر است,

 ماموستا فایق رستمی در گفت و گو با خبرنگار کردتودی ضمن تبریک ایام ماه ربیع الاول به همه مسلمانان جهان اظهار کرد: امیدواریم کردستانی های محب رسول الله (ص) ماه مولود سال آینده را بدون دغدغه کرونا جشن بگیرند و آیین های ویژه مولودی خوانی را برگزار کنند.

,

وی افزود: متاسفانه به دلیل تحریم های ناجوانمردانه داعیه داران حقوق بشر علیه ملت ایران شاهد سخت شدن وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم هستیم.

,

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا نیز بر مشکلات مردم افزوده است و امروز شاهد تحمیل مشکلات معیشتی بر بسیاری از اقشار مردم هستیم.

,

ماموستا رستمی افزود: خوشبختانه از همان روزهای شیوع ویروس کرونا شاهد تلاش فراوان گروه های جهادی و بسیجیان برای ضدعفونی معابر و توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی هستیم و این مهم در سنندج کاملا قابل لمس است.

,

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چندین مرحله رزمایش کمک مومنانه را اجرا کرده است و در سایه این حرکت عظیم مردمی شاهد کمک های قابل توجهی به اقشار کم توان و نیازمند بوده ایم و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

,

ماموستا رستمی اظهار کرد: رضایت اقشار مختلف مردم از رزمایش های کمک مومنانه نشان از موفقیت این حرکت خیرخواهانه می باشد و در این راستا قدردان مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان هستیم.

,

, ,

رزمایش کمک های مؤمنانه حرکت فاخر اجتماعی ایرانیان در دوران کرونا

, رزمایش کمک های مؤمنانه حرکت فاخر اجتماعی ایرانیان در دوران کرونا, رزمایش کمک های مؤمنانه حرکت فاخر اجتماعی ایرانیان در دوران کرونا,

ماموستا اقبال بهمنی در گفت و گو با خبرنگار کردتودی، اظهار کرد: به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با همکاری اقشار مختلف مردم شاهد اجرای چند مرحله رزمایش کمک مومنانه در استان کردستان بوده ایم و این رزمایش برکات بسیاری داشته است.

,

وی افزود: طلاب و روحانیون شهرستان سنندج از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به عنوان معتمدین محلی و گروه مرجع اجتماعی نقشی ویژه ایفا کرده اند.

,

این روحانی برجسته اهل سنت کردستان تصریح کرد: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی هرگاه سپاه به حوزه ای ورود کرده است منشأ برکات بسیاری بوده است.

,

ماموستا بهمنی افزود: امروز نیز در دوران سختی که مردم هم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و هم با ویروس کرونا مواجه هستند شاهد اجرای رزمایش کمک مومنانه برای کمک به نیازمندان هستیم.

,

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم اینگونه حرکات اجتماعی که ریشه در فرهنگ غنی مردم کردستان و همه ایرانیان دارد در برهه های مختلف و برای رفع بسیاری از دغدغه های مردمی اجرایی شود.

,

, ,

 مواسات همدلی رزمایشی برای کاهش رنج های حاصل از مشکلات معیشتی

,  مواسات همدلی رزمایشی برای کاهش رنج های حاصل از مشکلات معیشتی,  مواسات همدلی رزمایشی برای کاهش رنج های حاصل از مشکلات معیشتی,

ماموستا ملا هاشم نوری در گفتگو با خبرنگار کُردتودی با اشاره به برگزاری مرحله سوم رزمایش کمک های مومنانه و  با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بر اساس رحمت و مروت و بخشش و عطوفت ایجاد شده است، اظهار داشت: زمانی که حضرت امام (ره) این نظام را بنیان گذاری کردند به دنبال حمایت از مستضعفین جامعه بودند.

,

وی ادامه داد: امروز می بینیم که ویروس کرونا جهان را در برگرفته است و در شرایطی که سردمداران قدرت مردم خود را رها کرده اند و برنامه ای برای حمایت از مردم ندارند در ایران اسلامی سپاه پاسداران با تاسی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی وارد عرصه شده است و با ایجاد رزمایش کمک های مومنانه در تلاش است تا مشکلات مردم را برطرف کند.

,

امام جمعه اهل سنت قروه خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران از ابتدای شکل گیری نظام اسلامی به عنوان یکی از بدنه های اصلی نظام شناخته شده است و در تمام صحنه ها از جمله سیل و زلزله و امثال آن در کنار مردم بوده و امروز هم در رزمایش کمک های مومنانه تجلی یافته است و الحمدلله نظام ما توانسته در مقابل این بیماری به بالاترین شکل ممکن بایستد.

,

به گفته ماموستا نوری این حرکت حرکتی خداپسندانه و حرکتی قرآنی است که در مسیر اهل بیت اسلام قرار دارد.

,

وی با اشاره به آسیب پذیری بسیاری از خانواده ها در برابر ویروس کرونا افزود: بسیاری از خانواده ها پس اندازی ندارند و این کمک ها فوق العاده بجا و مناسب است و کاری بسیار زیبا و مورد پسند است که قطعا در کاهش آلام و نگرانی ها و در کاستن از رنج مردم اثرگذار است.

,

, ,

کمک های مومنانه موجب اتحاد و همدلی در بین مردم شد

, کمک های مومنانه موجب اتحاد و همدلی در بین مردم شد, کمک های مومنانه موجب اتحاد و همدلی در بین مردم شد,

 ماموستا لقمان محمدیان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی با تاکید بر اینکه وجود ویروس کرونا موجب بروز مشکلات عمده در تمامی حوزه ها برای مردم سراسر جهان شد.

, کُردتودی,

وی با اشاره به افزایش همدلی و انفاق در طول هشت ماه گذشته در کشور اشاره کرد و افزود: ملت مسلمان ایران نیز در کنار مشکلات دیگر امورات زندگیشان از کرونا بی تاثیر نبوده است، مخصوصاً بسیاری از مشاغل دچار آسیب‌دیدگی زیادی شده اند.

,

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت:  در طول هشت ماه گذشته با ورود ویروس کرونا خانواده های بی بضاعت از مشکلات اقتصادی بیشترین تاثیر را دیدند و موجببروز مشکلاتی برای این قشر از جامعه شد.

,

ماموستا محمدیان ادامه داد: اما ملت خداجوی ایران اسلامی با کمک های مومنانه و همدلی در کنار هم ایستادند و نمایش امت اسلامی را در دنیا برای همگان بظهور رسانیدند و با کمک های مالی به همدیگر و در کنار خانواده های عزیز کم بضاعت قرار گرفتند.

,

وی با اشاره به آیات قرآن بیان داشت:خداوند متعال این اعمال را مبارک و بیان دارد: تداوم این عمل صالح و مبارک میان مردم باعث یکدلی و وحدت و تقویت ایمان و اعتقاد و باعث عزت آفرینی برای امت اسلامی ایران می شود.

,

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت:  توصیه های اکید مقام معظم رهبری در مواسات مومنانه نشان از اهمیت بالای این عمل صالح حتی در عرصه های سیاسی جهان را دارد.

,

وی با تاکید بر اینکه طرح مواسات و کمک های مومنانه موجب اتحاد و همدلی در بین مردم شد ، بیان داشت: سپاه نقش مهمی در کمک به آسیب دیدگان از کرونا دارد.

,

 ماموستا محمدیان خطاب به مردم همیشه در صحنه کردستان گفت: بنده نیز به همه مردم عزیز ایران اسلامی بالاخص کردستانی های گرانبها گرانمایه عرض می کنم بردوام در این عمل مبارک و رفتار ایمانی پرعظمت کمک های مومنانه مشارکت داشته باشیم و در این ایام امتحان مهم الهی با در کنار هم بودن به زندگی دنیوی خود و دیگران زیبایی ببخشیم.

,

, ,

کمک مومنانه رزمایش مهر و مهربانی در حق محرومان است

, کمک مومنانه رزمایش مهر و مهربانی در حق محرومان است, کمک مومنانه رزمایش مهر و مهربانی در حق محرومان است,

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به رزمایش کمک مومنانه اظهار داشت: متأسفانه شیوع ویروس کرونا موجب بروز مشکلات اقتصادی بسیاری برای قشر نیازمند جامعه شده است که رسیدگی به این بخش از جامعه یک ضرورت مهم و حیاتی است.

,

ماموستا شیرزادی در ادامه گفت: کرونا  گر چه برای مردم  ایران و دنیا روزهای سختی را رقم زد اما با این وجود درس هایی هم برای مردم داشت تا قدر لحظات و یکدیگر را بدانند و به هم بیشتر از گذشته توجه کنند.

,

وی افزود: مردمان سخاوتمند ایران در کمک به هم نوع در این شرایط روی دیگر سکه کرونا را نشان داند.چرا که این مشارکت های مردمی و همدلی زمان هشت سال دفاع مقدس را تداعی و یاد  آوری کرده است که مردم در پشت جبهه ها نبرد به رزمندگان کمک می کردند و اقلام ضروری را تامین و تهیه می کردند.

,

این ماموستای اهل سنت در این باره عنوان داشت: باورها و اعتقادات  دینی  در این دوران منجر شد، مشارکت، همدلی و کمک به هم در جامعه رونق پیدا کن تا جایی که داشتن روحیه  اجتماعی به برکت کرونا آنقدر قویی شد و تقویت پیدا کرد که از تهدید فرصت ساختیم.

,

ماموستا شیرزادی با اشاره به این که به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا شاهد یک عزم ملی برای کمک به اقشار محروم و نیازمند کشور بودیم، خاطرنشان کرد: طرح کمک مؤمنانه در این روزهای سخت کرونایی نیز باید ادامه پیدا کند.

,

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران همواره گوش به فرمان ولایت و رهبری بوده اند، گفت: رهنمودهای مهم مقام معظم رهبری در ماه های اخیر، موجب حرکت عظیم ملت ایران در مقابله با ویروس کرونا و کاهش مشکلات ناشی از شیوع این ویروس در جامعه شد.

,

 این عالم برجسته اهل سنت گفت: خداوند وعده داده  کسی که احسان کند و در مواسات و انفاق شرکت کند، چندین برابر آن جبران خواهد شد، کسانی که در این مواسات شرکت می‌کنند باعث ایجاد همبستگی می شود و همه احساس می‌کنیم که در سختی‌ها و درحل  مشکلات همه همراه با هم هستیم.

,

ماموستا شیرزادی افزود: این اقدام خداپسندانه در حال حاضر با همت سبز پوسان سپاه جمع‌آوری و آغاز شده است که انتظار می‌رود خیران و همه کسانی که از لحاظ مالی دارای توانای هستند به این مسئله ورود و یاری‌گر برادران سپاهی در این کمک مؤمنانه باشند.

,

 وی در پایان با اشاره به گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور بر ضرورت عزم و همدلی بخش های مختلف کشور به منظور کمک به محرومان و نیازمندان تأکید کرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه