اخبار داغ

هنرمندان علیه خاک‌پاشی به خورشید؛

لزوم اتحادهنرمندان مقابل اهانتهای تفرقه‌افکن/این یک بازی کثیف است

لزوم اتحادهنرمندان مقابل اهانتهای تفرقه‌افکن/این یک بازی کثیف است
دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معتقد است اهانت به پیامبر بزرگ اسلام(ص) و حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از این اهانت، یک بازی کثیف سیاسی علیه اسلام و مسلمانان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین مسافرآستانه دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در واکنش به اهانت‌های صورت گرفته از سوی مجله «شارلی ابدو» به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و حمایت امانوئل مکرون رئیس جمهور کشور فرانسه از این اهانت‌ها با بهانه آزادی بیان، به گفت: کشوری که ادعای آزادی بیان و دموکراسی دارد باید حقوق همه مردم با هر اعتقاد و تفکری را رعایت کند در حالی که ما شاهدیم رئیس جمهور کشور فرانسه علیرغم این ادعا، کاملاً مستبدانه و یکجانبه به عقاید دیگران به ویژه مسلمانان توهین می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حسین , مسافرآستانه,  دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در واکنش به اهانت‌های صورت گرفته از سوی مجله «شارلی , ابدو, » به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (, ص),  و حمایت امانوئل , مکرون,  رئیس جمهور کشور فرانسه از این اهانت‌ها با بهانه آزادی بیان، به , گفت: کشوری که ادعای آزادی بیان و دموکراسی دارد باید حقوق همه مردم با هر اعتقاد و تفکری را رعایت کند در حالی که ما , شاهدیم رئیس,  جمهور کشور فرانسه علیرغم این ادعا، کاملاً مستبدانه و یکجانبه به عقاید دیگران به ویژه مسلمانان توهین می‌کند.,

وی تأکید کرد: تمام ادیان الهی احترام متقابل برای انسان‌ها را حق مسلم دانسته‌اند و هیچ قومی را بر دیگری برتری نداده‌اند مگر به تقوا و پرهیزگاری. احترام و مهربانی شعار اسلام است.

,

مسافرآستانه این اقدامات اهانت‌آمیز کشورهای اروپایی و آمریکا را یک ترفند و بازی کثیف سیاسی دانست و یادآور شد: چندین سال است که کشورهایی نظیر دانمارک و فرانسه با اهانت به پیامبر اسلام (ص) قصد ایجاد تفرقه میان ادیان الهی را دارند تا اهداف پلید سیاسی خود را پیش ببرند. مسلمانان و مسیحیان باید آنقدر هوشیار باشند که تن به این بازی‌های کثیف سیاسی ندهند.

, مسافرآستانه, ص),

این مدیر و هنرمند عرصه تئاتر معتقد است همانطور که اگر به حضرت مسیح (ع) اهانتی صورت گیرد قلب مسلمانان جریحه‌دار می‌شود، تمام پیروان ادیان الهی باید در مقابل اهانت صورت گرفته به پیامبر اسلام (ص) موضع‌گیری داشته باشند.

, ع), ص),

دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در پایان سخنان خود درباره موضع و رفتاری که هنرمندان در این شرایط می‌توانند داشته باشند، تصریح کرد: قطعاً با توجه به تأثیر و نقشی که هنرمندان در تنویر افکار عمومی در همه کشورها دارند، حرکت و موضع‌گیری‌شان می‌تواند در مقابله با چنین اهانت‌هایی تأثیرگذار باشد. اتحاد هنرمندان و جوامع هنری می‌تواند باعث اتحاد همه اقشار اجتماعی در مقابله با این اهانت‌ها و جلوگیری از ایجاد تفرقه میان ادیان الهی شود.

,

انتهای پیام/

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه