اخبار داغ

معاون وزیر بهداشت:

شکستن حلقه‌های کرونا توسط مردم امکانپذیر است

شکستن حلقه‌های کرونا توسط مردم امکانپذیر است
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: راه جلوگیری از شیوع کرونا این است که حلقه‌های آن شکسته شود که این کار توسط مردم امکانپذیر است و درخواست داریم مردم همکاری بیشتری داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم جان بابایی در حاشیه نشست ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در بیرجند افزود: اگر همه مردم ورود جدی کرده و بیماری را مدیریت کنند، از ۲ هفته بعد تا یک ماه دیگر شاهد کاهش روند بیماری از جمله در استان خراسان جنوبی خواهیم بود به حدی که به کمترین تعداد برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی بیان کرد: خراسان جنوبی دارای روند رو به افزایش تعداد بستری و بیماران بدحال و فوتی کرونا است البته این موضوع تنها مربوط به این استان نیست بله خراسان بزرگ و ۲۰ استان دیگر کشور نیز شرایط سختی دارند.
,
 
,
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ویروس کرونا در کشور می‌تازد و در حال افزایش است اظهار داشت: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند بدون شک گرفتار خواهند شد.
,
 
,
وی تاکید کرد: مردم باید مراعات کنند و نشست‌های خانوادگی، تجمع‌ها و مراسم را برگزار نکنند یا با حداقل تعداد افراد برگزار شود.
,
 
,
جان بابایی با اشاره به فصل برداشت محصول در برخی استان‌ها و مسائل کارگری گفت: در برخی شهرها که اکنون فصل برداشت زعفران، پسته یا سایر محصولات است متاسفانه میزان بیماری نیز افزایش یافته است.
,
 
,
وی ادامه داد: کارگران به صورت تجمعی نسبت به برداشت محصول اقدام می‌کنند لذا ضروری است قبل از شروع به کار از طریق بهداشت با پیگیری و نظارت فرمانداران این افراد بررسی شوند.
,
 
,
معاون وزیر بهداشت گفت: آن دسته از کارگرانی که دارای علائم مشکوک به کرونا هستند باید با مراجعه به مراکز بهداشت، تست کرونا انجام دهند.
,
 
,
وی افزود: خوشبختانه امکان انجام آزمایش کرونا برای مردم فراهم است و در خراسان جنوبی حداکثر ظرفیت آزمایش بیش از ۳۰۰ مورد روزانه انجام می‌شود که به زودی این ظرفیت ۲ تا سه برابر خواهد شد.
,
 
,
وی با بیان اینکه آزمایش کرونا به صورت رایگان انجام می‌شود گفت: درخواست داریم اگر در مراکز تجمعی و سایر مکان‌ها کارمند یا کارگری دارای علائم است برای انجام تست کرونا مراجعه کند و اگر تست وی مثبت شود بلافاصله جدا شود.
,
 
,
جان بابایی افزود: اگر در اداره یا محیط کارگری فردی کرونا داشته باشد و نسبت به آن بی توجه باشد، دیر متوجه شود یا با علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا اشتباه گرفته شود امکان دارد این فرد چند نفر دیگر را نیز آلوده کند.
,
 
,
وی گفت: این موضوع سبب می‌شود ساختار کارگری یا کارمندی آن مجموعه به هم بریزد و تعطیل شود همانطور که بانک‌های زیادی در کشور تعطیل شدند چون یک کارمند مبتلا مابقی را هم مبتلا کرد.
,
 
,
وی اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هماهنگی و زیرساخت‌های خوبی فراهم شده و تخت‌ها افزایش یافته است و در بازدیدی که از بیمارستان‌ها داشتیم از جهت تخت، تامین اکسیژن و سایر موارد مشکلی وجود ندارد.
,
 
,
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: به هر حال زیرساخت‌های ما محدود است و اگر بار بیماری بیش از ظرفیت ما شود نگران خواهیم شد که یکسری افراد پشت در بیمارستان بمانند.
,
 
,
وی با بیان اینکه به زودی منابع مالی به استان خراسان جنوبی اختصاص خواهد یافت گفت: در این مدت تخت‌های آی. سی. یو در استان به میزان ۲۵ درصد افزایش یافته است و باز هم بیشتر خواهد شد.
,
 
,
جان بابایی ادامه داد: همچنین امکانات تشخیصی، نمونه‌گیری‌ها و تخت‌های بستری خراسان جنوبی افزایش خواهد یافت به اضافه منابعی که تا پایان ماه به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تزریق خواهد شد.
,
 
,
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (چهارشنبه) برای ارزیابی وضعیت بیماری کرونا در خراسان جنوبی، نحوه ارائه خدمات درمانی و همچنین خداقوت به کادر درمان که در حال ارائه خدمت به بیماران هستند، به این استان سفر کرد.
,
 
,
وی پس از ورود به بیرجند از بخش‌های بیماران کرونا در بیمارستان‌های ولیعصر (عج) و رازی در مرکز استان بازدید کرد.
,
 
,
در حال حاضر ۱۴ بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در استان مرزی خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند و تعداد تخت‌های فعال بیمارستان‌های استان در سال‌های اخیر از ۹۰۰ مورد به یک هزار و ۵۰۰ تخت افزایش یافته است.
,
 
,
مراجعه بیماران تنفسی و کرونایی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی استان خراسان جنوبی در هفته‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است و کماکان روند صعودی را طی می‌کند.
,
 
,
خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از یک ماه و نیم است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.
,
 
,
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۷ شهریور امسال نیز با سفر به نهبندان در جنوب استان خراسان جنوبی از بیمارستان شهید دکتر احمد آتشدست و ساختمان در حال احداث اورژانس این بیمارستان بازدید کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه