اخبار داغ

اکرم الکعبی:

جامعه عراق علیه هرگونه سازش با صهیونیست‌هاست

جامعه عراق علیه هرگونه سازش با صهیونیست‌هاست
دبیرکل جنبش النجباء عراق در یک کنفرانس خبری، گفت که مقاومت هنوز با تمام توان وارد عرصه اخراج آمریکایی‌ها از عراق نشده و فعلا منتظر است تا بدقولی آمریکا برای سیاسیون محرز شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش النجباء عراق، امروز (چهارشنبه) در جریان یک کنفرانس خبری در خصوص مسائل داخلی عراق و منطقه‌ای به اظهار نظر و گفت و‌گو با خبرنگاران پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی در ابتدای سخنان خود به مسأله توهین یک نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام (ص) و حمایت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور این کشور از اینگونه توهین‌ها پرداخت و گفت که این اهانت‌های متکرر نشان از فرهنگ آن‌ها در قبال مسلمانان است و اصرار ماکرون بر این توهین‌ها به خصوص پس از سفری که به منطقه داشت و در پی بازگردانی دوره استعمارگری بود، نشان از نیات پلید وی دارد.
,
 
,
اعتراضات سال گذشته با تحریک آمریکا بود
, اعتراضات سال گذشته با تحریک آمریکا بود,
 
,
اکرم الکعبی در ادامه به تحولات داخلی عراق و اعتراضات در این کشور پرداخت و گفت که در اواخر سال گذشته تظاهراتی در عراق رخ داد که آمریکا و اذناب داخلی‌اش صحنه‌گردان آن بودند و رهبران مقاومت و هدف قرار گرفتند و به مقرهای الحشدالشعبی و اماکن پلیس و فرودگاه کربلا حمله شد. آمریکایی‌ها تلاش دارند از طریق رسانه‌ها فرماندهان مقاومت را هدف قرار داده و با اجیر کردن رسانه‌هایشان بافت مردن عراقت غییر داده و درگیری‌های قومی به راه بیندازند.
,
 
,
به گفته الکعبی، آمریکا در تلاش است تا خواسته و مطالبات مردم را تحریف کند، اما در روزهای اخیر مردم عراق نشان دادند که اجازه نمی‌دهند هدف مطامع آمریکا، عربستان و امارات قرار گیرند. آمریکا نقشه می‌کشد و برنامه می‌ریزد و مردم عراق هزینه آن را می‌دهند، در حالیکه مردم به دنبال احقاق حقوق خود از راههای مسالمت‌آمیز هستند.
,
 
,
او  تأکید کرد که گروههای مقاومت حامی خواسته‌های مشروع هستند و از دولت می‌خواهند برای پایان بیکاری و بحران آب و برق و برگزاری انتخابات زودهنگام به سرعت دست به کار شود. الکعبی همچنین گفت: «متعجبیم از این دولت که موقت است، سفرهای خارجی گسترده انجام می‌دهد و دست به تصمیمات مهم می‌زند و در مقابل مصوبه پارلمان برای خروج نیروهای آمریکایی را نادیده می‌گیرد.»
,
 
,
دبیرکل جنبش النجباء در این راستا افزود: «آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تسلط خو را بر اقتصاد و نفت عراق تثبیت کرده و توسعه دهند. امروز خبر منتشر شد که وزیر خارجه آمریکا، رئیس‌جمهور عراق را تهدید کرده است که نشان می‌دهد آن‌ها نیات خیری ندارند و ما هنگامی که درآمد نفتی انباشته شده خود را در بانک‌های آمریکایی مطالبه می‌کنیم، ما را تهدید به محاصره اقتصادی و تحریم می‌کنند و از این رو باید گفت که آمریکا دلیلا اصلی مشکلات اقتصادی عراق است.»
,
 
,
اکرم الکعبی افزود: «من از سخن برخی مسئولین عراقی تعجب می‌کنم که از آمریکا برای آزادسازی عراق تشکر می‌کنند؛ آمریکایی‌ها برای آزادسازی عراق از اشغال تروریسم نیامدند و هیچ خیر و برکتی در حضور آن‌ها در عراق نبوده و نیست. آن‌ها از روز اول برای غارت نفت عراق آمدند. آمریکا در روزهای ابتدایی یورش داعش حاضر به هیچ کمک تسلیحاتی و مالی برای مبارزه با تروریست‌ها نشدند و زمانی که جمهوری اسلامی ایران از روز اول وارد شد و کمک تسلیحاتی و مستشاری خود را تقدیم عراق کرد، آمریکایی‌ها نیز مجبور به کمک شدند. آمریکایی‌ها هیچ کشته‌ای در عراق ندادند، ولی ایرانی‌ها شهدای زیادی را تقدیم عراق کردند.»
,
 
,
او تأکید کرد: «من هرگز فراموش نمی‌کنم که ایرانی‌ها و شخص شهید قاسم سلیمانی در بسیاری از عملیات‌ها حضور داشتند و ایشان همواره می‌گفتند که آرزویم شهادت در عراق است و به آرزویش نیز رسید و به دست شقی‌ترین افراد به شهادت رسید.»
,
 
,
وی در خصوص مذاکرات عراق و آمریکا برای خروج نیروهای خارجی از عراق نیز گفت که گروههای مقاومت درخواست بسیاری برای اجرای هرچه سریعتر مصوبه پارلمان داشتند، اما این آمریکایی‌ها هستند که در جلسات و نشست‌ها در خصوص زمان‌بندی و نحوه خروجشان از عراق سخن گفته و تصمیم می‌گیرند و گروههای مقاومت خواستار روشن شدن سازو کار و نحوه خروج آن‌ها از عراق هستند.
,
 
,
دبیرکل جنبش النجباء در ادامه گفت که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند، در جلسات خود با مقامات عراقی، خروج خود را به نحوه دیگری تغییر دهند و خواستار این هستند که نیروهای آمریکایی از عراق به خارج از عراق منتقل شوند و این خواسته در جهت آبروداری خودشان است.
,
 
,
هنوز وارد عرصه عمل برای اخراج آمریکایی‌ها نشده‌ایم
, هنوز وارد عرصه عمل برای اخراج آمریکایی‌ها نشده‌ایم,
 
,
شیخ اکرم الکعبی، با اشاره به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، گفت: «آمریکا باید بداند که انتقام خون این دو شهید بزرگوار فقط در بُعد نظامی نیست و ما به همراه تمام برادران مقاومت تلاش می‌کنیم که آخرین سرباز آمریکایی از غرب آسیا خارج شود. امروز می‌بینیم که خون شهدا ثمره داده و گروههای مقاومت تشکیل شده‌اند و همه این گروهها تلاش می‌کنند تا آمریکایی‌ها خسارات فروان و صدمات ببینند و خواسته خروج آمریکا فقط مختص مقاومت نیست و همه مردم عراق چنین خواسته‌ای دارند.»
,
 
,
او سپس گفت که برخی از مسئولین عراقی از گروههای مقاومت خواسته‌اند تا برای خروج آمریکایی‌ها مهلت بدهند و فعلا به مواضع آن‌ها حمله نکنند و در این خصوص مقاومت نیز سه شرط را پیش روی آمریکا قرار داده است، اول اینکه از تمامی پایگاهها خارج شوند، دوم اینکه نیروهای نظامی خود را از سفارتخانه و دیگر اماکن بیرون بروند و سوم اینکه از دخالت در امور داخلی عراق بپرهیزند.
,
 
,
الکعبی تأکید کرد: «اگر در مهلت تعیین شده خارج نشوند، پاسخ محکمی به آمریکا خواهیم داد و باید گفت که زبان گفت‌و‌گو با آمریکایی‌ها کفایت نمی‌کند و آن‌ها فقط زبان زور متوجه می‌شوند و در این خصوص ما تجربه مذاکرات هسته‌ای ایران را داریم که دولت آمریکا زیر تمامی تعهداتش زد و نشان داد که قابل اعتماد در هیچ مذاکره‌ای نیست.»
,
 
,
او افزود: «مهلتی که برادران سیاسی از ما خواستند و ما نیز با این مهلت موافقت کردیم، صرفا در این جهت بود تا آن‌ها پی ببرند که آمریکایی‌ها به قول خودشان وفادار نیستند و زمانی که به این نکته مهم پی بردند، انتظار داریم که در کنار ما قرار بگیرند.»
,
 
,
الکعبی با بیان اینکه مقاومت هنوز برای اخراج نیروهای آمریکایی دست به اقدامی نزده و در مرحله آتی با تمام قوا وارد عمل خواهد شد، گفت: «ما اکنون فقط برخی عملیات‌های بمب‌گذاری را انجام دادیم و همه توان خود را به کار نگرفتیم.»
,
 
,
انتخابات آمریکا
, انتخابات آمریکا,
 
,
شیخ اکرم الکعبی در ادامه به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخت و همان ابتدا گفت که برخی توقع دارند پس از انتخابات شرایط تغییر کند، اما بایدن و ترامپ تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دو سربازان نظام امنیتی آمریکا هستند.
,
 
,
او تأکید کرد که هر دو گزینه ریاست‌جمهوری آمریکا برای فتنه‌ برنامه‌ریزی می‌کنند تا داعش را دوباره در عراق علم کرده و دوباره بمب‌گذاری‌ها و حملات انتحاری و تروریستی از سر گرفته شوند.
,
 
,
دبیر کل جنبش النجباء سپس به تهدید آمریکا مبنی بر بستن سفارت خود در بغداد پرداخت و گفت که در صورت وقوع چنین رخدادی، باید آن را یک اتفاق خوش یمن و مبارک دانست و خروج آمریکا از عراق خیر و برکت دارد و باید گفت که این تهدید آمریکا نشان از این دارد که حملات مقاومت صدای آن‌ها را در آورده و در اصل باید گفت که آمریکا در عراق سفارتخانه ندارد، چیزی که هست، یک پایگاه نظامی است و مساحت آن از واتیکان نیز بیشتر است.
,
 
,
عراق و مسأله سازش
, عراق و مسأله سازش,
 
,
شیخ اکرم الکعبی در پایان و در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس، مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها مدتی است با تبلیغات رسانه‌ای و تحرکات اقتصادی و سیاسی سعی در تحمیل این گزاره هستند که عراق نیز تمایل به سازش دارد؛ با تأیید برخی تحرکات رسانه‌ای و اقتصادی صهیونیست‌ها در عراق، گفت: «مدتی پیش صهیونیست‌ها با پاسپورت‌های اروپایی به عراق آمده بودند. آن‌ها پیش از این بارها به اربیل رفته بودند، اما این بار وارد بغداد شده و با برخی نیز دیدار کردند و ما به این تحرکات اشراف اطلاعاتی کامل داریم.»
,
 
,
او تأکید کرد: «مردم عراق، ملتی هستند که از لحاظ تاریخی علم قدس را برپا داشته‌اند و در جامعه عراق چنین فضای فرهنگی برای سازش با رژیم صهیونیستی وجود ندارد و ما در برابر هر خیانتی علیه قدس و در جهت سازش خواهیم ایستاد و تحرکاتشان را تحت نظر داریم و اگر بنا باشد که صهیونیست‌ها دوباره به عراق بیایند، ما به شدت با آن‌ها مقابله خواهیم کرد.»
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه