اخبار داغ

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی خبر داد

امضای طومار “آمریکا باید از منطقه بیرون رود” توسط دانش‌آموزان بسیجی/ 215 واحد مقاومت بسیج دانش‌آموزی در خراسان‌جنوبی فعال است

امضای طومار “آمریکا باید از منطقه بیرون رود” توسط دانش‌آموزان بسیجی/ 215 واحد مقاومت بسیج دانش‌آموزی در خراسان‌جنوبی فعال است
امانتی گفت: طراحی و امضای طومار استکبارستیزی با موضوع “آمریکا باید از منطقه بیرون برود” و بازنشر آن در فضای مجازی و پویش تولیدات مرگ بر آمریکا از جمله برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در خراسان‌جنوبی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن امانتی مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در استان، اظهار کرد: امسال هفته بسیج دانش آموزی با شعار "دانش‌آموز انقلابی، مقاومت و استکبارستیزی" کار خود را آغاز می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: از 7 تا 13 آبان‌ماه هفته بسیج دانش‌آموزی است و به مناسبت سالروز شهادت محمدحسین فهمیده در 8 آبان که به نام روز بسیج دانش آموزی نامگذاری شده، برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در استان آغاز می‌شود.

,

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: 13 آبان نیز روز دانش آموز است که به نام ملی استکبارستیزی نامگذاری شده است.

,

امسال برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی به صورت پویش است

, امسال برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی به صورت پویش است, امسال برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی به صورت پویش است,

امانتی عنوان کرد: برنامه‌هایی که امسال برای هفته بسیج دانش‌آموزی در نظر گرفته شده بیشتر به صورت پویش است.

,

وی بیان کرد: طراحی و امضای طومار استکبارستیزی با موضوع “آمریکا باید از منطقه بیرون برود” و بازنشر آن در فضای مجازی، پویش تولیدات مرگ بر آمریکا، آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل، راه‌اندازی کانال استانی راهیان نور در فضای مجازی، دیدار با نماینده ولی فقیه، همایش فرماندهان حوزه‌های دانش‌آموزی، جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی، دیدار با خانواده‌های شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ... از جمله برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی در استان است.

,

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا اغلب برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در فضای مجازی و به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

,

امانتی اظهار کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز جلسات کنگره دانش‌آموزی را با مسئولان مربوطه در خصوص برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی و مسائلی را که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب در خصوص حضور دانش آموزان در برنامه‌های کلان انقلابی مطرح کردند، خواهند داشت.

,

اهمیت بسیج دانش‌آموزی

, اهمیت بسیج دانش‌آموزی, اهمیت بسیج دانش‌آموزی,

وی در خصوص اهمیت بسیج دانش‌آموزی به سخنی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند "بسیج دانش‌آموزی نیاز امروز مراکز آموزشی است و بسیج دانش آموزی باید کانون رشد توسعه و تفکر بسیجی باشد".

,

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین مقام معظم رهبری سخنان بسیاری در خصوص بسیج دانش‌آموزی دارند که همه مصادیقی برای حرکت و فعالیت بسیج دانش‌آموزی، حفظ و گسترش روحیه انقلابی بین دانش‌آموزان، گسترش و توسعه بسیج دانش‌آموزی در مدارس و ... نمونه‌هایی از تاثیرات و اهمیت بسیج دانش آموزی است.

,

343 شهید دانش‌آموز در خراسان‌جنوبی

, 343 شهید دانش‌آموز در خراسان‌جنوبی, 343 شهید دانش‌آموز در خراسان‌جنوبی,

امانتی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس 550 هزار دانش‌آموز از سراسر کشور عازم جبهه‌های جنگ شدند که از این تعداد 336 هزار نفر شهید شدند؛ خراسان جنوبی نیز 343 شهید دانش‌آموز را تقدیم انقلاب کرده است.

,

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری سخنانی در خصوص شهید حسین فهمیده دارند که لازم است دانش‌آموزان با توجه به این مصادیق و الگوگرفتن از این شهدا در زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) و در مرحله تمدن‌سازی انقلاب اسلامی نقش داشته باشند.

,

طرح شهید بهنام محمدی

, طرح شهید بهنام محمدی, طرح شهید بهنام محمدی,

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی گفت: در مباحث فرهنگی نیز طرح شهید بهنام محمدی با ارتباط سه رکن مسجد، مدرسه و منزل در 34 مدرسه متوسطه دوره اول استان برگزار می‌شود.

,

امانتی خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای جهادی از دیگر برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی است که در تابستان سال جاری 864 دانش‌آموز در بهسازی و مرمت 72 مدرسه فعالیت داشتند.

,

وی اظهار کرد: علاوه بر مباحث فرهنگی و معنوی برنامه‌های اردوهای جهادی بیش از 107 میلیون تومان در هزینه‌های آموزش و پرورش استان صرفه‌جویی شده است.

,

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی به رزمایش کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: در مرحله اول 1700 بسته آموزشی و لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند توسط حوزه‌های مقاومت 20 گانه در استان آمده شده است. همچنین در مرحله دوم کمک مومنانه بسیج دانش‌آموزی 673 میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی به خانواده‌های نیازمند داشته است.

,

امانتی بیان کرد: درس آمادگی دفاعی نیز با ماموریت بسیج دانش‌آموزی در مدارس طی سه مرحله انجام می‌شود.

,

وی ادامه داد: این موضوع به صورت طرح تحول درس آمادگی دفاعی در موضوعات آمادگی دفاع نظامی، تهدیدات جنگ نرم، سیره شهدا، سلاح شناسی و اسوه‌های دفاع مقدس مطرح می‌شود.

,

78 درصد دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی بسیجی‌اند

, 78 درصد دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی بسیجی‌اند, 78 درصد دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی بسیجی‌اند,

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی در خصوص تعداد دانش‌آموزان بسیجی در استان، اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی 78 درصد جامعه هدف عضویت افتخاری در بسیج دانش‌آموزی دارند و 73 درصد مدارس استان دارای واحد مقاومت بسیج است.

,

امانتی عنوان کرد: ساختار بسیج دانش‌آموزی در دبستان دوره دوم امیدان نام دارد که دانش‌آموزان از پایه سوم دبستان عضو بسیج دانش‌آموزی می‌شوند، در مدارس متوسطه اول بسیج دانش‌آموزی با عنوان پویندگان است و برای دانش‌آموزان متوسطه دوم بسیج دانش‌آموزی با عنوان پیشگامان بسیج دانش‌آموزی فعال است.

,

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی با تعامل سپاه و آموزش و پرورش انجام می‌شود.

,

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان‌جنوبی به طرح یاوران ولایت اشاره کرد و افزود: این طرح مخصوص مقطع متوسطه است و دانش‌آموزان بسیجی فرماندهان واحدهای مقاومت هستند که در این راستا حدود 215 واحد مقاومت بسیج در استان فعال است و برای فرماندهان این واحدها دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه