اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

دولت ملزم به ارائه لایحه نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان است

دولت ملزم به ارائه لایحه نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان است
محمد وحیدی گفت: با یک فوریتی که در مجلس رای آورد دولت ملزم شد در راستای اجرای ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه لایحه نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان را به مجلس ارائه دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد وحیدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با اشاره به موافقت نمایندگان مجلس با طرح رتبه بندی فرهنگیان اظهار داشت: دولت‌های قبلی تقریباً در دو دوره مجلس مصوباتی به نام رتبه بندی را در هیئت دولت می‌گذراندند.

وی افزود: در واقع دولتها هیچ گاه رتبه بندی را به صورت لایحه به مجلس ارائه نکردند بلکه نامه‌ای از وزارت آموزش و پرورش یا سازمان امور اداری و استخدامی به دولت می‌رفت و دولت باید لایحه را مصوب و به مجلس می فرستاد که هم در سال ۹۸ و هم ۹۴ این اتفاق افتاد.

وحیدی تصریح کرد: اکنون با یک فوریتی که در مجلس رای آورد دولت ملزم شده در راستای اجرای ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه لایحه نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان را به مجلس ارائه دهد.

وی عنوان کرد: اکنون نامه وزیر آموزش و پرورش به عنوان لایحه به دولت رفته تا سریعتر به تصویب برسد و در قانون بودجه امسال دیده شده و در سال آینده عملیاتی شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در ابتدا پیشنهاد دو فوریت طرح مذکور را ارائه داده بودند که رای نیاورد اما یک فوریت آن رای آورد.

وحیدی خاطرنشان کرد: مصوبه ای که دولت در هیئت دولت می گذراند به عنوان لایحه در مجلس تصویب خواهد شد تا در قالب بودجه عملیاتی شود.

وی افزود: نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان یک زیرنظام از ۶ زیرنظام سند تحول بنیادین است.

وحیدی تصریح کرد: اگر بر اساس نقشه جامع علمی کشور بپذیریم که معلمان، فناوران، پژوهشگران و اساتید سطح بالاتری نسبت به دیگر فعالیت ها دارند باید برای این سطح به عنوان معلمی رتبه‌هایی تعیین شود.

وحیدی با بیان اینکه قالب این رتبه ها در مصوبه نهایی مشخص می شود، گفت: در واقع هر معلمی طی خدمت رتبه ای را کسب کند بر اساس آن حقوق، مزایا، ارزشیابی و نظام کارآمدی وی تعیین می‌شود و باعث خواهد شد ارتقای کیفی پیدا کند.

وی عنوان کرد: نظیر اساتید دانشگاهی که پس از کسب امتیازات پژوهشی، آموزشی و دوره‌های مختلف بازآفرینی از مربی به عنوان استادیار، دانشیار، استاد و استاد تمام تبدیل می شوند.

وی افزود: این فرصت هم باید در آموزش و پرورش فراهم شود درحالی که در آموزش و پرورش همیشه یک رتبه وجود داشته و همواره یک معلم یک معلم بوده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: این عدم تناسب فعالیت ۳۰ ساله در ملاک رتبه بندی، کارایی را تقویت نکرده امیدواریم این نگاه باعث تقویت کارایی نظام معلمی شود و ارتقا را در پی داشته باشد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه