اخبار داغ

علمای اهل تسنن خراسان شمالی:

هفته وحدت، کارآمدترین ابزار در مقابل سلطه‌گران است

هفته وحدت، کارآمدترین ابزار در مقابل سلطه‌گران است
وحدت و جلوگیرى از درگیرى‏ هاى درونى از نیازهاى اصلى و همیشگى جامعه اسلامى بوده است که اکنون به‏ واسطه‏ شرایط خاص جهان اسلام این نیاز بیش از گذشته احساس می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک، اکنون در برابر وحدت، گروه‌های مختلفى در تلاش هستند به علل و بهانه‏ هاى متفاوت، وحدت را خدشه‌دار کرده و مسلمین را علیه یکدیگر قرار دهند. متأسفانه در حال حاضر نقشه‏ هاى دشمن در ایجاد جنگ و درگیرى در میان مسلمانان به دست برخى حکام مرتجع و وابسته در حال اجراست و اوضاع اسف‏بار یمن، نشانى آشکار بر این مدعاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ,  , عصر اترک, ، اکنون در برابر وحدت، گروه‌های مختلفى در تلاش هستند به علل و بهانه‏ هاى متفاوت، وحدت را خدشه‌دار کرده و مسلمین را علیه یکدیگر قرار دهند. متأسفانه در حال حاضر نقشه‏ هاى دشمن در ایجاد جنگ و درگیرى در میان مسلمانان به دست برخى حکام مرتجع و وابسته در حال اجراست و اوضاع اسف‏بار یمن، نشانى آشکار بر این مدعاست, .,

نگاهى به دشمنان وحدت در میان مسلمانان نیز روشن‏کننده حقایق فراوانى است. دشمنان وحدت مشخصاً کسانى هستند که در جهت صدمه به اسلام آن حرکت مى‏کنند. رژیم صهیونیستى، آمریکا و انگلیس در رأس دشمنان وحدت قرار دارند و بسیارى از حرکت‏هاى ضد وحدت در داخل و خارج از کشورهاى اسلامى را همین کشور‌ها رهبرى و مدیریت مى‏کنند. در دنیای اسلام، درگیری، خونریزی و جنایتی را علیه ملت‌های مسلمان نمی‌توان یافت که رد پایی از این مثلث شوم در آن دیده نشده باشد.

, .,

دشمنان جهان اسلام همواره بر طبل تفرقه می‏کوبند تا از رهگذر آن، سیطره نفوذ خود در ممالک اسلامی را داشته باشند. چرا که شکل‏گیرى هر مرتبه و سطحى از وحدت در جهان اسلام، موجب تهدید منافع و خواسته‏ هاى آنها در جهان اسلام می‌شود و اصولاً با جلوگیرى از وحدت است که آن‌ها مى‏توانند منافع و خواسته‏ هاى خود را در کشورهاى اسلامى و در منطقه دنبال کنند

, ,

تلاش این کشور‌ها در مقابله با وحدت را به ‏خوبى مى‏توان از طریق رسانه‏ هاى وابسته به آن‏ها در نقاط مختلف جهان اسلام مشاهده کرد. رسانه‏ هاى وابسته به آمریکا و انگلیس و اسرائیل تلاش مى‏کنند از هر مسئله‏ اى براى ایجاد اختلاف و درگیرى و کشتار میان مسلمانان استفاده کرده و هر نقطه‏ مشترک وحدت‌آفرین در میان مسلمانان را مورد هجمه قرار دهند.

, .,

 

,

وحدت تنها عامل حفظ شکوه اسلام است
مدیر حوزه علمیه عرفانیه دشتک علیاء مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: وحدت بین همه  شیعه و اهل تسنن و بین مردم و مسئولان بسیار خوب است. احقاق حقوق شهروندی نیز بین مردم و مسئولان به خوبی رعایت می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

, وحدت تنها عامل حفظ شکوه اسلام است, وحدت تنها عامل حفظ شکوه اسلام است,
, .,

عبدالله آخوند امانی اظهار کرد: تعاملات خوبی نیز بین علمای شیعه و اهل تسنن در خراسان شمالی وجود دارد و به خوبی و برادری در کنار هم زندگی می کنند.

, .,

وی تاکید کرد: مسلمانان و حاکمان حکومت های اسلامی متوجه ضرورت وحدت و همدلی برای کسب و حفظ منافع عمومی جامعه اسلامی باشند چراکه تنها چیزی که می تواند شکوه و عظمت اسلام را مجددا برگرداند حفظ وحدت و یکپارچگی است.

, .,



تاکید پیامبر بر حفظ وحدت

,
,
, تاکید پیامبر بر حفظ وحدت, تاکید پیامبر بر حفظ وحدت,

امام جماعت مسجد محمد رسول الله بجنورد نیز گفت: رسول اکرم(ص) در زمان خود در بین مردم جاهل، وحدت و برادری را به وجود آورد و زمانی که در مدینه هم دولت تشکیل داد 52 ماده را نوشت که اکثر ماده‌ها بر حفظ وحدت بود و با آن اهداف ارزشمند خود توانست آن دشمنی و کفر قبلی را تبدیل به برادری و وحدت کند.

, .,

بایرام آخوند دهش افزود: همه ما علمای اسلامی مایل به وحدت هستیم و کسی که مسلمان باشد باید از رفتار و منش رسول اکرم(ص) الگوبرداری کند و "شیعه و سنی" در خراسان شمالی از وحدت خوبی برخوردارند و باهم برادر هستند.

, .,

 

,

وحدت ضامن بقای مسلمانان است
امام جماعت مسجد حنفیه بجنورد گفت: همه باید آرمان ها و رهنمودهای امام راحل (ره) را حفظ کنیم زیرا که دشمنان به دنبال آن هستند که تا نسل جدید این آرمان های الهی امام را به فراموشی بسپارد. امام خمینی (ره) که قلب و اعتقاداتش منور به نور قرآن و احکام دین بود، در مقابل رژیم پهلوی و زیاده خواهان ایستاد و اسلام عزتمندانه را به مسلمانان معرفی کرد.

, وحدت ضامن بقای مسلمانان است, وحدت ضامن بقای مسلمانان است,
, .,

الله یارآخوند درخشان اضافه کرد: امام راحل (ره) بارها در بیانات خود بر آسیب های تفرقه و برکات برادری و وحدت بین مسلمانان سنی و شیعه تاکید داشته و تفرقه افکنی بین آنان را ناشی از جهل می دانستند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع امام(ره) وحدت را ضامن بقای مسلمانان می دانستند و می فرمودند:" اگر مسلمین می خواهند به آن عزت و عظمتی که در صدر اسلام داشتند، برگردند، به اسلام و وحدت کلمه روی آورند."

,
,
, .",


رسول خدا(ص) به عنوان بزرگترین معیار و مقیاس وحدت است

مدرس حوزه علمیه کریمی اهل سنت یکه سعود راز و جرگلان نیز در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: برادری و همدلی اسلامی با تکیه برآموزه های الهی، رهنمودهای پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت(ع) ضرورت جامعه اسلامی است.

گلدی آخوند درخشان افزود: رسول خدا(ص) به عنوان بزرگترین معیار و مقیاس وحدت است زیرا که قرآن می فرماید، باید از پیامبر(ص) اطاعت کنیم و اطاعت از او، اطاعت از خداوند  است.

,
, رسول خدا(ص) به عنوان بزرگترین معیار و مقیاس وحدت است, رسول خدا(ص) به عنوان بزرگترین معیار و مقیاس وحدت است,
,
,
,
, .,

وی ادامه داد: در واقع وقتی براساس اسلام هر مسلمانی با هر مذهبی واجب می‌داند خداوند، پیامبر، قرآن و اهل بیت را دوست بدارد، این مبنای وحدت است.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: مسلمانان برای نجات از سلطه کفار باید وحدت داشته باشند، امروز لازم و ضروری است که تمام مسلمانان در مقابل توطئه‌های دشمنان از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی ید واحده باشند و از رهنمودهای مقام معظم رهبری در مقابل دشمنان تبعیت کنند.

,
,
, .,

 

,

گزارش از بهنام وحیدی

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه