اخبار داغ

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان:

هیچ‌گونه تهدید زیستی به غیر از کرونا در استان کرمان وجود ندراد/ وضعیت سفید بیماری تب کریمه کنگو در کرمان

هیچ‌گونه تهدید زیستی به غیر از کرونا در استان کرمان وجود ندراد/ وضعیت سفید بیماری تب کریمه کنگو در کرمان
پیمان سلاجقه با تأکید بر اینکه در حال حاضر به غیر از بیماری کرونا هیچ تهدید زیستی در استان وجود ندارد، گفت: در زمینه دام، طیور و آبزیان و بیماری تب کریمه کنگو که استان کرمان جزو سه استان منفی و قرمز بود، با پیگیری‌های انجام شده، هم‌اکنون استان در وضعیت کاملا سفید قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیمان سلاجقه در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به هشتم آبان ماه روز پدافند غیر عامل در خصوص اهم فعالیت های این سازمان گفت: تشخیص، رصد و پایش، قرنطینه، بازیابی، بازتوانی و رفع آلودگی در خصوص پدیده هایی همچون کرونا از جمله اقداماتی است که در سازمان انجام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان با بیان اینکه کارگروه رصد و پایش ذیل قرارگاه زیستی استان تشکیل شده و مرتبا جلسات برگزار می شود، عنوان کرد: در موضوع تشخیص به آزمایشگاه های سطح سه وچهار نیاز داریم که در این زمینه ضعف هایی در استان وجود دارد.

,

وی با اشاره به اینکه 21 پست قرنطینه در استان وجود دارد که این ظرفیت به صورت خودجوش ایجاد شده و از طریق قرارگاه زیستی اقدامات انجام می شود، ابراز کرد: سپاه مسئول کارگروه بازیابی، بازتوانی و رفع آلودگی است که در مسئله کرونا، رفع آلودگی سطوح  اقداماتی را انجام داده است.

,

سلاجقه با تأکید بر اینکه استان کرمان در زمینه بقیه تهدیدات زیستی موفق بوده است، اظهار کرد: استان کرمان جزو اولین استان هایی است که فروشندگان سموم را ساماندهی کرده است و تقریبا هیچ فروشنده سم غیر مجاز در سطح استان وجود ندراد.

,

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان افزود: برخی از سموم در جیرفت و کرمان که مربوط به قبل از انقلاب بوده با همت مسئولان استان استاندار، سازمان جهاد کشاورزی و پیگیری های قرارگاه زیستی استان کرمان ساماندهی شده اند؛ بدین صورت که در ابتدا مقرر شد که سموم به کشور فراسنه منتقل شوند؛ چرا که در کشور نمی توانستیم آنها را امحا کنیم و سرانجام شرکتی در استان اصفهان برای این کار اعلام آمادگی کرد و سموم به جهت امحا به استان اصفهان منتقل شدند.

,

وی تصریح کرد: در زمینه دام، طیور و آبزیان و بیماری تب کریمه کنگو که استان کرمان جزو سه استان منفی و قرمز بود، با پیگیری های انجام شده و اقدامات اداره کل دامپزشکی استان و فرمانداری ها، هم اکنون استان در وضعیت کاملا سفید قرار دارد.

,

سلاجقه با بیان اینکه در حال حاضر به غیر از بیماری کرونا هیچ تهدید زیستی در استان وجود ندارد، خاطر نشان کرد: در راستای کنترل بیماری کرونا کادر بهداشت و درمان در استان و کشور تلاش های زیادی را انجام می دهند و امیدواریم با همکاری و همراهی مردم بتوانیم هر چه سریعتر این بیماری خطرناک از بین برود و کشور در وضعیت سفید قرار گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه