اخبار داغ

سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور:

مردم با مشاهده اولین نشانه‌های کرونا به مراکز درمانی مراجعه کنند

مردم با مشاهده اولین نشانه‌های کرونا به مراکز درمانی مراجعه کنند
مشار موحد با بیان اینکه در شرایط حاد کنونی هرگونه علائمی دال بر کرونا است، گفت: کوچک‌ترین نشانه‌ای می‌تواند خبر از ابتلا به کرونا داشته باشد و مردم با مشاهده اولین نشانه‌های بیماری کرونا به مراکز درمانی مراجعه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم مشارموحد، سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور در گفت‌وگو با صبح توس گفت: در حال حاضر به توجه به اپیدمی وحشتناک و شرایط فوق بحران، هرگونه علائمی دال بر کرونا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: سرماخوردگی ساده، تهوع و استفراغ، عدم تحمل غذا، آبریزش بینی، گلودرد یا حتی یک سردرد می‌تواند نشانه‌های ابتلا به کرونا باشد.

,

مشارموحد تأکید کرد: علاوه بر موارد فوق، از دست دادن حس بویایی و چشایی از علائم صد در صد کرونا است و با دیدن هرکدام از این علائم، باید به پزشک مراجعه کنند و من توصیه می‌کنم برای مراجعه به پزشک حتماً به مراکز 16 ساعته بهداشت مراجعه کنند.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بیمارستان ها اگر تست فرد مثبت باشد با تماس با افراد مرتبط و نزدیک فرد از آن‌ها می‌خواهند برای انجام آزمایش کرونا مراجعه کنند تا از گسترش بیماری جلوگیری کنند.

,

مشارموحد تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم پس از دیدن این علائم سهل‌انگاری نکنند و در مراحل اول اگر مراجعه کنند و شناسایی شوند درمان به‌شدت راحت‌تر از زمانی است که مراحل بیماری طی شده باشد.

,

وی بیان داشت: درمان در مراحل اول ابتلا بسیار ساده است و با استراحت و استفاده از مکمل‌های غذایی، تقویت‌کننده‌ها و انواع و اقسام ویتامین و استفاده از میوه تازه و سبزی‌ها می‌توانند درمان را پیگیری کنند و استفاده از آب‌میوه‌های تازه و طبیعی بسیار توصیه می‌شود.

,

سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور تأکید کرد: همچنین توصیه می‌کنیم طی روزهای اول بیماری به انواع و اقسام مولتی‌ویتامین‌ها متوسل شوند و استراحت و قرنطینه نیز در همه حال باید رعایت شود.

,

مشارموحد گفت: دور بودن از دیگر اعضای خانواده و همکاران نیز باید اولویت فرد مبتلا باشد و بدانند کوچک‌ترین علامتی می‌تواند نشانه کرونا باشند و پس از بروز این نشانه‌ها از حضور در اجتماع خودداری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه