اخبار داغ

توصیه‌های کرونایی دکتر نوروزی، پزشک و مدیرکل پزشکی قانونی استان؛

رعایت بهداشت دست‌ها از عوامل مهم مبارزه با کروناست؛ از دست زدن به دهان و صورت خودداری کنید

رعایت بهداشت دست‌ها از عوامل مهم مبارزه با کروناست؛ از دست زدن به دهان و صورت خودداری کنید
دکتر مهدی نوروزی می‌گوید در شرایط کرونایی لازم است افراد نسبت به گذشته توجه بیش‌تری به تغذیه خود داشته باشند و از مصرف خوراکی‌های فاقد ارزش غذایی خودداری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، دکتر مهدی‌ نوروزی، پزشک و مدیرکل پزشکی قانونی در جمع مسئولان قضایی استان، به برخی از توصیه‌های ضروری کرونایی اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

نوروزی با تأکید بر این که نباید از کرونا ترسید و تسلیم این بیماری شد گفت: غالب افرادی جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست می‌دهند، کسانی هستند که روحیه خود را باخته‌اند؛ بنابراین حفظ روحیه یکی از اساسی‌ترین مسائل در مواجهه با این بیماری است.

,

وی با اشاره به ضرورت استفاده بی‌وقفه از ماسک در ایام شیوع کرونا گفت: نباید به ویروس فرصت ورود به دستگاه تنفسی داده شود، بنابراین ماسک باید تا درب منزل روی صورت باقی بماند؛ من فکر می‌کنم اگر بتوانیم ماسک را تحمل کنیم، به جرأت می‌توان گفت که به این بیماری مبتلا نمی‌شویم؛ نکته مهم دیگر، رعایت بهداشت دست‌ها و پرهیز از دست زدن به صورت است.

,

نوروزی با اشاره به این که ضدعفونی دست‌ها پیش از مصرف مواد خوراکی از ابتلا به این بیماری جلوگیری می‌کند گفت: انتقال خوراکی ویروس منتفی است چراکه ویروس در دستگاه گوارش عمل نمی‌کند؛ اما در حین مصرف خوراکی‌ها ویروس می‌تواند وارد دستگاه تنفسی شود و بنابراین لازم است بهداشت دست‌ها رعایت شود.

,

وی در ادامه با بیان این که لازم است افراد نسبت به گذشته توجهی بیش‌تری تغذیه خود داشته باشند گفت: لازم است از مصرف غذاهایی که فاقد ارزش غذایی هستند و صرفا کالری دارند، خودداری شود؛ خوردن مواد غذایی فست‌فودی، کنسروی و دارای قند زیاد در این شرایط به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ ما تا پیش از این مصرف مکمل را به افراد توصیه نمی‌کردیم اما در شرایط فعلی مصرف ویتامین‌های مکمل توصیه می‌شود.

,

مصرف مکمل ویتامین D در ایام شیوع کرونا به شدت مورد تأکید است

, مصرف مکمل ویتامین D در ایام شیوع کرونا به شدت مورد تأکید است, مصرف مکمل ویتامین D در ایام شیوع کرونا به شدت مورد تأکید است,

 نوروزی با اشاره به این که مصرف مکمل‌ها تنها به افرادی توصیه می‌شود که سابقه بیماری کبدی یا کلیوی نداشته باشند گفت: افراد فاقد این بیماری‌ها می‌توانند هفته‌ای دو یا سه روز از مکمل امگا3 استفاده کنند؛ همچنین مصرف یک روز در میانِ مولتی‌ویتامین نیز توصیه می‌شود؛ زینک پلاس هم هر سه یا دو روز یک‌بار توصیه می‌شود؛ مصرف ویتامین D در هرماه یک‌بار به شدت مورد تأکید است؛ اگر افراد بیماری زمینه‌ای دارند، نباید اجازه بدهند که زمان طلایی درمان از دست برود؛ چراکه برای درمان کرونا، داروهای موثری وجود دارد.

,

وی با یادآوری این مطلب که در هفته گذشته سازمان بهداشت جهانی، داروی معروف رمدسیور را به عنوان نخستین داروی درمان‌گر بیماران کرونایی مورد تأیید قرار داد اما در کشور ما نسبت به پذیرش این مسأله مقاومت وجود دارد گفت: تأثیرگذاری این دارو مشروط به این است که درمان، زودهنگام آغاز شود؛ یعنی زمانی که ریه‌ها حداکثر تا 30 درصد درگیر این بیماری شده باشد؛ اگر درگیری ریه‌ها به بالای 50 درصد برسد، کار درمان دشوار خواهد بود؛ بنابراین اگر بیماری زمینه‌ای داریم، سن بالایی داریم یا به هر دلیل دیگری سیستم ایمنی ما ضعف دارد، باید درمان را زودهنگام آغاز کنیم.

,

اکسیژن، قاتل ویروس کرونا در ریه‌هاست

, اکسیژن، قاتل ویروس کرونا در ریه‌هاست, اکسیژن، قاتل ویروس کرونا در ریه‌هاست,

نوروزی در پایان با بیان این که استفاده از اکسیژن یکی از مهم‌ترین اقدامات برای بیمارانی است که از رفتن به بیمارستان هراس دارند، گفت: اکسیژن قاتل ویروس کروناست؛ اکسیژن اجازه فعالیت را از ویروس موجود در ریه‌ها سلب می‌کند؛ متأسفانه بیمارستان‌ها شرایط مطلوبی ندارند و ظرفیت و توان بیمارستان‌ها و کادر درمان بیش از این نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه