اخبار داغ

وقتی خانه شده 15 میلیارد، بازیکن هنوز 100 میلیون بگیرد؟

اشجاری: سعادتمند با عوام‌فریبی اشتباهات خودش را توجیه می‌کرد/ وزارت ورزش در همه‌چیز دخالت می‌کند!

اشجاری: سعادتمند با عوام‌فریبی اشتباهات خودش را توجیه می‌کرد/ وزارت ورزش در همه‌چیز دخالت می‌کند!
پیشکسوت تیم استقلال گفت: زمانی که ما در استقلال بازی می‌کردیم حتی هیئت‌مدیره هم جرئت حرف زدن نداشت اما الان علاوه بر دخالت‌های بی‌جای برخی افراد، دخالت‌های بی‌مورد وزارت ورزش هم وجود دارد و پست‌ها و انتصاب‌های فرمایشی در استقلال بی‌شمار شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عصر سه‌شنبه هفته گذشته دو تیم استقلال و شهرداری آستارا در دیداری تدارکاتی به مصاف یک‌دیگر رفتند که نتیجه این بازی دوستانه با تساوی یک بر یک به پایان رسید. حسن اشجاری، مدافع چپ اسبق تیم استقلال در آخرین سال قهرمانی آبی‌ها در لیگ دوازدهم، اکنون مشغول به هدایت تیم شهرداری آستاراست و با این تیم گیلانی از لیگ دسته سه توانسته طی دو سال متوالی به لیگ دو و لیگ دسته یک فوتبال کشور صعود کند تا بدین ترتیب فصل 1400-1399 را با تیمش در لیگ آزادگان حضور داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به همین بهانه با پیشکسوت تیم استقلال و سرمربی فعلی تیم گیلانی درباره شرایط باشگاه استقلال، وضعیت فوتبال ایران و تیم‌های گیلانی گفت‌وگویی داشتیم که مشروح آن‌را خواهید خواند:
 

,
,

دانا: وضعیت نقل‌وانتقالاتی شهرداری آستارا برای حضور در لیگ آزادگان را چطور ارزیابی کردید؟

, دانا: وضعیت نقل‌وانتقالاتی شهرداری آستارا برای حضور در لیگ آزادگان را چطور ارزیابی کردید؟,

اشجاری: با توجه به بودجه محدود مجموعه شهرداری آستارا، برای فصل جاری سعی کردیم تا زیاد شلوغ نکنیم و بازیکنان بومی، باکیفیت و با قیمت مناسب را در تیم حفظ و یا از تیم‌های دیگر جذب کنیم. ما در بازی پلی‌آف صعود به لیگ یک با تیم پاس دیدار داشتیم و پس از صعود توانستیم 3 بازیکن از همدان را در اختیار بگیریم؛ هم‌چنین از تیم داماش هم بازیکن گرفتیم و سعی هم بر این بوده تا به بازیکنان جوان و بومی توجه بیشتری داشته باشیم.

, اشجاری,


 

, ,
,

دانا: هفته گذشته مقابل تیم‌های آرمان‌گهر و استقلال بازی کردید، شرایط تیم شما در جدی‌ترین محک‌های پیش فصل چگونه بود؟

, دانا: هفته گذشته مقابل تیم‌های آرمان‌گهر و استقلال بازی کردید، شرایط تیم شما در جدی‌ترین محک‌های پیش فصل چگونه بود؟,

اشجاری: نمایش شاگردانم با توجه به محدودیت‌ها امیدوارکننده بود اما زمان زیادی را از دست دادیم. در ماجرای درگیری بین باشگاه چوکای تالش و پاس همدان تقریباً 20 روز به ضرر ما تمام شد و این ضیق وقت هنوز هم جبران نشده است. در کل فرم بازی‌مان منسجم و خوب بود اما نمی‌شود به نتایج بازی‌های دوستانه اتکا کرد.
 

, اشجاری,
,

دانا: تیم شهرداری آستارا از معدود تیم‌هایی‌ست که با استقلالِ محمود فکری تقابل داشته، برای‌مان از این دیدار و شرایط تیم استقلال بگویید.

, دانا: تیم شهرداری آستارا از معدود تیم‌هایی‌ست که با استقلالِ محمود فکری تقابل داشته، برای‌مان از این دیدار و شرایط تیم استقلال بگویید.,

اشجاری: به هر جهت بازی دوستانه ملاک مناسبی برای تشخیص قوت و ضعف‌های قطعی یک تیم نیست و به عقیده من برخی تیم‌های لیگ یکی می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به تیم‌های بزرگ در این‌گونه مسابقات داشته باشند. تیم‌های بزرگی مانند استقلال همیشه با حواشی زیادی مواجه‌اند و این حواشی باعث می‌شود تا روی عملکرد تیم حتی در بازی‌های دوستانه هم تاثیر به‌وجود بیاید. با محمود فکری از زمان‌های قدیم رفاقت دارم و او را می‌شناسم؛ محمودخان کارش را بلد است و می‌تواند روزهای خوبی برای استقلال بسازد اما باید به او زمان داده شود تا افکارش را در تیم پیاده کند و نباید شرایط طوری شود که محمود فکری هم مانند علی منصوریان به چالش کشیده شود.

, اشجاری,


 

, ,
,

دانا: استقلالِ این روزها با حواشی مدیریتی و اداری شدیدی مواجه شده، موضوعی که قطعاً روی بازیکنان و کادرفنی هم تاثیرگذار است؛ بحران مدیریت در استقلال ناشی از چیست؟

, دانا: استقلالِ این روزها با حواشی مدیریتی و اداری شدیدی مواجه شده، موضوعی که قطعاً روی بازیکنان و کادرفنی هم تاثیرگذار است؛ بحران مدیریت در استقلال ناشی از چیست؟,

اشجاری: از سال 1392 که با امیر قلعه‌نویی به قهرمانی رسیدیم، دیگر استقلال رنگ روزهای خوش را ندیده و همیشه اسیر حواشی بی‌پایان و مشکلات اساسی بوده. من نمی‌دانم ملاک انتخاب مدیرعامل برای باشگاه بزرگی مثل استقلال چیست؛ آیا اصلاً ملاک و قانونی برای تعیین مدیرعامل وجود دارد؟ معلوم نیست که چه افرادی به باشگاه استقلال می‌آیند و بر چه اساسی به پُست‌های مهم و تاثیرگذار می‌رسند.

, اشجاری,

مدیرعامل استقلال به‌جای آن‌که حواشی را کنترل کند و آرامش را به اردوی تیم آن‌هم در بحبوحه مسابقات حساس آسیایی تزریق کند؛ در حال افشا کردن اسرار محرمانه خانوادگی استقلال در رسانه‌هاست! آقایان برای توجیه کردن اشتباهات و ناکارآمدی‌های خودشان به رو کردن خطاهای دیگران مشغول‌اند.

,

مگر ما نمی‌دانیم که بازیکنان قلیان می‌کشند؟ مگر نمی‌دانیم که بازیکنان تیم‌های بزرگ مشغول به چه کارهایی هستند؟ چرا این‌گونه مسائل فقط برای استقلال پیش می‌آید و بازیکنان بقیه تیم‌ها مصونیت دارند؟ نقش مدیرعامل در چنین مواقعی همین است که بحران را حل کند، اگر این را هم بلد نیست دیگر وجودش لزوم و ضرورتی هم ندارد! آقایان وقتی در رأس امور هستند، هیچ حرفی نمی‌زنند اما وقتی اخراج می‌شوند اقدام به افشاگری می‌کنند تا خودشان را توجیه کنند. این مسائل و این عوام‌فریبی‌ها را نباید جدی گرفت، آقای سعادتمند با عوام‌فریبی فقط می‌خواست فشارها را از خودش بردارد و خودش را توجیه کند.

,


 

, ,
,

دانا: به‌نظر می‌رسد پُست مدیرعاملی در استقلال وارد حواشی عجیبی شده و عهده‌دار شدن آن تبعات زیادی برای فرد دارد.

, دانا: به‌نظر می‌رسد پُست مدیرعاملی در استقلال وارد حواشی عجیبی شده و عهده‌دار شدن آن تبعات زیادی برای فرد دارد.,

اشجاری: شاید بهتر است برای انتخاب یک مدیرعامل یک‌سری اصول تعیین گردد تا دیگر کسی که در اینستاگرامش برای تیم پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کند، یک‌شبه تبدیل به مدیرعامل باشگاه استقلال نشود. اگر قرار است برای باشگاه استقلال تصمیم بگیرند، لااقل گزینه آقایان طرفدار تیم رقیب نباشد و یک عکس با شورت ورزشی داشته باشد تا بدانیم طرف فوتبالی بوده!

, اشجاری,


 

, ,
,

دانا: صحبت‌های زیادی هم درباره درگیری بین محمود فکری و وریا غفوری شنیده می‌شد، این موضوع حقیقت دارد؟

, دانا: صحبت‌های زیادی هم درباره درگیری بین محمود فکری و وریا غفوری شنیده می‌شد، این موضوع حقیقت دارد؟,

اشجاری: نمی‌دانم چه کسانی و با چه نیتی این‌گونه مسائل بی‌اساس را مطرح می‌کنند. من سه‌شنبه برای دیدار دوستانه تیمم با استقلال بالاخره روی خط طولی زمین و پس از بازی کنار محمودخان بودم و وریا را هم دیدم، کجای صورت محمود خان کبود بود؟ چه کسی مدعی شده که وریا با فکری دعوا کرده؟ این مسائل اصلاً حقیقت ندارد؛ برخی‌ها با این تفکرات و این دروغ‌ها مردم را آزرده‌خاطر کرده‌اند و فوتبال را انزجارآمیز شکل داده‌اند.

, اشجاری,


 

, ,
,

دانا: این‌گونه مسائل چرا تنها برای استقلال به‌وجود می‌آید؟

, دانا: این‌گونه مسائل چرا تنها برای استقلال به‌وجود می‌آید؟,

اشجاری: نمی‌دانم چه کسانی پشت این مسائل هستند اما مگر برای مسئله شکایت تیم عربستانی از باشگاه پرسپولیس و یا برای محرومیت عیسی آل‌کثیر پلیس فتا وارد ماجرا نشد تا مسببین و مقصرین را شناسایی کند؟ مگر خون پرسپولیس از استقلال رنگین‌تر است؟ چرا این نهادهای نظارتی برای استقلال وارد گود نمی‌شوند تا حاشیه‌سازها را پیدا کنند؟ وقتی تیم صاحب نداشته باشد و مدیرعامل هنوز هم مشخص نیست، این مسائل پیش می‌آید و کسی هم از حق باشگاه بزرگ استقلال دفاع نمی‌کند. اوضاع به‌گونه‌ای‌ست که کادرفنی استقلال بدون قرارداد روی نیمکت می‌نشینند و کسی به فکر باشگاه نیست.
 

, اشجاری,
,

دانا: درباره مبلغ قراردادهای بازیکنان و کادرفنی تیم استقلال هم شایعه‌های زیادی گفته شد، چقدر از این صحبت‌ها حقیقت دارد؟

, دانا: درباره مبلغ قراردادهای بازیکنان و کادرفنی تیم استقلال هم شایعه‌های زیادی گفته شد، چقدر از این صحبت‌ها حقیقت دارد؟,

اشجاری: چرا کسی از تیم‌های دیگر حرف نمی‌زند و همه به‌دنبال استقلال هستند؟ وقتی خانه‌ای که 150 میلیون بوده و الان شده 15 میلیارد، بازیکن هنوز 100 میلیون دریافتی داشته باشد؟ تورم و گرانی همه‌جا هست و همه مردم آن‌را احساس می‌کنند، ولی مگر درآمد یک بازیکن حرفه‌ای در ایران از چیست؟ آقایان  بالا نشسته‌اند و می‌گویند مگر بازیکن چه تلاشی می‌کند، خود شما چه تلاشی می‌کنید؟ مگر غیر از این است که برای هر حضور در جلسه هیئت‌مدیره باشگاه حق‌الجلسه‌های میلیونی دریافت کردید؟ کدام‌یک از آقایان بوده که بگوید من پولی نمی‌گیرم و فقط برای کمک به استقلال در جلسات حاضر می‌شوم؟

, اشجاری,

, ,

چند وقت پیش صورت‌حساب پرداختی به باشگاه پرسپولیس توسط کارگزارشان منتشر شد که رقمی بالغ بر 70 میلیارد تومان به باشگاه تزریق کرده بود اما هنوز هم مشکلات مالی وجود داشت، خب مگر این مسائل برای استقلال نیست؟ چرا کسی اسپانسر نمی‌گیرد و درآمدزایی نمی‌کند؟
 

,
,

دانا: زمانی که شما در استقلال بازی می‌کردید هم این مسائل وجود داشت؟

, دانا: زمانی که شما در استقلال بازی می‌کردید هم این مسائل وجود داشت؟,

اشجاری: مشکلات همیشه گریبان‌گیر باشگاه بوده اما آن موقع‌ها دیگر مثل الان علنی و بزرگ نبود. زمانی که ما در استقلال بازی می‌کردیم هیئت‌مدیره جرئت حرف زدن نداشت اما الان علاوه بر دخالت‌های بی‌جای برخی افراد، دخالت‌های بی‌مورد وزارت ورزش هم وجود دارد. پست‌های فرمایشی و انتصاب‌های خلق‌الساعه در استقلال بی‌شمار بوده و باشگاهی که اسمش مثلاً مردمی‎‌ست اصلاً توسط مردم و حتی پیشکسوتان اصلح هم اداره نمی‌شود.

, اشجاری,


 

, ,
,

دانا: خریدهای جدید تیم استقلال را چگونه ارزیابی کردید؟ بازیکنان تازه‌وارد کیفیت لازم را دارند؟

, دانا: خریدهای جدید تیم استقلال را چگونه ارزیابی کردید؟ بازیکنان تازه‌وارد کیفیت لازم را دارند؟,

اشجاری: در بازی‌های دوستانه نمی‌توان ارزیابی دقیقی از کیفیت بازیکنان داشت اما سیداحمد موسوی را از زمانی که در پاس بازی می‌کرد می‌شناسم و معتقدم که او بازیکن خوبی‌ست و زوج خوبی با وریا خواهد ساخت. بابک مرادی هم جوان مستعد و آینده‌داری‌ست که امیدوارم بدرخشد و درگیر حاشیه‌ها نشود. محمدحسین مرادمند هم زمانی که من در سپاهان بازی می‌کردم در تیم جوانان حضور داشت که آقای کرانچار آن‌ها را به تمرین تیم اصلی می‌آورد و به عقیده من بازیکن خوبی‌ست.

, اشجاری,

جذب رشید مظاهری شاید نقطه عطف نقل‌وانتقالات استقلال باشد؛ رشید باید پای تصمیمی که گرفته بماند و با سیدحسین حسینی دروازه استقلال را تقویت کند. بودن این 2 نفر روی خط دروازه تیم پازل خوبی‌ست که با رقابت سالم به تقویت خط دفاعی باشگاه کمک می‌کند.

,

, ,

 

,

دانا: به‌طور کلی پیش‌بینی شما از استقلال مدل 00-99 چیست؟ آیا آبی‌ها می‌توانند با محمود فکری امیدوار به قهرمانی باشند؟

, دانا: به‌طور کلی پیش‌بینی شما از استقلال مدل 00-99 چیست؟ آیا آبی‌ها می‌توانند با محمود فکری امیدوار به قهرمانی باشند؟,

اشجاری: نیاز اصلی استقلال در شرایط کنونی فقط آرامش است و توانایی عبور از بحران. مدیران فعلی باید با جذب اسپانسرهای خوب و تزریق منابع مالی مناسب شرایط اقتصادی باشگاه را تامین کنند تا بسترها مهیاتر شود و خیال بازیکن و کادرفنی لااقل از بحث مالی و رفاهی راحت باشد. باید ببینیم که تیم محمودخان چطور استارت می‌زند اما من با رفاقت و شناختی که از آقای فکری دارم، به موفقیت و حتی قهرمانی استقلال خیلی خوش‌بینم

, اشجاری,

, ,

دانا: شما با سرمربی و مدیرعامل جدید باشگاه ملوان بندرانزلی ارتباط خوبی دارید و سابقه بازی در این تیم باریشه را نیز دارید، وضعیت تیم ملوان را چطور می‌بینید؟

, دانا: شما با سرمربی و مدیرعامل جدید باشگاه ملوان بندرانزلی ارتباط خوبی دارید و سابقه بازی در این تیم باریشه را نیز دارید، وضعیت تیم ملوان را چطور می‌بینید؟,

اشجاری: ملوان پس از سال‌ها به ساحل آرامش رسیده و با سرمربی‌گری مازیار زارع و مدیریت پژمان نوری می‌تواند از شانس‌های اصلی صعود به لیگ برتر تلقی شود. حامی مالی خوبی هم برای تیم ملوان جذب شده و شرایط خوبی هم بر اردوی تیم حکم‌فرماست. امیدوارم تیم‌های ریشه‌دار گیلانی سهمی در لیگ برتر داشته باشند و این سهم هم نصیب ملوان شود.

, اشجاری,


 

, ,
,

دانا: در آخر اگر صحبتی راجع به تیم شهرداری آستارا و یا استقلال دارید، بفرمایید.

, دانا: در آخر اگر صحبتی راجع به تیم شهرداری آستارا و یا استقلال دارید، بفرمایید.,

اشجاری: تیم من از جایی آمده که نه بستر مناسبی دارد و نه حتی دفتر! به هر جهت مجموعه خوب با مدیریت خوب و حمایت خوب از سمت شهردار فوتبال‌دوست آستارا داریم و با جاه‌طلبی به صعود فکر می‌کنیم؛ اما خب حفظ سهمیه برای ما یعنی پیروزی و در شرایطی که برخی تیم‌ها حدود 20 میلیارد برای یک فصل در لیگ دسته یک هزینه کرده‌اند، بقا برای ما موفقیت خیلی خوبی‌ست.

, اشجاری,

امیدوارم استقلال هم بتواند به جایگاه واقعی‌اش در لیگ ایران و آسیا برسد و ان‌شاالله بتوانیم بازهم هواداران استقلال را خوشحال و امیدوار ببینیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه