اخبار داغ

بررسی چالش رسانه و اخبار منفی کهگیلویه و بویراحمد در هیئت اندیشه ورز بسیج

بررسی چالش رسانه و اخبار منفی کهگیلویه و بویراحمد در هیئت اندیشه ورز بسیج
اولین نشست هیئت اندیشه ورز استان با موضوع معرفی فضای منفی از استان توسط برخی از رسانه های کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس رییس بسیح رسانه استان گفت: دلیل این موضوع باید بررسی شود فقط بحث رسانه ها نیست گاهی فعالان فضای مجازی استان نیز به این موضوعات دامن می زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,


رضایی ابراز داشت :مسائل مختلف باعث شده است که نگاه نامناسبی از مردم در اذهان کشور ایجاد شود مردم این استان همیشه ثابت کرده اند که ایثار و شجاعت زیادی دارند ما باید چنین فرهنگ های خوبی را در سطح کشور اشاعه دهیم.

وی به دستور العمل دوم جلسه اشاره کرد و گفت: شیوع گسترده کرونا می طلبد رسانه ها در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

,
,
,
,


رضایی گفت :رساته ها تا کنون همه تلاش خود را جهت آگاهی رسانی به مردم انجام داده اند اما با این وجود باز نیاز است که اثرگذاری بیشتری در این زمینه داشته باشیم اگر نیاز به تولید محتوای بیشتر است  باید روی این موضوعات تمرکز کنیم.

,
,


 رئیس هیئت اندیشه ورز بسیح رسانه استان نیز در این جلسه  با بیان اینکه  جسارت و هتک حرمت به پیامبر اکرم را محکوم می کنیم گفت :شرایط کشور هم در داخل و در در خارج شرایط بسیار خاصی است انتخابات ریاست جمهوری ره داریم در خارج نیز بحث تحریم و سایر موارد را داریم.

,
,


علی اکبری تبار عنوان کرد :هدف از برگزاری این جلسات ایجاد یک پل ارتباطی است.

,
,

 

,

عضو شورای شهر یاسوج گفت :اصحاب رسانه باید مطالبه گری خواسته های مردم را  در اولویت قرار دهند و از آسیب های اجتماعی که درز استان وجود دارد با کار اطلاع رسانی و آموزش جلوگیری کنند.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه  رسانه ها باید وحدت رویه داشته باشند اذعان کرد :رسانه ها در استان افسارگسیخته عمل نکنند .

,

 

,

اکبری تبار خاطر نشان کرد :با عملکرد نامناسب رسانه های فعال به حاشیه می روند واقعا باید در این زمینه کاری انجام و راهکاری پیدا شود.

,


 
وی با اشاره به اینکه گاهی از انتشار برخی اخبار در استان خجالت زده هستیم ابراز داشت :این سایت ها بر چه اساس برخی اخبار را درج میکنند  و در این رابطه باید چاره اندیشی شود.

,
,
,

 

,

اکبری تبار گفت :رساته ها در بحث کرونا فعالیت های زیادی داشتند اما اکنون می بینیم برگزاری مراسمات باعث شیوع گسترده تر ویروس شده است و باید به دنبال راهکار باشیم.

,


 تقوی معاون روابط عمومی و امور بین المللی استانداری در این نشست ابراز داشت : آسیب شناسی رساته ها موضوع مهمی است که باید از قبل بررسی می شد، آسیب شناسی مچ گیری نیست بلکه خود ارزیابی است که مخاطب چگونه خبر ما را دریافت کند.

,
,



وی با اشاره به اینکه: در بحث کرونا رساته های ما سنگ تمام گذاشتند و بالغ بر۵۰ هزار خبر بر روی خروجی سایت ها قرار داده شده است  و واقعا در این زمینه زحمت کشیدند که تشکر میکنم گفت :جلسه ای در استانداری نیست که در پایان آن از خبرنگاران تشکر نشود من در این مدت ملموس دیدم  متولیان امر رسانه های ما باید بحث آموزش را جدی می گرفتند .

,
,
,



تقوی افزود :ایجاد و طراحی سایت خیلی سخت نیست و چند روزه می توان یک سایت را راه اندازی کرد اگر بخواهیم استان را با سایر استان ها از این نظر مقایسه کنیم می بینیم تعداد رسانه های ما گاهی به مراتب بسیار بیشتر  از سایر استان هاست و البته این نیز می تواند یک فرصت باشد اما اگر خوب مدیریت و تدبیر نکنیم ان موقع این فرصت به یک تهدید تبدیل می شود .

,
,
,



وی بیان کرد: خیلی از خبرهایی که در سطح ملی منتشر می شود اخبار منفی است  واین یک آسیب جدی محسوب می شود .

,
,
,


مسئول روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه :تخریب با نقد فاصله ای به اندازه یک تار مو دارد از رسانه ها خواست تا در بیان واقعیت ها تلاش کنند و سرمایه گذاران را از استان فراری ندهند .


تقوی اذعان داشت :مدیری با من تماس گرفت فلان خبرنگار با من تماس گرفته این خبر را کار میکنم ایکس مقدار هزینه آن می شود و  این ها درد است اینها آسیب زدن به خودمان است مخاطب اعتماد می کند نباید این اعتماد را از بین ببریم.

وی سرعت انتشار اخبار را مطلوب ارزیابی کرد و با اشاره به تودیع معارفه معاون استاندار گفت :معاون استاندار ماموریتش در استان تمام شد اما برخی رسانه ها  فلان فرد از یک طایفه را مطرح کردند و  انتشار چنین مطالبی کار صحیحی نیست و دیدیدم روز معارفه فرد دیگری معرفی شد .

,
,
,
,
,
,
,


تقوی اظهار داشت : 6 ماه است می گویند در استان فرمانداران عوض می شوند اما می بینیم همه دارند کار میکنند و جایگزینی نیست اعتقاد من این است آموزش مهمترین نیاز رسانه های استان است.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه