اخبار داغ

حضور 15 درصد وکلا در پرونده های قضایی استان/ تشکیل اولین کلینیک تخصصی فعالیت های قضایی در اصفهان

حضور 15 درصد وکلا در پرونده های قضایی استان/ تشکیل اولین کلینیک تخصصی فعالیت های قضایی در اصفهان
طبق آمارها در استان اصفهان حدود ۱۵ درصد پرونده های قضایی وکیل دارند و تعداد زیادی از افرادی که در دادگاه ها حضور دارند و اقدام حقوقی می‌کنند، وکیل ندارند ممکن است پرونده‌های متعددی به نتیجه نرسند که ما در کلینیک تخصصی فعالیت های قضایی به دنبال کاهش تولید پرونده های قضایی و اصلاح دادخواست ها و شکایت‌ها و اوراق قضایی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛  بسیج حقوق دانان یکی از اقشار تخصصی بسیج است که از سال 88 تأسیس شده و رسالت ترویج فرهنگ قانون مداری و افزایش آگاهی‌های حقوقی در بین قشر‌های مختلف مردم از جمله اقدامات جاری آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
سازمان بسیج حقوق دانان ۴۵ هزار نفر در سراسر کشور عضو دارد و وکلا، قضات و حقوقدانان بسیجی سال گذشته توانستند هزار میز خدمت در سراسر کشور برگزار و قسمت قابل توجهی از مشکلات حقوقی جامعه را رفع کنند.
,
 
,
در این زمینه با محمدرضا دستپاک، مسئول بسیج حقوق دانان استان اصفهان به گفت و گو پرداختیم.
,
 
,
صاحب نیوز: در خصوص بسیج حقوق دانان توضیح دهید.
, صاحب نیوز: در خصوص بسیج حقوق دانان توضیح دهید., صاحب نیوز: در خصوص بسیج حقوق دانان توضیح دهید.,
 
,
دست پاک: بسیج حقوقدانان از اقشار تخصصی بسیج هستند که در سازمان بسیج مستضعفین طراحی شده و تنها قشری است که با یک قوه به صورت تخصصی، همکاری های زیادی دارد؛ قضات، وکلا، اساتید حقوق، نماینده های حقوقی ادارات و سازمان ها، فارغ التحصیلان رشته حقوق و طلاب حقوقدان عضو بسیج حقوق دانان هستند.
,
 
,
چند نفر از حقوق دانان اصفهانی عضو بسیج حقوق دانان هستند؟
, چند نفر از حقوق دانان اصفهانی عضو بسیج حقوق دانان هستند؟, چند نفر از حقوق دانان اصفهانی عضو بسیج حقوق دانان هستند؟,
 
,
شاید اعضای این قشر نسبت به دیگر اقشار بسیج جمعیت کمی را شامل شوند اما از لحاظ اهمیت خدمات، بسیار حائز اهمیت هستند و در حال حاضر بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر در استان عضو بسیج حقوقدانان هستند؛ برنامه ها و فعالیت های کاربردی و خوبی هم پیش‌بینی شده که هم در سطح کشور در حال انجام بوده و برخی از آنها هم به صورت ابتکاری در استان در حال انجام است.
,
 
,
یک مورد یکی از برنامه های شاخص بسیج حقوق دانان اصفهان توضیح دهید.
, یک مورد یکی از برنامه های شاخص بسیج حقوق دانان اصفهان توضیح دهید., یک مورد یکی از برنامه های شاخص بسیج حقوق دانان اصفهان توضیح دهید.,
 
,
تشکیل هیئت اندیشه ورز با حضور قضات، وکلا و حقوق دانان یکی این برنامه ها است و طرح ملی هر مسجد یک حقوقدان یکی دیگر از این فعالیت ها است که در مساجد سطح استان اصفهان کلاس های مشاوره و کارگاه های آموزشی رایگان توسط وکلا و قضات و حقوقدانان بسیجی در برپا می شود و در موضوعات مختلفی که جامعه با آن درگیر است مانند حقوق کسب و کار، آموزش های حقوقی قبل از ازدواج، اصول تنظیم قراردادها و تنظیم وصیت نامه های شرعی و قانونی انجام می شود.
,
 
,
شیوع کرونا در فعالیت های زیادی اثر گذار بود و با توجه به اینکه در فعالیت های شما هم اثر گذاشته است، شما چگونه فعالیت های خود را انجام می دهید؟
,
 
,
با شروع کرونا کلاس ها محدودتر و به صورت مجازی در حال انجام است؛ یک فعالیت دیگر با همکاری بسیج اصناف انجام دادیم که مشاغل آزاد تحت آموزش های حقوقی کسب و کار از جمله اصول تنظیم قرارداد قرار گرفتند که خیلی از جانب اصناف مختلف مورد استقبال قرار گرفت؛ از دیگر خدمات بسیج حقوقدانان در این شرایط کرونا مشاوره تلفنی رایگان است که در ما حدود ۳۰۰ مشاوره تلفنی رایگان تاکنون توسط اعضای بسیج حقوق دانان انجام می شده است.
,
 
,
در خصوص دیگر فعالیت های بسیج حقوق دانان بگویید.
, در خصوص دیگر فعالیت های بسیج حقوق دانان بگویید., در خصوص دیگر فعالیت های بسیج حقوق دانان بگویید.,
 
,
تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی امضا شد و طرحی برای مشاوره های قضایی برای متقاضیان طلاق با رویکرد انصراف از طلاق را سال گذشته آغاز کردیم که در این مدت ۳۲۸ زوج در مرکز مداخلات بهزیستی و پیشگیری از طلاق بهزیستی حضور پیدا کردند و مشاور حقوقی دریافت کردند و تبعات منفی اقتصادی و آینده نگری طلاق برای آن ها بیان شد که در این مدت تعداد قابل توجهی از زوجین از طلاق منصرف شدند؛ این طرح که در اصفهان در حال انجام است قابلیت ارائه در سطح کشور دارد.
,
 
,
به کلینیک تخصصی اشاره کردید، بیشتر در این مورد توضیح دهید.
, به کلینیک تخصصی اشاره کردید، بیشتر در این مورد توضیح دهید., به کلینیک تخصصی اشاره کردید، بیشتر در این مورد توضیح دهید.,
 
,
این کلینک برخلاف برخی از مراکز مشاوره و موسسات حقوقی که فقط به دنبال اخذ وکالت هستند، برنامه‌های پیش‌بینی شده که تنظیم اوراق حقوقی که در آن اقدام صلح و سازش و محلی برای تنظیم قرارداد صحیح باشد و هزینه آن هم با قیمت و هزینه یک پنجم دفاتر خصوصی است که در این شرایط اقتصادی بتوانیم کمک کنیم به افرادی که مشکل مواجه دارند، کنیم.
,
 
,
طبق آمارها در استان اصفهان حدود ۱۵ درصد پرونده های قضایی وکیل دارند و تعداد زیادی از افرادی که در دادگاه ها حضور دارند و اقدام حقوقی می‌کنند، وکیل ندارند و با توجه به مشاوره دوستان و آشنایان اقدام می‌کنند که در این جریان تعداد زیادی از مردم دچار مشکل و آسیب می شوند؛ وقت و انرژی سیستم قضایی و ورودی دادگستری به دلایل که برخی از شکایت ها و دادخواست ها گرفته می شود و ممکن است پرونده‌های متعددی به نتیجه نرسند که ما در این طرح به دنبال کاهش تولید پرونده های قضایی و اصلاح دادخواست ها و شکایت‌ها و اوراق قضایی و هستیم.
,
 
,
اولین کلینیک تخصصی فعالیت های قضایی با همکاری حداقل ۵۰ وکیل بسیجی با تجربه متخصص و متعهد در ایام تولد میلاد حضرت رسول (ص) افتتاح می شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه