اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد؛

تولید ۲۸۰۰ تن دانه آفتابگردان در نهاوند/استفاده از روش جدید برداشت+ فیلم

تولید ۲۸۰۰ تن دانه آفتابگردان در نهاوند/استفاده از روش جدید برداشت+ فیلم
کریم حاج باباعلی گفت: برای اولین بار کشت آفتابگردان توسط کمباین جدیدی که وارد نهاوند شد برداشت شد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۲ هزار و هشتصد تن از این محصول در شهرستان تولید شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کریم حاج باباعلی، مدیر جهاد کشاورزی نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: شهرستان نهاوند ظرفیت خوبی برای کشت دانه آفتابگردان دارد و امسال بیش از ۱۴۰۰ هکتار به این کشت اختصاص‌یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی اظهار داشت: آفتابگردان به دو صورت کاشته می‌شود که شامل کشت آجیلی و روغنی است که استقبال برای کشت آجیلی در شهرستان بیشتر است.

,

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: کشت آفتابگردان در دو نوبت کشت می‌شود چون کم آب بر است هم به‌عنوان کشت اول و هم به‌عنوان کشت دوم موردتوجه کشاورزان قرار می‌گیرد.

,

وی ادامه داد: کاشت آفتابگردان از اوایل اردیبهشت و تا اواخر تیرماه ادامه دارد و برداشت از اوایل شهریور تا اواسط آبان توسط کشاورزان ادامه دارد و به‌صورت دستی انجام می‌شود.

,

حاج باباعلی گفت: متوسط سطح تولید در هکتار دو تن است بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۲۸۰۰ تن از این محصول برداشت شود.

,

وی عنوان کرد: با توجه به کیفیت محصول کشاورزان نهاوند بخشی از این محصول برای مصرف آجیلی به بازار شهرستان و دیگر شهرها فرستاده می‌شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند به تست دستگاهی برای برداشت مکانیزه آفتابگردان اشاره کرد و افزود: با حضور کارشناسان وزارت و اداره کل جهاد کشاورزی استان با بهره‌گیری از “هد ” جدید کمباین کار برداشت آزمایشی این محصول در یک مزرعه در نهاوند با موفقیت انجام شد.

,

وی اظهار داشت: این تست برای اولین بار در شهرستان انجام شد و کارشناسان از این موفقیت ابراز خوشحالی کردند چون تا الآن باید مسئول را کشاورزان با زحمت فراوان به‌صورت دستی برداشت می‌کردند.

,

حاج باباعلی گفت: با استفاده از این هد جدید کمباین محصول آفتابگردان مانند دیگر کشت‌ها توسط کمباین برداشت می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه