اخبار داغ

اجرای کامل توافقنامه دوحه؛

محور دیدار مقامات آمریکایی با معاون سیاسی طالبان

محور دیدار مقامات آمریکایی با معاون سیاسی طالبان
به گفته سخنگوی طالبان، در دیدار مقامات آمریکایی با معاون سیاسی این گروه، اجرای کامل مفاد توافقنامه دوحه از جمله آزادی زندانیان باقی‌مانده طالبان و تکمیل خروج طالبان از فهرست سیاه مورد بحث قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «زلمی خلیل‌زاد»، نماینده‌ ویژه‌ آمریکا برای صلح افغانستان و اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان با ملا برادر، معاون سیاسی گروه طالبان دیدار و دو طرف در مورد عملی‌شدن کامل توافق‌نامه صلح میان آمریکا و این گروه گفت‌وگو کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

«محمدنعیم»، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در رشته‌تویتی گفت که این دیدار شب گذشته (چهارشنبه، ۷ آبان) در شهر دوحه، پایتخت قطر صورت گرفته است.

,

وی افزود که دو طرف در این دیدار در مورد اهمیت توافق‌نامه آمریکا و طالبان، اجرای کامل مفاد آن از جمله آزادی زندانیان باقی‌مانده طالبان، تکمیل خروج طالبان از فهرست سیاه و عوامل افزایش خشونت‌ها از جمله نقض این توافق‌نامه بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

,

این درحالی است که گروه طالبان در پی هدف‌ قراردادن مواضع این گروه توسط نیروهای آمریکایی در ولایت‌های هلمند و میدان‌وردک، گفته بود که نیروهای آمریکایی با این حملات توافق‌نامه‌ آمریکا و طالبان را نقض کرده‌اند.

,

سانی لگت، سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان اما ادعای نقض این توافق‌نامه را رد کرده است.

,

از سویی دیگر نیز، زلمی خلیل‌زاد و اسکات میلر در حالی با هیأت گروه طالبان در قطر دیدار می‌کنند که خلیل‌زاد دور جدید سفرهای منطقه‌ای خود در رابطه با صلح افغانستان را روز شنبه‌ هفته‌ی جاری (۵ آبان) آغاز کرد.

,

همزمان با این سفر، خلیل‌زاد با ابراز ناامیدی گفته بود که علی‌رغم تعهدات انجام‌شده، خشونت‌ها در افغانستان کاهش نیافته و هر روز از افغان‌ها قربانی می‌گیرد.

,

وی تأکید کرده بود که «دریچه‌ دست‌یابی به یک توافق سیاسی برای همیشه باز نخواهد ماند.»

,

انتهای پیام/

,

منبع: فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه