اخبار داغ

معضلات جامعه با جنجال در فضای مجازی حل نمی شود

معضلات جامعه با جنجال در فضای مجازی حل نمی شود
یکی از موضوعاتی که در فضای مجازی می تواند مورد توجه قرار گیرد بیان مشکلات مردم است، اما به تازگی مشاهده می شود عده ای بدون داشتن سواد رسانه ای شیوه جنجال و به اصطلاح لری "دم دله زنی" را برای حل مشکلات در پی گرفته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح زاگرس یکی از موضوعاتی که در فضای مجازی می تواند مورد توجه قرار گیرد بیان مشکلات مردم است، اما به تازگی مشاهده می شود عده ای بدون داشتن سواد رسانه ای شیوه جنجال و به اصطلاح لری "دم دله زنی" را برای حل مشکلات در پی گرفته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

در شرایط امروز جهان فضای مجازی و رسانه مرزهای میان  ملت ها را در نوریده و کوچکترین موضوعات به شیوه های مختلف بیان وتبدیل به بزرگترین رویدادها می شود و در کمترین زمان ممکن اطلاعات به مخاطبان در نقاط مختلف جهان مخابره می شود.

,

 

,

یکی از ضرورت هایی که در فضای مجازی باید مدنظر قرار داد، شیوه های انتقال علمی و اصولی مفاهیم و موضوعات در خصوص جریانات مختلف جامعه است.

,

 

,

این جریانات  بخش های مختلف فرهنگ، سیاست، اقتصاد، و باورها و اعتقادات  را شامل می شود، اینکه یک نویسنده در فضای مجازی چه هدفی را دنبال می کند و درصدد کسب چه نتیجه ای است تفاوت دارد اما به صورت کلی کسی که تمایل برای اثراگذاری مثبت در جامعه دارد باید سواد رسانه ای و شناخت کافی از مقوله های مثبت و منفی جامعه داشته باشد.

,

 

,

در همین رابطه به صورت مکرر شنیده می شود که فضای مجازی همانند شمشیر دولبه است، در بستر این فضا می توان به بیان مشکلات مردم از طریق مطالبه گری علمی و اصولی و قانونی پرداخت، از طرفی همین فضا می تواند زمینه ساز آسیب به فرهنگ، آداب و حتی تهدیدی برای قانون باشد که در این مورد نداشتن سواد رسانه ای یکی از علت های آن است، از طرفی یک مقوله می تواند  تبدیل به جنجال و حاشیه شود که در فرهنگ کهگیلویه و بویراحمدی ها از آن  به "رسم بد دم دله زنی یاد می شود" یعنی فرد هرچند قصد دارد مشکلی از  جامعه را حل کند اما به دلیل اینکه  شیوه علمی و چهارچوب خاص و روال منطقی را دنبال نمی کند همان مقوله سبب ایجاد مشکل در ابعاد مختلف فرهنگی، علمی و حتی سیاسی برای جامعه می شود.

,
 
,
, ,

در پایان باید گفت در فضای مجازی استان به تازگی مقوله های ذکرشده قابل مشاهده است یعنی فرد تعدادی از شهروندان را که مشکلاتی دارند و با تعبیر و عنوان  "خَلقی" در فضای مجازی سعی بر حل مشکل آنها دارد اما باید گفت هر موضوعی چهارچوب خاص و روال علمی و منطقی خود را دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه