اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

رهبر معظم انقلاب آزادی واقعی را به فرانسه گوش زد کردند/ نام اهانت، آزار و نفرت پراکنی «آزادی بیان» است؟

رهبر معظم انقلاب آزادی واقعی را به فرانسه گوش زد کردند/ نام اهانت، آزار و نفرت پراکنی «آزادی بیان» است؟
رهبر معظم انقلاب در پیامی با دو سئوال اساسی که از جوانان فرانسوی پرسیدند، معنای واقعی آزادی را به سردمداران خشونت علیه مسلمانان گوش زد کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها فرانسه محل نفرت پراکنی و خشونت افکنی علیه مسلمانان جهان شده است. در این موضوع که غرب یک راهبرد سیاسی اسلام ستیزانه را دنبال می کند شکی نیست. از داعش که توسط آمریکا و عمالش با اعتراف «هیلاری کلینتون» ساخته شد گرفته تا ترکش های آن که امروز در فرانسه و کشورهای غربی رخ عیان می کند، موضوع اسلام هراسی بسیار آشکار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
پس از اینکه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در یک اقدام پوپولیستی در آیین گرامی داشت معلمی که توسط یک فرد چچنی تبار به قتل رسیده بود اعلام کرد که دوباره فرانسه کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) را منتشر می کند؛ موجی از تحریم ها علیه فرانسه از سوی ملت های مسلمان به پا شد. توجیه عجیب و غیرمنطقی ماکرون آزادی بیان بود.
, پس از اینکه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در یک اقدام پوپولیستی در آیین گرامی داشت معلمی که توسط یک فرد چچنی تبار به قتل رسیده بود اعلام کرد که دوباره فرانسه کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) را منتشر می کند؛ موجی از تحریم ها علیه فرانسه از سوی ملت های مسلمان به پا شد. توجیه عجیب و غیرمنطقی ماکرون آزادی بیان بود.,
 
,
رهبر معظم انقلاب در پیامی با دو سئوال اساسی که از جوانان فرانسوی پرسیدند، معنای واقعی آزادی را به سردمداران خشونت علیه مسلمانان گوش زد کردند.
, ,
 
,
ایشان در این پیام خود عنوان کردند: «از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟»
, ایشان در این پیام خود عنوان کردند: «از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟», ایشان در این پیام خود عنوان کردند: «از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟»,
 
,
«آنتونی کارتالوچی» محقق مسائل ژئوپلیتیک درباره این پیام رهبر معظم انقلاب بیان کرد: «پیام آیت‌الله خامنه‌ای، نفاق و دورویی غرب را به طور کامل به تصویر می‌کشد؛ اینکه غرب و تنها غرب است که به خود اجازه تصمیم‌گیری درباره اینکه «آزادی بیان» چیست و گفتن چه چیزهایی جایز نیست را می‌دهد. البته اگر (آنگونه که ادعا می‌شود) تسامح مذهبی یکی از دغدغه‌های جدی فرانسه باشد؛ پس به همان ترتیب، قوانین حراست از مذاهب و ممانعت از فرقه‌گرایی نیز باید به طور یکسان در قبال همه گروه‌ها اجرا شود.»
,
 
,
وی می افزاید: «هدف از آزادی بیان، حراست از گفتمان متمدنانه است. تهمت، افترا، تمسخر، اهانت و آزار و اذیت نه در حیطه گفتمان متمدنانه می‌گنجد و نه در آزادی بیان. یادآوری می‌کنم که در آمریکا، وقتی قانون آزادی‌های مدنی امضا می‌شد؛ تمسخر یا اهانت به هر یک از بنیانگذاران ایالات متحده، با پیگرد قانونی یا حتی دوئلی کشنده (دست به شمیشر یا اسلحه بردن) مواجه می‌شد.»
, وی می افزاید: «هدف از آزادی بیان، حراست از گفتمان متمدنانه است. تهمت، افترا، تمسخر، اهانت و آزار و اذیت نه در حیطه گفتمان متمدنانه می‌گنجد و نه در آزادی بیان. یادآوری می‌کنم که در آمریکا، وقتی قانون آزادی‌های مدنی امضا می‌شد؛ تمسخر یا اهانت به هر یک از بنیانگذاران ایالات متحده، با پیگرد قانونی یا حتی دوئلی کشنده (دست به شمیشر یا اسلحه بردن) مواجه می‌شد.», وی می افزاید: «هدف از آزادی بیان، حراست از گفتمان متمدنانه است. تهمت، افترا، تمسخر، اهانت و آزار و اذیت نه در حیطه گفتمان متمدنانه می‌گنجد و نه در آزادی بیان. یادآوری می‌کنم که در آمریکا، وقتی قانون آزادی‌های مدنی امضا می‌شد؛ تمسخر یا اهانت به هر یک از بنیانگذاران ایالات متحده، با پیگرد قانونی یا حتی دوئلی کشنده (دست به شمیشر یا اسلحه بردن) مواجه می‌شد.»,
 
,
نخبگان دنیا نیز اعتقاد دارند که آزادی به معنای واقعی جایی مصداق پیدا می کند که به آزادی و امنیت و اعتقادات دیگری ضربه وارد نکند. به نظر می رسد فرانسه خود را مهد دموکراسی و آزادی می داند  اما در عمل رئیس جمهور این کشور جز نفرت پراکنی و توهین که اصلا قرابتی با آزادی بیان ندارد، چیزی در چنته ندارد. 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه