اخبار داغ

وزیر راه و شهرسازی در قزوین:

ادامه پروژه متروی هشتگرد به قزوین قابل اجرا نیست/ توسعه ۵۰ درصدی مسیر آزادراه‌ها تا پایان دولت

ادامه پروژه متروی هشتگرد به قزوین قابل اجرا نیست/ توسعه ۵۰ درصدی مسیر آزادراه‌ها تا پایان دولت
محمد اسلامی گفت: پروژه متروی هشتگرد به قزوین، تا محل هشتگرد انجام شده و اگر بخواهیم این پروژه را ادامه دهیم از لحاظ سیستم مدیریتی به مشکل می‌خوریم زیرا متروی هشتگرد، ویژه شهر تهران است و به صورت خدمات اضافی از آنها سرویس می‌گیرد، لذا اجرای پروژه قابل ادامه نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، وزیر راه و شهرسازی در قالب سفر یک روزه به استان قزوین از پروژه‌های راهداری و شهرسازی این استان بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین می‌توان به اتمام بازدید از کنارگذر جنوب شهر تهران، بازدید از محور بوئین‌زهرا_دانسفهان_رحیم‌آباد، بازدید از تونل و پل شوراب، بازدید از گردنه سلطان بلاغ، بازدید از تقاطع ضیاءآباد، بازدید از اراضی شمال شهر تاکستان، بازدید از سکونت‌گاه‌های غیررسمی تاکستان و بازدید از ایستگاه راه‌آهن قزوین اشاره کرد.

,

محمد اسلامی در ادامه این سفر از محور آوج به رزن بازدید و در جریان این بازدید اظهار کرد: این مسیر غالبا چهار بانده شده که نه کیلومتر باقی مانده تا کریدور چهاربانده غرب به اتمام برسد. مسیر کریدور غرب به طور تقریبی، ۶۰۰ کیلومتر است که مسیر پرترافیک و حساسی محسوب می‌شود و تعریض این مسیر جزو اولویت‌هاست.

,

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: به منظور جلوگیری از سوانح و کاهش آن، راه‌های ارتباطی آوج در مسیر کریدور ۶۰۰ کیلومتری غرب کشور باید چهار بانده شده و در مسیر رزن به تاکستان هم باید باند جدیدی اضافه کرد.

,

, ,

در ادامه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان، این وزیر از عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح محور ضیاءآباد_آبترش و آزادراه قزوین_زنجان بازدید کرد.

,

محمد اسلامی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در بخشی از ترافیک‌های عبوری، مردم برای اینکه از مسیر راحت‌تری عبور و مرور کنند، از راه‌های فرعی استفاده می‌کنند که ترافیک آن بیشتر از ظرفیت استاندارد جاده است، لذا مجموع مسیر همدان و چهاربانده کردن آن را در دستور کار داریم که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و بخش کوچکی نیز توسط پیمانکار در حال انجام است.

,

وی افزود: احداث تقاطع غیرهم سطح این محور یکی از مشکلات بود که طرح، تامین اعتبار شده و توسط پیمانکار شروع شده است و کار دنبال می‌شود؛ امیدواریم با تکمیل این تقاطع، الزامات ایمنی و روشنایی و تعریض این محور در سال‌جاری و آینده انجام و دغدغه مردم برطرف شود و البته مشکل اعتبار وجود ندارد.

,

انتقال راه آهن تاکستان به خارج از شهر بررسی می‌شود

, انتقال راه آهن تاکستان به خارج از شهر بررسی می‌شود,

این مقام مسئول اضافه کرد: امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم، دو هزار و ۱۰۰کیلومتر آزادراه باقی مانده از دولت یازدهم به ۳هزار و ۲۰۰کیلومتر (افزایش ۵۰درصدی)محقق شود؛ در بزرگراه‌های کشور می‌توان گفت که افزایش ۸۰۰کیلومتر طی سال گذشته را در توسعه آزادراه‌ها داشتیم.

,

وی با اشاره به پروژه قزوین_ الموت_تنکابن مطرح کرد: تعهد داریم تا پیمانکار براساس تنظیم برنامه، ۶۶کیلومتر آن را تا پایان سال آسفالت کند و پروژه به بهره‌برداری برسد که اخیرا با موانعی روبه‌رو شد و امیدواریم این موانع هرچه زودتر برطرف شود. قرار شده که خللی در پروژه وارد نشود و بتوانیم طرح را به بهره‌برداری برسانیم.

,

اسلامی در ادامه سفر به استان قزوین در بازدید از ایستگاه راه‌آهن تاکستان درباره انتقال راه‌آهن تاکستان به خارج از شهر گفت: سیاست شهرسازی ما در جمهوری اسلامی، ریل پایه است؛ چراکه هرجا راه آهن را به خارج از شهر بردیم اشتباه کردیم و مردم نتوانستند از آن استفاده کنند. ما باید سازگاری شهر و راه‌آهن و سازگاری متقابل راه‌آهن و شهر را درنظرداشته و مشکلات مردم تاکستان را برطرف کنیم.

,

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: با مردم منطقه تاکستان صحبت کردیم و دریافتیم کارشناسی‌های بهتری باید درباره راه‌آهن صورت بگیرد؛ آنچه مسلم است این است که ایمنی و حریم قانونی برای سلامت جان مردم است و ایمنی را نمی‌توان تخفیف داد. آنچه که وجود دارد طراحی شهر با ریل است که لازم است در قالب طراحی شهری، طرح جامع و تفصیلی ملاحظات باشد و مشکلات مردم حل شود.

,

وی با اشاره به پروژه متروی هشتگرد به قزوین عنوان کرد: پروژه چهار خطه تهران کرج و دوخطه قزوین را پیش رو داریم، لذا قطار حومه‌ای در این خصوص برقرار است. پروژه متروی هشتگرد به قزوین، تا محل هشتگرد انجام شده و اگر بخواهیم این پروژه را ادامه دهیم از لحاظ سیستم مدیریتی به مشکل می‌خوریم زیرا متروی هشتگرد، ویژه شهر تهران است و به صورت خدمات اضافی از آنها سرویس می‌گیرد، لذا اجرای پروژه قابل ادامه نیست.

,

این مقام مسئول در پایان گفت: قطار حومه‌ای که برای پروژه‌های دوخطه‌ای‌ هم‌اکنون کامل شده، به عنوان سرویس قطار است و شرایط برای اضافه کردن این قطارها به منظور تسریع در رفت و آمد مردم به تهران وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه