اخبار داغ

وزیر صمت:

انحصار در حوزه خودرو به صورت گام به گام باید شکسته شود/ مقابله با گران فروشی در بازار تشدید می‌شود

انحصار در حوزه خودرو به صورت گام به گام باید شکسته شود/ مقابله با گران فروشی در بازار تشدید می‌شود
وزیر صمت گفت: نهاده‌های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود و در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد و شبکه توزیع تا مصرف کننده نهایی در اختیار این وزارتخانه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وزارت صمت، علیرضا رزم حسینی پس از نشست مشترک با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۵ هزار شرکت دانش بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و وزارت صمت مشغول به فعالیت هستند که بیش از ۵۰ درصد از این شرکت‌ها در حوزه‌های مرتبط با صنعت، معدن و تجارت به فعالیت می‌پردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی و ۳۸ درصد اشتغال پایدار مربوط به وزارت صمت است، تصریح کرد: ظرفیت بسیار خوبی در وزارت صمت برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد و حتماً با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ریل گذاری جدیدی را برای حمایت از این گونه شرکت‌ها شروع خواهیم کرد.
,
 
,
وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانش بنیان‌ها در حوزه ساخت داخل خودرو می‌توانند به کمک وزارت صمت بیایند، اضافه کرد: شرکت‌های رقیب برای رقابت با خودروسازان داخلی باید ایجاد شود و با ایجاد یک بازار رقابتی خودروی با کیفیت به مشتریان تحویل داده شود.
,
 
,
رزم حسینی ادامه داد: انحصار در حوزه خودرو به صورت گام به گام باید شکسته شود و امکان برخورداری مصرف کنندگان از یک خودروی با کیفیت و قیمت مناسب ایجاد گردد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه ساخت داخل در بیشتر حوزه‌های صنعتی وجود دارد، گفت: در حوزه لوازم خانگی تولید داخلی ۵۸ درصد افزایش یافته است و رفتن شرکت‌های خارجی از بازار کشور فرصت مناسبی برای شرکت‌های تولید کننده داخلی فراهم آورد.
,
 
,
وزیر صمت با تأکید بر اینکه برای رسیدن به جهش تولید، بروکراسی اداری، قوانین دست و پاگیر و تعدد بخشنامه‌ها باید رفع شود، تصریح کرد: در این چهار هفته هیچ بخشنامه‌ای که منجر به تعدد بخشنامه‌ها و ایجاد مقررات زائد شود، صادر نکرده ایم.
,
 
,
رزم حسینی ادامه داد: سیاست جدید واردات در مقابل صادرات تا چند روز آینده ابلاغ خواهد شد. صادرکنندگانی که تعهدات ارزی دارند، می‌توانند مواد اولیه و یا کالاهای ضروری اولویت بندی شده توسط وزارت صمت را وارد کرده و بدین گونه رفع تعهد ارزی نمایند.
,
 
,
وی گفت: این فرصت خوبی است و سبب افزایش صادرات و تأمین مواد اولیه و کالاهای ضروری در شش ماهه دوم سال خواهد شد.
,
 
,
وزیر صمت در ادامه با اعلام اینکه سیاست وزارت صمت در جهت فراوانی و عرضه کالا است، بیان کرد: باید کالا در بازار فراوان شود چراکه با افزایش عرضه قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابند.
,
 
,
رزم حسینی اضافه کرد: از شنبه آینده نظارت بر توزیع کالاها به صورت هوشمند برای مقابله با گران فروشی با همکاری تعزیرات در بازار تشدید می‌شود و بازرسی از مراکز اصلی، بنکداران و انبارداران طبق قانون انجام خواهد شد و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.
,
 
,
وی با اعلام اینکه قائل به عرضه همه محصولات فولادی در بورس فلزات هستیم، اضافه کرد: در چند روز آینده با همکاری شرکت‌های بزرگ این فرآیند را هم شروع خواهیم کرد.
,
 
,
وزیر صمت در خصوص روغن نباتی نیز بیان کرد: وضعیت ذخایر استراتژیک کشور در این حوزه خوب است، ۷۹ هزار تن روغن خام نیز در چند روز گذشته میان کارخانجات تولیدی توزیع شده است.
,
 
,
رزم حسینی اضافه کرد: نگرانی از لحاظ تأمین روغن نداریم و مردم نیز نباید نگرانی داشته باشند.
,
 
,
وی همچنین در خصوص نهاده‌های دامی و تأثیر آن بر قیمت مرغ، گفت: با ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌های دامی وارد می‌شود و در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد و شبکه توزیع تا مصرف کننده نهایی در اختیار وزارت جهاد است.
,
 
,
وزیر صمت تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار بر اساس شاخص‌های وزارت جهاد و مشورت تشکل‌ها قیمت گذاری مرغ را انجام می‌دهد و امیدواریم با افزایش عرضه نهاده‌های دامی به ثبات نسبی در بازار مرغ نیز برسیم.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه