اخبار داغ

معرفی نمونه موفق اقتصاد مقاومتی؛

شهرک صنعتی که از دل مسجد برخواست/ پیروزی بر تحریم ها با همت جوانان

شهرک صنعتی که از دل مسجد برخواست/ پیروزی بر تحریم ها با همت جوانان
بچه‌های مسجد امام حسین (ع) پای به جبهه اقتصادی گذاشتند تا با ایجاد اولین شهرک صنعتی خصوصی کشور بر تحریم ها پیروز شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، مساجد در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش محوری در آگاه سازی مردم و مقابله با دشمن داشتند. امروز نیز مساجد می توانند نقش اساسی در مقابله با جنگ اقتصادی و تحریم های ناجوانمردانه داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در فاصله  ۱۲ کیلومتری کرمان و در ابتدای جاده مشهد، ساختمان هایی به چشم می خورد که در آنها محصولات مورد نیاز هموطنان تولید می شود. رنگ و چسب، لنت ترمز، تشک خواب، انواع محلول های ضدعفونی، مواد بهداشتی، شوینده ها، روغن های خوراکی و… همه با دانش جوانان ایرانی در حال تولید است.

,

اینجا اولین شهرک صنعتی غیردولتی کشور است. شهرکی به نام سدید که به عنوان شهرک صنعتی نمونه کشور در سال ۹۸ معرفی شد. شهرکی که ایده و شروع آن از اهالی مسجد امام حسین علیه السلام در خیابان مهدیه کرمان بود و طرح‌های پیش بینی شده برای این شهرک، آینده درخشانی را برای شکوفایی اولین شهرک خصوصی کرمان رقم می‌زند.

,

علی معینی عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی سدید کرمان به خبرنگار راه آرمان گفت: این شهرک توسط بچه های پایگاه بسیج مسجد امام حسین(ع) خیابان مهدیه پایه گذاری شد.

,

وی اشاره به اینکه در کنار کارهای فرهنگی مسجد نیاز به انجام کار اقتصادی را احساس کردیم، ابراز داشت: کار خود را با راه اندازی چند کارگاه کوچک تولیدی شروع کردیم.

,

عضو هیئت موسس شهرک ادامه داد: پس از موفقیت در این کارگاه ها به دنبال طراحی مدلی رفتیم که بتوانیم یک ساختار تولیدی ایجاد کنیم.

,

وی ادامه داد: بر همین اساس ایده ایجاد مجموعه شهرک صنعتی شکل گرفت ت بتوانیم بستر مناسبی برای تولید ایجاد کنیم.

,

معینی تصریح کردند: در ابتدای کار خیلی ها می گفتند این کارناممکن است ولی بزرگان مسجد ما را تشویق کردند که کار را با توکل بر خدا پیش ببریم.

,

وی تشریح کرد: برای یجاد مدل شهرک صنعتی شروع به مطالعه درخصوص تمامی شهرک های صعتی موفق و ناموفق کشور کردیم تا نقاط مشکلات کار را پیدا کنیم.

,

عضو شهرک صنعتی سدید اظهار داشت: ۵ سال پیش با وجود همه مسایل کار را شروع کردیم و به تدریج مسایل آب، برق، گاز، فیبر نوری، اسفالت و… را حل کردیم.

,

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ شهرک صنعتی غیردولتی سدید برترین شهرک صنعتی کشور شد، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۴۰ واحد تولیدی و دانش بنیان با اشتغال زایی ۱۷۰نفر بدون اعتبارات دولتی در این شهرک مستقر هستند.

,

عضو شهرک صنعتی سدید اعلام کرد: ما برای تسهیل کسب و کار تمام مراحل راه اندازی کار که یک سال در ادارات دولتی طول می کشد را در نیم ساعت انجام می دهیم.

,

معینی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور تنها با تکیه بر مردم حل می شود، ابراز داشت: این شهرک نمونه ای از اعتماد به مردم است که می تواند در سراسر کشور پیاده شود.

,

وی ادامه داد: خیلی ها شاید در کار تولید نگران باشند ولی با نگاه به جوانانی که در این شهرک کار می کنند متوجه می شوند تحقق اقتصاد مقاومتی امکان پذیر است.

,

 

,

یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان هم درخصوص این شهرک گفت: شهرک صنعتی سدید سند گویایی از توانایی و خلاقیت جوانان مؤمن است که محصولات مختلفی را تولید و وارد بازار کردند.

,

وی با بیان اینکه این جوانان کرمانی با توکل به خداوند متعال و اراده جمعی و با بهره‌گیری از حداقل امکانات مادی توانستند یک  الگوی اقتصاد مقاومتی را پیاده کنند، تصریح کرد: تنها توقع این جوانان این است که دیگران مانع توسعه و رشدشان نشوند و به آنها فرصت داده شود که ابتکارات و توانایی‌هایشان را به اثبات برسانند.

,

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اعلام اینکه در آینده نزدیک شکل‌گیری یک الگوی تولیدی صنعتی را شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: حقیقتا اهتمام آنان قابل ستایش است و همه مدیران وظیفه دارند که از این جوانان مسجدی حمایت و موانع پیش روی آنها را برطرف سازند.

,

, ,

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از چند سال قبل، کار بسیار ارزشمندی از سوی جوانان یکی از مساجد کرمان پایه ریزی شد و با دست خالی ولی با برنامه ریزی اولین شهرک صنعتی بخش خصوصی  را ایجاد کردند.

,

وی با بیان اینکه شهرک با کمک‌های صورت گرفته از سوی مجلس در سال ۹۴ توانست مجوز ایجاد شهرک صنعتی بخش خصوصی دریافت کند، افزود: در جلسه مجمع عالی بسیج استان تصویب شد که این شهرک به عنوان یکی از شهرک‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان در کشور مطرح شود.

,

پور ابراهیمی با بیان اینکه در شهرک سدید، فضای بسیار خوبی وجود دارد، گفت: من پیشنهاد می‌کنم جوانان استان کرمان از شهرک بازدید کنند.

,

وی با بیان اینکه در اینگونه کار‌های اقتصادی کمک‌هایی در ارتباط با مالیات و مشکلات مالیاتی، مسائل بیمه‌ای و موضوعات بانکی صورت گرفته است و همه این موارد ارتباطاتشان با کمیسیون اقتصادی مجلس مشخص و ثقل تصمیمات حوزه مجلس است، بیان داشت: مجموعه‌ای از قوانین و مقررات در حوزه بودجه دیدیم که بخشی از آن‌ها در قوانین پایه و قوانین مادر است؛ با این حال اگر مواردی به ما ارجاع شود، به صورت موردی همانند همکاری با شهرک سدید، در دستور کار قرار می‌دهیم و در این مسیر همراهی بعدی را تعریف می‌کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه