اخبار داغ

مسئول شبکه بهداشت و درمان ازنا:

کرونا یک مسئله اجتماعی است/ضرورت پرهیز از حضور در تجمعات

کرونا یک مسئله اجتماعی است/ضرورت پرهیز از حضور در تجمعات
قیصری، مسئول شبکه بهداشت و درمان ازنا با اشاره به‌ضرورت پرهیز از حضور در تجمعات گفت: کرونا بیش از هر چیز یک مسئله اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خشایار قیصری در گفت‌وگو با ازنا خبر اظهار داشت: وضعیت کرونایی ازنا قرمز بوده و شرکت در مراسمات ترحیم و مجالس عروسی موجب ابتلای تعداد بیشتری در سطح شهرستان شده است که به دلیل همین امر نیز شاهد مرگ‌ومیر ناشی از آن سطح شهرستان خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ازنا خبر,

وی با اشاره به‌ضرورت پرهیز از حضور در تجمعات، افزود: در شیوع بیماری کرونا، افراد نقش مهمی دارند و باید پذیرفت کرونا یک بیماری و مسئله اجتماعی است که نمی‌توان با درمان و دارو آن را کاهش داد.

,

مسئول شبکه بهداشت و درمان ازنا عنوان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار مهم بوده و بایستی افرادی که شغل‌های غیرضروری دارند تا ۱۰ روز شغلشان را به‌صورت نیمه تعطیل درآورند و یا خدمات غیرحضوری ارائه دهند.

,

وی تصریح کرد: میهمانی رفتن و میهمانی دادن عامل اصلی ابتلا و مرگ‌ومیر می‌باشد، تمامی درمان‌هایی که در مورد بیماری کرونا گفته‌شده، فعلاً قطعیت ندارد. اگر شیوع بیماری کرونا با این سرعت پیش برود قطعاً بیمارستان‌ها پاسخگوی تعداد مراجعات نخواهد بود.

,

مسئول شبکه بهداشت و درمان ازنا عنوان کرد: تست کرونا در سه الی چهار روز نخست ابتلا ممکن است منفی و کاذب باشد یعنی ویروس به‌اندازه‌ای نرسیده باشد که قابل‌تشخیص باشد بنابراین افراد بلافاصله از زمانی که علامت‌دار شدند جهت انجام تست مراجعه نکنند.

,

وی بیان کرد: در فصل پاییز سرماخوردگی فصلی و آنفولانزا نیز وجود دارد علائم اولیه ممکن است ظرف سه الی چهار روز بهبود یابد، لذا اگر تب انسان بیشتر از سه الی چهار روز و سرفه نیز بیشتر از چهار روز ادامه داشت در این زمان افراد باید برای کنترل و تست به مراکز درمانی مراجعه کنند.

,

قیصری گفت: افرادی که در تماس با بیماران تست مثبت هستند نیز باید خودشان را قرنطینه کنند و از رفت‌وآمد به بیرون پرهیز کنند و حداقل سه الی پنج روز در منزل بمانند که باعث انتقال بیماری به جامعه نشوند.

,

مسئول شبکه بهداشت و درمان ازنا اظهار داشت: سی‌تی‌اسکن ارزشی در تشخیص بیماری کرونا ندارد و در هفته اول ممکن است اطلاعات غلطی در مورد شخص بیمار بدهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه