اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه مازندران مطرح شد

جریان تحریف به‌دنبال فراموشی ۱۳ آبان است/لزوم جلوگیری دولت از احتکار و قدرت دلالان

جریان تحریف به‌دنبال فراموشی ۱۳ آبان است/لزوم جلوگیری دولت از احتکار و قدرت دلالان
محمود جلالی با اشاره به اینکه جریان تحریف به‌دنبال فراموشی ۱۳ آبان است گفت: دولت باید با برنامه‌ریزی صحیح جلوی احتکار را گرفت و دلالان را از دور خارج کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونکنار با تبریک میلاد پیامبر اکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: شیعه و سنی دارای دین، پیامبر، کتاب و قبله مشترکی هستند و لازم است هفته وحدت ارج نهاده شود که البته مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع تاکید بسیاری دارند.

وی با گرامی‌داشت ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و مبارزه با استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: این روز یادآور تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون و یورش وحشیانه مأموران رژیم پهلوی به دانش‌آموزان و دانشجویان در سال ۱۳۵۸ در دانشگاه تهران است که نباید فراموش شود.

امام جمعه فریدونکنار همچنین با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط نیروهای خط امام در این روز و تعبیر امام راحل به انقلاب دوم در این ماجرا، تصریح کرد: متاسفانه جریان تحریف به‌دنبال فراموشی این اتفاقات است.

جلالی با اشاره به گرانی‌های اخیر و مشکلات شدید معیشتی مردم، یادآورشد: برخی مدیران ما یا متوجه نیستند و یا اینکه نفوذی‌ها و دلالان قدرت بیشتری برای تصمیم‌گیری دارند که با صادرات نابجا و احتکار این نگرانی‌ها و گرانی‌ها به‌وجود می‌آید.

وی ادامه داد: دولت باید دقت کند و بداند که این راه و رسم و وضع مملکت‌داری و کشورداری نیست و باید با برنامه‌ریزی صحیح جلوی احتکار را گرفت و دلالان را از دور خارج کرد.

امام جمعه فریدونکنار افزود: از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) در برقراری امنیت و مبارزه جدی با محتکران و دلالان قدردانی می‌کنم و نباید اجازه داد مردم احساس دلسردی کنند.

 جلالی همچنین با محکوم کردن عمل قبیحانه رئیس جمهور فرانسه در تایید هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر(ص) گفت: آن‌ها این اقدام نشریه معلوم الحال را آزادی بیان می دانند اما در واقعیت به دنبال اسلام هراسی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

*واردات، بلای جان خودکفایی شده است

, *واردات، بلای جان خودکفایی شده است, *واردات، بلای جان خودکفایی شده است,


امام جمعه امیرکلا نیز گفت: توجه به سلامت ،امنیت،و معیشت مردم، آموزش همگانی مسجد محور و محل محور، حمایت از نیازمندان توسط دولت و مردم، افزایش خدمات الکترونیک، دعا و توسل و استغفار برای دفع بلا، تامین نیروهای تازه نفس،غلط بودن اهانت به مسئولان قوا، انتقاد از مسئولان جایز اما هتک حرمت حرام، تداوم رزمایش مواسات، رعایت حداکثری مقررات بهداشتی، دستورات و رهیافت‌های بیانات مقام معظم رهبری به مسئولین ستاد ملی کرونا بوده است.

حجت الاسلام محمد بابائیان در خطبه‌های نماز جمعه امیرکلا اظهار کرد: ملت ایران توهین و هتک حرمت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس رسول الله(ص) را محکوم می کند، فرانسه همواره نقش مکمل را در سیاست های امریکا ایفا کرده و با رویکرد اسلام ستیزانه به آن هستند،می خواهند مسئله هتاکی به مقدسات اسلامی و مقابله با اسلام ستیزی فرانسه را به اولویت جهان اسلام مبدل سازند، تا با انحراف افکار عمومی کشورهای اسلامی از خیانت های برخی سران عرب به فلسطین و جلوگیری از اعتراض مردمی مسئله مقابله با رژیم صهیونیستی را از اولویت کشور اسلامی خارج سازند.

وی بیان کرد: رعایت حقوق اجتماعی در شرایط سخت معیشتی از نگاه رسول خدا(ص) و امام صادق(ع) این است که فقر، انسان را در آستانه کفر و گرانی قیمت ها اخلاق و رفتار مردم را بد و نامطلوب و امانت داری را از بین می برد، و مردم را به ستوه می آورد، فقر دین راناقص و عقل را سرگردان و عامل دشمنی و خشم مردم به یکدیگر می گردد، فقر از لشکر جهل بوده و موجب فقر دینی و فقر فرهنگی در جامعه خواهد بود،و جامعه اسلامی موظف به فقر زدایی است.

امام جمعه امیرکلا افزود: همانطور که امام خامنه ای در پیام به جوانان فرانسه فرمودند، از رئیس جمهور خود بپرسند چرا از اهانت به پیغمبر خدا حمایت می کند وآن را آزادی بیان می‌شمارند،آیامعنی آزادی بیان دشنام و اهانت است.؟ آن هم به چهره مقدس و درخشان؟ این توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب نموده اند.؟ و سوال دیگر اینکه چرا تردید در هولوکاست جرم محسوب شده اما اهانت به پیامبر(ص) آزادی بیان تلقی می گردد؟

این مسئول بیان کرد: نخست وزیر پاکستان از رئیس فیس‌بوک خواست،که از محتوای اسلام هراسانه در فیس‌بوک را مثل محتوای مرتبط با هولوکاست ممنوع کند. سوال مردم این است که آیا چنین کاری از مسئولین ما بر نمی آمد.

بابائیان گفت:  ۱۳ آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی امریکا، انقلاب دوم مردم ایران، پاسخ قاطع و محکم ملت به کودتای ۲۸ مرداد امریکا علیه ایران،و روز اقتدار ملت و اثبات پوشالی بودن ابرقدرتی امریکا، روز نفرت عمومی و مبارزه با استکبار جهانی و جنایات آمریکا علیه ملت ایران، روزشهادت دانش آموز، سالروز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه را گرامی میداریم. مستکبرین بدانند تا انقلاب اسلامی پابرجاست شعار مرگ بر آمریکا هرگز فراموش نخواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اقتصادی کشور واردات مرغ اجداد از فرانسه،آلمان و انگلیس است. که بلای جان خودکفایی در صنعت طیور شده است. و ۹۵ درصد بازار را غصب کرده، و باعث افزایش افسارگسیخته قیمت گوشت مرغ شده است. تا کنون سهم بازار مرغ ارین در بابلکنار از ۸۰ درصد به یک درصد رسیده است. چرا هیچ اراده‌ای برای احیای مرغ داخلی آرین وجود ندارد؟ مجمع نمایندگان استان پیگیری نمایند تا ضمن تقویت مجتمع مرغ لاین صنعت طیور در کشور را احیا نمایند.

امام جمعه امیرکلا اظهار کرد: مردم عزیزمان در این شرایط تحریمی از اسراف و تبذیر دوری کنند، ضایعات مواد غذایی در ایران معادل ۳۵ میلیون تن است، در حالی که در اروپا با ۲۷ کشور عضو تنها ۹۰ میلیون تن ضایعات به زباله ریخته می‌شود، ارزش مادی ضایعات غذایی در ایران ۱۵ میلیارد دلار ومردم معادل ۵۰ درصد درآمد نفتی کشور را در سطل زباله می ریزند.

 بابائیان گفت: دولت به مردم پاسخ دهد زمانی که گفته بودند. سالی۹۵۵ هزارشغل  ایجاد می‌کنیم چه شد، گشایش اقتصادی ایجاد می‌کنیم چه شد، رونق اقتصادی ایجاد میکنیم چه شد، کاری می‌کنیم که مردم به یارانه ها توجه نکنند چه شد، برجام که قرار بود حتی مشکلات آب خوردن را حل کند چه شد و آن وعده هایی که قرار بود چرخ اقتصاد با چرخ سانتریفیوژبا هم بچرخند  چه شد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه