اخبار داغ

فرماندار پاوه خبر داد:

صادارت 23 میلیون دلاری از مرز شوشمی پاوه

صادارت 23 میلیون دلاری از مرز شوشمی پاوه
پرویز ایده پور, فرماندار پاوه گفت: از اردیبهشت امسال تاکنون بیش از 23 میلیون دلار صادرات از مرز شوشمی داشته ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هزارماسوله، پرویز ایده پور در جلسه بررسی مشکلات مبادلات مرزی در شوشمی اظهار داشت: به دلیل مشکلات در مرز پرویز خان هم اکنون مرز شوشمی با ترافیک صادرات به ویژه در بخش میوه و تره بار مواجه است .

وی افزود: مسئولین گمرک در شهرستان و استان تمهیدات سرعت بخشی به ترخیص کالا را هر چه سریعتر فراهم کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هزارماسوله,
,
,

ایده پور گفت: روزانه بیش از 250 خودرو سنگین وارد بازارچه مرزی شوشمی می شود و امکان افزایش این تعداد وجود دارد لذا بسیاری ضروری است شرایط سریعاً برای اینگونه مواقع فراهم شوچد.
 
وی ادامه داد: با توجه به نیاز ضروری به باسکول دوم و تعلل سازمان همیاری و شهرداری نوسود برای ایجاد باسکول دوم، تجار و پیله وران سریعاً اقدام به جانمایی و نصب باسکول کنند زیرا در شرایط کنونی که کشور نیازمند صادرات قانونی است تعللها به هیچ وجه پذیرفتنی نیستند.

 فرماندار پاوه گفت: هفتاد سال است مرز شوشمی دارای گمرک است اما هنوز گمرک نتوانسته در این مرز به شرایط مساعد  سخت افزاری و نرم افزاری دست یابد و این به هیچ وجه پذیرفتنی و مناسب نیست.

 ایده پور اضافه کرد: بخشدار از فردا از طریق شهرداری نوسود نیروها و تجهیزات لازم برای گند زدایی خودروهای ورودی و خروجی به بازارچه ی مرزی از دو طرف را فراهم کند و بصورت روزانه و مستمر و در چندین نوبت سرویس های بهداشتی گند زدایی شوند همچنین انتظار می رود این فعالیتها بصورت مستمر در مرز ادامه یابند .

  وی افزود: گمرک جمهوری اسلامی ایران به دلیل شرایط اقتصادی کشور مرزها را در شرایط بحرانی کرونا همچنان فعال نگه داشته که از این جهت باید قدردان آنها باشیم زیرا جریان کار و فعالیت و اشتغالهای مستقیم و غیر مستقیم در نقاط مرزی همچنان ادامه دارد .
 
ایده پور با بیان اینکه نیروهای خدوم هنگ مرزی انصافاً همکاری مناسب و تنگا تنگی با عوامل بازارچه مرزی شوشمی و امر مهم مبادلات مرزی دارند، گفت: با نیروهای هنگ مرزی مستقر در بازارچه هماهنگ شده که از امروز به بعد از فعالیت کارگران ، غرفه داران، پیله وران ، تجار و سایر عوامل مشغول در بازارچه که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند بدونه هیچ اغماضی جلوگیری کنند .

 وی عنوان کرد: امیدواریم بازارچه مرزی شوشمی با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در مقابل کرونا بازارچه  نمونه شود.
 
ایده پور تصریح کرد: از زحمات ستوان دوم حسنی و همکارانشان در مرز شوشمی که با وسواس خاصی وظایف خود را انجام می دهند تشکر و قدردانی می شود و درخواست دارم که شرایط ترفیع این عزیزان فراهم شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه